Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 I forrigår ringte telefonen hans mens vi var sammen. Irriterende nok husker jeg ikke hva han snakket om, men det kan ikke være noe spesiellt siden jeg ikke merket meg det.. I dag så jeg tilfeldigvis listen over anropene på tlf-en hans. Jeg snoket ikke, saken er den at han har iphone (tror det heter det) og listen lå framme og lyste opp etter han la på. Der stod navnet til exen hans... Han har ikke nevnt et ord om henne gjennom forholdet, jeg trodde det var dødt mellom dem. Jeg ble ikke sjalu i det hele tatt, men stusser jo litt. Han har en annen ex har er venn med, hun har jeg truffet og det er åpenhet rundt det. Null problem. Denne exen derimot har han aldri nevnt med et ord, jeg vet at hun er exen hans gjennom 2 år pga felles venner som har fortalt det. Bør alarmene ringe? Senere tok han med seg mobilen "overalt", mistenker han så at mobilen var flyttet på. (snudde den mot meg da listen lyste)
Anglofil Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Vel, det virker litt mistenkelig ja. Spør ham, og forklar ham at du synes det virker merkelig. La ham få en sjanse til å forsvare seg. Mvh Yvonne
Daniel84 Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 aiai... dette hørtes ikke bra ut :/ merkelig at han aldri har nevnt henne også da kanskje.. håper det ikke er noe sånn da, og at det bare er tilfeldig:)
MissStiles Skrevet 10. juli 2010 #4 Skrevet 10. juli 2010 Den enkleste måten å finne ut det på, er vel å spørre han. Jeg skjønner ikke hvorfor han er åpen om vennskapet med den ene eksen men ikke den andre.
Green Lady Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Hvis jeg forstod det riktig, så ringte telefonen mens dere var sammen, og han pratet med exen mens du satt ved siden av han? I så fall hadde ikke jeg brydd meg. Hadde han derimot løpt ut og låst seg inne på badet f.eks., hadde jeg nok blitt mistenksom. Jeg hadde bare glemt hele saken, og latt det ligge. KJæresten din har ingen plikt til å å fortelle deg hvem alle hans venner, bekjente og eks-kjærester er...
Gjest fireflies Skrevet 10. juli 2010 #7 Skrevet 10. juli 2010 Det er vel ikke noe galt i å ha kontakt med eks? :klø:
Anglofil Skrevet 10. juli 2010 #8 Skrevet 10. juli 2010 (endret) Det er det vel ingen som har skrevet heller? Man da bør man kanskje være ærlig om det også. Merkelig å introdusere én tidligere eks men ikke en annen, det ser litt fishy ut. Mvh Yvonne Endret 10. juli 2010 av Yvonne
kaprifolen Skrevet 10. juli 2010 #9 Skrevet 10. juli 2010 Hmmm.. signerer den som sa at det hadde virket verre hvis han løp og gjemte seg, kan du si... Synes du skal spørre han. Kan være så enkelt som at hun f.eks trengte noe ifm deres tidligere forhold. Kan jo være alt fra "hvor kjøpte vi sofaen" til "har du tilfeldigvis fått mitt pass i din flytteeske", men rart at han ikke fortalte dette. Hvis det ikke er slik at du er småsjalu og han fryktet høns av fjær...? :klø: Spør han du, før du rekker å spekulere mer med oss!
Gjest fireflies Skrevet 10. juli 2010 #10 Skrevet 10. juli 2010 Det er det vel ingen som har skrevet heller? Man da bør man kanskje være ærlig om det også. Merkelig å introdusere én tidligere eks men ikke en annen, det ser litt fishy ut. Mvh Yvonne Det syns jeg ikke. Det kan jo enkelt og greit være slik at han ikke har særlig mye kontakt med denne eksen, så på hvilken måte vil det da bli naturlig å introdusere henne?
