Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Noen venner av meg skal til Side i Tyrkia i august. Det finnes fortsatt ledige plasser, og de vil gjerne at jeg skal bli med. Nå lurer jeg fælt på hva jeg skal gjøre, fordi jeg er ikke så glad i varme, og Tyrkia i august er vel omtrent rene bakerovnen? Hotellet har selvsagt aircondition, men jeg har jo ikke lyst å tilbringe to uker på rommet! Er det galskap av meg å dra på tur dit når jeg ikke er spesielt glad i varmen? Eller går det greit om man holder seg i skyggen, tar seg en svømmetur i ny og ne og passer på å få noen timer på rommet hver dag? Er det vanlig med aircondition på restauranter, butikker osv? Eller må man gå rundt i heten hele tida?
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Er det galskap av meg å dra på tur dit når jeg ikke er spesielt glad i varmen? Eller går det greit om man holder seg i skyggen, tar seg en svømmetur i ny og ne og passer på å få noen timer på rommet hver dag? Er det vanlig med aircondition på restauranter, butikker osv? Eller må man gå rundt i heten hele tida? Ja! Jeg har det på samme måte som deg. Jeg har ikke vært i Tyrkia men i hellas i juli/august og det var grusomt. Hjalp ikke å være i skyggen, de eneste som funket var å være inne eller i vannet. Det var fryktelig slitsomt, bare det å rusle bortover gata for å kikke lit i butikker var HELT uoverkommelig for meg. Jeg lå under parasoll på stranda og var omtrent ikke i sola i det hele tatt, men det jeg husker best er den intense, omsluttende varmen. Så jeg hadde helt klart IKKE reist til Tyrkia i august.
Banan Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Det er veldig varmt i Tyrkia i august, noe som passer perfekt for meg, men siden du ikke er glad i soling og varme ville jeg nok kanskje stått over. I slutten av september og oktober derimot, da er temperaturen der nede mye bedre. Da kan du lettere gå rundt å finne på ting uten å svette så det drypper av deg. På restauranter sitter man vanligvis ute, så da har jeg ikke lagt merke til aircondition, men i butikkene varierer det. Er det en veldig "jallabutikk" må du regne med at det er veldig varmt, men er det en mer skikkelig butikk så har de nok invistert i en aircondition. Side i Tyrkia er forresten en utrolig koselig plass, så du får det nok uansett fint hvis du velger å bli med. Ser at du skriver at du ikke vil sitte i to uker på rommet, og det skjønner jeg. Har du vurdert å bare bli med i en uke?
Gjest Feline. Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 Da jeg var i side for noen år siden husker jeg at det var nesten 50 grader i skyggen den ene dgen, det var med andre ord ekstremt varmt! Har vært på mange sydenferier, men ferien i side var den absolutt varmeste! Lå i vannet hele dagene Men utrolig koselig plass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå