Gå til innhold

Kitshen Aid Blender

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med Kitchen Aids blender? Er den verdt sine 3000 kroner?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

ikke verdt prisen. men 3000 kr var vel litt i drøyeste laget hvis du snakker om blenderen?

jeg tror jeg betalte rundt 1700 eller noe sånt for min i en helt ordinær kjøkkenforretning.

har hatt flere blendere, de fleste i 600 kr klassen. jeg var ikke fornøyd med at de ikke knuste is skikkelig, og kjøpte kitchenaid sin både pga utseende og at den angivelig skulle være et underverk.

det er den altså ikke, ihvertfall ikke til hjemmebruk.

for det første er den tung å rengjøre - men samidig en fordel at du kan få rengjort den skikkelig pga mulighet til å skru fra hverandre delene i selve kolben.

jeg har mest brukt den til smoothie, og pleier faktisk å heller bruke en annen type kjøkkenmaskin istedet....(sånn man ofte lager babymat/moser ting med...husker ikke navnet..)

for å få riktig konsistens må man ta bare litt og litt i av gangen, og jeg mener at til den prisen bør den klare et par glass smoothie med alle ingredienser på en gang uten å stoppe opp/trenge masse væske.

har lenge siklet på kjøkkenmaskinen, men den får både dårlig på test ifht pris, og tar ikke store mengdene ifht eks brøddeig etc.

kenwood vinner gang på gang, men den er jo ikke like fin:P

alt i alt mener jeg kitcthenaid er dyr pynt på kjøkkenet.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg har ikke prøvd blenderen, men har kjøkkenmaskinen. Den er jeg veldig fornøyd med og er ikke enig i at det er dyr pynt på kjøkkenet. Nettopp fordi den er forholdsvis liten og nett, står den alltid fremme og jeg bruker den til absolutt alt. Bollen er stor nok for meg, selvom jeg har lest kritikk mot at den er liten i størrelse. 4,8 liter holder for oss.

Jeg har også Kenwood Major. Den er selvsagt også bra, og koster like mye. Så alt i alt er jeg ikke enig i at den er så mye bedre enn KA.

Skrevet

Jeg har både kjøkkenmaskin og blender fra KitchenAid og er fornøyd med begge deler. Jeg har ikke behov for større bolle enn KitchenAids 4,8 liter og noe av det jeg liker med KA er at man faktisk kan piske ganske små mengder med f.eks. krem i den. Man må ikke fylle bollen...

Blenderen er jeg veldig fornøyd med, men jeg er også fornøyd med Philips blenderen til 1000 kr som vi har på hytta, så jeg føler kanskje ikke at den er verdt prisen funksjonsmessig, men jeg valgte å kjøpe den fordi jeg har kjøkkenmaskinen og begge deler står fremme på benken hele tiden. Da er det greit at det matcher.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg har både kjøkkenmaskin og blender fra KitchenAid og er fornøyd med begge deler. Jeg har ikke behov for større bolle enn KitchenAids 4,8 liter og noe av det jeg liker med KA er at man faktisk kan piske ganske små mengder med f.eks. krem i den. Man må ikke fylle bollen...

Blenderen er jeg veldig fornøyd med, men jeg er også fornøyd med Philips blenderen til 1000 kr som vi har på hytta, så jeg føler kanskje ikke at den er verdt prisen funksjonsmessig, men jeg valgte å kjøpe den fordi jeg har kjøkkenmaskinen og begge deler står fremme på benken hele tiden. Da er det greit at det matcher.

Hundre prosent enig. Og det går faktisk ikke an i en Kenwood Major, nettopp fordi den er for stor. :) Det blir liggende en del i bunnen som ikke "tas" av vispen.

Skrevet

Har kitchen aid blender (og kjøkkenmaskin) er kjempefornøyd med begge. Hadde tidligere andre typer (blender fra Åhlens til 7-800 som ikke knuste isen så bra og bråkte veeeeldig)

Vil samtidig nevne at jeg har den nye og forbedrede utgaven av blenderen. Om du skal kjøpe nå pass på at du får den og ikke noen som skal selge ut den gamle versjonen ;)

Knuser is som bare det, mikser og blander alt. Beste blenderen jeg har testet i allefall, og synes den var verdt hver eneste krone!

Skrevet

Også jeg har både blender og kjøkkenmaskin. Veldig fornøyd med begge deler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...