Anglofil Skrevet 10. juli 2010 #11 Skrevet 10. juli 2010 (endret) Det syns jeg ikke. Det kan jo enkelt og greit være slik at han ikke har særlig mye kontakt med denne eksen, så på hvilken måte vil det da bli naturlig å introdusere henne? Nå snakket ikke jeg nødvendigvis om å introdusere henne, men å være ærlig om det. Jeg hadde syntes det var ekstremt rart om kjæresten min hadde hatt litt kontakt med eksen og unngikk å fortelle meg det. Jeg kan ikke fatte at det er så forferdelig å bare være ærlig om hvem man har kontakt med. I mitt forhold er ihvertfall ærlighet ekstremt viktig, og eks er et følsomt tema, ift eks bør man være ærlig mener jeg. Mvh Yvonne Endret 10. juli 2010 av Yvonne
Gjest fireflies Skrevet 10. juli 2010 #12 Skrevet 10. juli 2010 Nå snakket ikke jeg nødvendigvis om å introdusere henne, men å være ærlig om det. Jeg hadde syntes det var ekstremt rart om kjæresten min hadde hatt litt kontakt med eksen og unngikk å fortelle meg det. Jeg kan ikke fatte at det er så forferdelig å bare være ærlig om hvem man har kontakt med. I mitt forhold er ihvertfall ærlighet ekstremt viktig, og eks er et følsomt tema, ift eks bør man være ærlig mener jeg. Mvh Yvonne Så hver gang man snakker med en eks, må man fortelle det til kjæresten, eller? :klø:
Gjest Msss Skrevet 10. juli 2010 #13 Skrevet 10. juli 2010 KJæresten din har ingen plikt til å å fortelle deg hvem alle hans venner, bekjente og eks-kjærester er... ..og han har vel heller ikke plikt til å fortelle noe om sin fortid, verken om familie, oppvekst, hva han likte/liker å gjøre ute, om han noen gang har vært i en bilulykke osv. Men faktisk, for de aller fleste av oss, er dette superviktig! Du Skal Kunne Forvente At Mannen Du Kanskje Skal Tilbringe Resten Av Livet Med.. forteller deg alt av små og store ting gjennom livet. Det er en av tingene som er med på å gjøre deg trygg på han og på dere. I mitt forhold vil jeg forvente ALT av mannen min, jeg vil forvente at han PRØVER! Og han skal forvente ting av meg også! Gå hver deres vei hvis dere allikevel skal ta hverandre for gitt. Hvis du ikke engang har tro på at han kan ta oppvasken mens du er borte eller fortelle og peke når dere går forbi noen han kjenner..eller du kjenner. Hvis hverandre hver dag hva og hvem som er eller har vært i deres verden. Pek på han mannen på andre siden av gata og fortelle kjæresten din at han var din kundebehandler i banken for to år siden! Det er ikke selve informasjonen som er viktig. Det er at du vil dele av deg! Og GJØR det!
Green Lady Skrevet 10. juli 2010 #14 Skrevet 10. juli 2010 Jeg skjønner bare ikke hva som er greia her. Eksen ringte, han tok telefonen og de pratet litt. Sannsynligvis var der bare for å spørre om noe eller få hjelp til noe, slik en annen over her sa. Som sagt, om han snakker med eksen foran kjæresten, så er det jo ikke akkurat så mye hemmelighetskremmeri.. Han har vel så minimalt med kontakt/ikke hatt kontakt med eksen før nå, at han ikke har ansett det som nødvendig å si til sin nåværende kjæreste at de har kontakt. Om min kjæreste skulle sagt til meg hvem alle hans venner er, hvem som er hans bekjente, alle ekser, alle han har ligget med, alle som han har hatt kontakt med i løpet av livet, alle som kanskje kan kontakte han, alle som ikke kommer til å kontakte han så hadde jeg blitt veldig sliten og lei av å høre på han. Og jeg vil ikke dra "ærlighetskortet" på denne saken, heller klassifisere det som en tilfeldighet. I og med han har introdusert den andre eksen, og ikke denne, sier vel sitt. Hun tilhører fortiden hans.
Green Lady Skrevet 10. juli 2010 #15 Skrevet 10. juli 2010 ..og han har vel heller ikke plikt til å fortelle noe om sin fortid, verken om familie, oppvekst, hva han likte/liker å gjøre ute, om han noen gang har vært i en bilulykke osv. Men faktisk, for de aller fleste av oss, er dette superviktig! Du Skal Kunne Forvente At Mannen Du Kanskje Skal Tilbringe Resten Av Livet Med.. forteller deg alt av små og store ting gjennom livet. Det er en av tingene som er med på å gjøre deg trygg på han og på dere. I mitt forhold vil jeg forvente ALT av mannen min, jeg vil forvente at han PRØVER! Og han skal forvente ting av meg også! Gå hver deres vei hvis dere allikevel skal ta hverandre for gitt. Hvis du ikke engang har tro på at han kan ta oppvasken mens du er borte eller fortelle og peke når dere går forbi noen han kjenner..eller du kjenner. Hvis hverandre hver dag hva og hvem som er eller har vært i deres verden. Pek på han mannen på andre siden av gata og fortelle kjæresten din at han var din kundebehandler i banken for to år siden! Det er ikke selve informasjonen som er viktig. Det er at du vil dele av deg! Og GJØR det! Men han har jo fortalt om denne eksen så vidt jeg har forstått TS. Hvordan ellers vet hun at det er eksen som har ringt?
