Gå til innhold

Bryllup, ikke invitert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal en av mine jevnaldrede barndomsvenner gifte seg. Jeg er ikke invitert, men det er det mange andre som er, deriblant mine foreldre og broren min som er 9 år yngre enn meg og min brors kjæreste som ikke har kjent brudgommen så lenge. Jeg er naturligvis veldig trist, sint og skuffet. For mange år siden giftet jeg meg, og da var denne barndomsvennen i bryllupet. Jeg og eksen er skilt nå. Fin gave fikk vi også, men jeg har ikke kjøpt noe til dem enda. Burde jeg det? Burde jeg sende en hilsen? Det er mange år siden jeg flyttet hjemmefra, men synest jeg burde blitt invitert i dette bryllupet. Det ville vært helt naturlig, siden vi er like gamle og vokste opp som naboer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis naturlig å invitere folk i bryllupet selv om man har vokst opp sammen. Har dere fortsatt mye kontakt er det en annen sak. Selv inviterte vi bare folk vi hadde kontakt med da.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt gave selvom jeg ikke hadde blitt invitert. En kan ikke invitere alle de en ønsker i et bryllup.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg ville også gitt en gave til brudeparet. Ikke nødvendigvis noe veldig dyrt, men noe som er nøytralt og hyggelig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt jeg, hvis du føler du burde vært invitert i bryllupet og at f eks de i familien din som er invitert ikke har mer kontakt med brudeparet enn deg, så kan du vel la være... men hvis du lander på at det er helt greit at du ikke er invitert, foreslår jeg at du hører om du kan være med å spleise med foreldrene eller broren din f eks.

Jeg tror ellers jeg må være en av de mest gniene i verden, for når jeg ikke er invitert i bryllup, bare har registrert via facebook e.l at noen jeg ikke har sett på mange år skal gifte seg, så pleier jeg ikke å gi gave. Hadde jeg vært flinkere til å huske på det kunne jeg imidlertid sendt et kort. Om jeg er invitert og ville dratt om jeg hadde anledning, men ikke kan, så kjøper jeg gave. Det samme om nære venner gifter seg, men har et lite bryllup.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg tror ellers jeg må være en av de mest gniene i verden, for når jeg ikke er invitert i bryllup, bare har registrert via facebook e.l at noen jeg ikke har sett på mange år skal gifte seg, så pleier jeg ikke å gi gave. Hadde jeg vært flinkere til å huske på det kunne jeg imidlertid sendt et kort. Om jeg er invitert og ville dratt om jeg hadde anledning, men ikke kan, så kjøper jeg gave. Det samme om nære venner gifter seg, men har et lite bryllup.

Jeg tror nok mange er på linje med deg med hensyn til når en gir gave og ikke. I TS' tilfelle, som barndomsvenninne og gammel nabo, havner en litt midt i mellom. En er ikke en tilfeldig Facebook-venn, men heller ikke veldig nær lenger. I alle fall er nær nok venn/bekjent til at morgendagens brud var i hennes bryllup for noen år siden.

Det blir litt for snurt og smålig å ikke gi gave, men å spleise med noen som skal dit blir også litt rart når en selv ikke engang er invitert.

Skrevet

Høres rart ut at foreldrene dine og broren din er invitert, men ikke du. Hvis dere fortsatt har god kontakt, så skjønner jeg at du er skuffet og sint. Jeg ville nok sendt en hilsen og kanskje kjøpt en liten, ikke altfor dyr gave.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår det slik at det er en mann som er din barndomsvenn. Jeg trodde først det var snakk om en kvinne, og at denne venninnen hadde invitert din bror og ikke deg. Kanskje han hadde mer kontakt med broren din etter at du flyttet, og at dere to har sklidd fra hverandre?

Hvor god kontakt har du med forloveden hans?

Skrevet

Er det bare jeg som synes at det er merkelig å forvente at man blir invitert i bryllup??

Da en av mine to studievenninner giftet seg så jeg på det som en meget hyggelig overraskelse å bli invitert, hadde ikke blitt skuffet om jeg ikke hadde blitt det. Ville ha kjøpt gave uansett

Skrevet

Man er alltid nødt til å begrense når man inviterer til bryllup, og da er det mulig man tråkker noen på tærne. Det ser ut som om det ble deg denne gangen. Om du har "rett" til å bli skuffet kan egentlig bare de som kjenner dere begge si noe om, siden det er så mange ulike forutsetninger som skal til grunn når man lager gjesteliste.

Skrevet

Ikke jeg heller... Og i dette tilfellet ville jeg ikke ha kjøpt gave.. Men det er nå bare min mening.. Greit at de er/har vært venner, men hvis man ikke er invitert i bryllupet så gir jeg ikke gave... (hadde kanskje gjort et unntak hvis det var et bryllup med kun nærmeste familie invitert, eller de hadde reist vekk..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...