Gå til innhold

vente 10,5 timer på Heathrow

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til USA på utveksling til høsten og alle rimelige flybillettene jeg har funnet har inkludert et opphold på 10 timer på Heathrow, London. Har forsøkt mange forskjellige søkemotorer, men finner ikke noen flyavganger med kortere ventetid. Så da lurer jeg på hva jeg kan gjøre på Heathrow i 10,5 timer (fra 22 om kvelden til 8:30 om morgenen). Regner med at alt av overnatting i nærheten er dyre flyplasshoteller, så det er best å holde seg på flyplassen? Og hvordan fungerer det med bagasjen? Hadde jo tenkt å sjekke inn bagasjen i Oslo og helt frem dit jeg skal, men føler meg liksom ikke helt trygg på at den når helt frem når det er så mange timer ventetid. Er det ikke litt større sjanse for at det kan skje noe kluss så den forsvinner i prosessen når det er så mange timer opphold mellom to fly, eller er det bare jeg som bekymrer meg uten grunn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder bagasjen så har jeg lest noen steder at jo mindre tid mellom flyvninger, jo større sjangse for at bagasjen forsvinner. Tror nok ikke du trenger å bekymre deg noe særlig over akkurat det ;)

Jeg liker Heathrow veldig godt, men så har jeg ikke ventet der i 10 timer. Om du har råd til det, så vil jeg anbefale deg å kanskje finne et sted å sove:)

Skrevet

Det er nok ikke noe problem å sjekke inn bagasjen helt til usa, så du bekymrer deg uten grunn.

Regner med du reiser til terminal 3? På terminal 4 tror jeg de har sånn "hotell" på selve terminalen, hvor du kan leie deg ei seng. Hvis du ikke er så kresen på det, så går det greit å bare sove på flyplassen, bare pass på verdisaker.

Skrevet

Hei

Det går nok helt fint med bagasjen. Når det gjelder ventetiden: du bør sjekke forskjellige flyplass hoteller og se om du kan finne et billig rom. Det er mange hoteller i området (bare søk på Heatrow airport hotels på Google) og jeg har bodd på noen av dem. Ratene er ikke så verst og jeg tror du kan få et rom til 600-700 kroner. Du kommer deg til hotellene med å ta de såkalte "Hoppa" bussene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke tale om at jeg hadde blitt 10 timer på flyplassen. Da hadde det heller blitt noen timer London by night. Kan jo være en fordel å være trettest mulig før flyturen til USA også, sånn at man kan sove den bort og våkne i statene :)

Skrevet

Jeg hadde kostet på meg hotellrom på Hethrow. Hadde timene vært på dagtid, hadde jeg reist en tur inn til London.

Gjest padawan
Skrevet

ifølge denne artikkelen virker det ikek som det er så uvanlig å overnatte på Heatrow og du kan spare ganske mye tid ved å gjøre det fremfor å kaste bort tid på å finne og booke inn på hotel. ved å sove på flyplassen får du jo muligheten til å bli kjent med mange andre reisende.

Skrevet

Ofte ligger det bed 'n breakfast-er rundt flyplassene også, så du kan søke på "b&b heathrow" og se om du finner noe rimeligere også.

Skrevet (endret)

For et par år siden overnattet jeg på Stansted-flyplass, og for å si det slik: det er ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen. Neste gang noe slikt skjer kommer jeg til å bestille et hotellrom. For det første er det ensomt, for det andre er det kjedelig, og for det tredje får man ikke sove. Det ender med at man går hvileløs rundt på flyplassen, trøtt og jævlig og drømmer om en seng. Jeg hadde helt klart spandert på meg et hotellrom, eller et rom i et b&b, da får du ihvertfall sove litt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Har de ikke diverse spa-behandlinger på heathrow da? Jeg ville sjekket ut nettsiden til flyplassen for å finne ut hvilke tilbud de har.

Skrevet (endret)

Fant forresten denne, et såkalt 'yotel' som tilbyr et sted å sove for en rimelig penge på Heathrow. :)

Edit: Fant ut at de har såkalte cabins helt ned til £29, så det trenger ikke å koste skjorta. Du finner dette stedet ved terminal fire på Heathrow.

Endret av Yvonne
Skrevet

For et par år siden overnattet jeg på Stansted-flyplass, og for å si det slik: det er ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen. Neste gang noe slikt skjer kommer jeg til å bestille et hotellrom. For det første er det ensomt, for det andre er det kjedelig, og for det tredje får man ikke sove. Det ender med at man går hvileløs rundt på flyplassen, trøtt og jævlig og drømmer om en seng. Jeg hadde helt klart spandert på meg et hotellrom, eller et rom i et b&b, da får du ihvertfall sove litt.

Samme her. Jeg gjorde det i mars, og aldri mer. :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi hadde sju timar i Budapest ein gong, flaug frå Kairo om natta og landa kl. 07:30. Vi leigde oss eit rom for sju timar, og sov vel fem timar, dusja og stelte oss. Landa i Oslo våkne og utkvilte, og dro rett i familiebursdag. Eg anbefalar slike hotell, men velg eit som ligg inne på flyplassen, så det ikkje blir stress for å rekke avgangen. Sjekk gjerne inn på førehand slik at du berre kan gå til gaten.

Skrevet
Vi hadde sju timar i Budapest ein gong, flaug frå Kairo om natta og landa kl. 07:30. Vi leigde oss eit rom for sju timar, og sov vel fem timar, dusja og stelte oss. Landa i Oslo våkne og utkvilte, og dro rett i familiebursdag. Eg anbefalar slike hotell, men velg eit som ligg inne på flyplassen, så det ikkje blir stress for å rekke avgangen. Sjekk gjerne inn på førehand slik at du berre kan gå til gaten.

Sov like så greit på flyplassen i Budapest jeg... Var ikke akkurat behagelig. Iskaldt og ukomfortabelt. Men sparte en god del tid og penger på det. I etterkant så gjorde det meg ikke noe uansett. Var bare kjedelig der og da.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg tror nok avgjørelsen hadde falt på å finne meg et rom for natten. Nå ser det imidlertid ut som om billigbillettene via London Heathrow er borte, så det blir en natt i Amsterdam i stedet. Noen som vet noe om overnattingsmulighetene der?

-TS-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...