Solros Skrevet 10. juli 2010 #16 Skrevet 10. juli 2010 Må si meg mye enig med siste innlegg her. Jeg har 3 ex'er og 1 av dem snakker jeg svært lite om. Jeg har selvfølgelig nevnt han for min nåværende samboer, men også sagt at jeg liker ikke å snakke så mye om det forholdet fordi det var en vond tid for meg og mine barn. Men, skulle han plutselig ha tatt kontakt igjen så hadde det forundret meg såpass mye at det ville ha vært det naturligste for meg å dele det med min samboer. Mest fordi det hadde irritert meg at akkurat den eksen tok kontakt! Full åpenhet mener jeg også er veldig viktig i ett forhold. Dele slik "småinformasjon" med hverandre som Msss nevner synes jeg også er en bit som har med fortrolighet, bry seg følelse, informere om ting som skjer i hverdagen sin gjør at jeg ihvertfall føler at jeg kommer nærmere min partner. Jeg mener selvsagt ikke smådetaljer, det hadde blitt for mye og intenst i det lange løp. Mer de tingene som har en betydning i det lange løp.
Green Lady Skrevet 10. juli 2010 #17 Skrevet 10. juli 2010 Det er det vel ingen som har skrevet heller? Man da bør man kanskje være ærlig om det også. Merkelig å introdusere én tidligere eks men ikke en annen, det ser litt fishy ut. Mvh Yvonne Kanskje de ikke har snakket sammen siden det ble slutt, og hun nå ringte og lurte på noe så er han en løgner og det nesten hakket før han er utro (satt på kanten..)
Anglofil Skrevet 10. juli 2010 #18 Skrevet 10. juli 2010 Kanskje de ikke har snakket sammen siden det ble slutt, og hun nå ringte og lurte på noe så er han en løgner og det nesten hakket før han er utro (satt på kanten..) Godt mulig, men jeg mener fremdeles man bør være ærlig om det i etterkant. Men det er også derfor jeg skriver at man må gi kjæresten en sjanse til å forklare seg. Mvh Yvonne
Green Lady Skrevet 10. juli 2010 #19 Skrevet 10. juli 2010 Godt mulig, men jeg mener fremdeles man bør være ærlig om det i etterkant. Men det er også derfor jeg skriver at man må gi kjæresten en sjanse til å forklare seg. Mvh Yvonne Nå stoler jeg såpass på min kjæreste, at om en eks hadde ringt han, om det så var en eks han ikke hadde fortalt om, så hadde jeg ikke brydd meg. Om dere sitter samme, og han slår av noen ord med en eks som ringer han, så er han jo åpen om det. Nå vet jeg jo ikke hvor lenge siden det er siden kjæresten til TS og denne eksen var sammen, men likevel. Det er ikke absolutt alt man ønsker å dele med parteren sin. Kanskje denne eksen var en manipulativ "bitch" som hadde rundt lillefingeren sin? Kanskje hun var en rebound? Kanskje de ikke passet sammen i det hele tatt? Kanskje hun var utro? Kanskje han var utro? Fortid er fortid, mener nå jeg. Han har valgt å presentere TS for mennesker som betyr noe for han, og som sannsynligvis har utgjort en støtte for han en gang i tiden. Mye hyggeligere å la kjæresten hilse på sånne folk, enn hun som bedro han for x antall år siden (rent hypotetisk fra min side, kun for å få frem poenget mitt )
Green Lady Skrevet 10. juli 2010 #20 Skrevet 10. juli 2010 Ser jeg har lest litt fort over første innlegget til TS, hun har fått vite at det er en eks gjennom felles venner. Men jeg står fremdeles på mitt Ville bare rette meg selv før noen andre gjør det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå