Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til Glasgow på søndag, og lurer på følgende:

På Ryanairs sider står det at man kan ha maks 15 kilo bagasje hver, og "Ubrukte andeler av maksimumsvekten kan ikke brukes av andre passasjerer." Men kan vi ha en koffert i sammen, på maks 30 kilo? De fleste (alle?) andre flyselskaper godtar dette, men hvordan er det med Ryanair? Noen som har forsøkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg, min kjæreste og min søster dro med Ryanair til London før jul i fjor, og på veien hjem hadde vi vel nesten 100 kg tilsammen i bagasje.... ( :oops: juleshopping i London er gøy!) De så bare dumt på oss og lot oss boarde. :ler:

Så min erfaring er at de ikke er så strenge på det, men kan ikke love at det alltid stemmer!

Skrevet

Ringte dem vi, og fikk dette til svar:

Ettersom vi har kjøpt bilettene i sammen (altså i en bestilling med ett referansenummer) så er det greit å slå i sammen bagasjen. Hadde vi bestilt hver for oss hadde det IKKE gått. Det står ganske tydelig på sidene dems at man må betale overvekt hvis man har mer enn 15 kilo per person, jeg har hørt fra andre som har kjørt med dem at de er meget strenge på det der..

Skrevet

Generelt er Ryanair veldig strenge på det med overvekt, så dere bør kanskje være forsiktig med alt for overdreven shopping på turen... :wink:

Piglet

Skrevet

Min erfaring er at Ryan air er strenge, veldig strenge.

VI var på ferie i UK i sommer, og reiste hjem fra Glasgow. Vi hadde da en 15 kilo for mye med oss, og var pent nødt å betale overvekt.

4 pund for hver kilo.. det blir ganske mange penger til slutt.

(vi "slapp unna" med å betale 10 av kiloene, ikke 15)

Skrevet

Å betale for overvekt eller ikke, er i de fleste tilfeller svært personavhengig. Har personen bak innsjekkingsskranken en dårlig dag, så får du værsågod betale.

Noen ganger kan det lønne seg å blunke til kjekkasen som sitter der også. I Reykjavik kostet det meg 100 USD å glemme det. Damen foran meg hadde mange flere kilo enn meg, men intet gullkort som tillater mer bagasje. Hun flørtet som bare rakkeren, og slapp unna. Grrrr.....!

Skrevet

Vi kom hjem fra Glasgow i dag. Hadde pakket i sammen i en koffert, og denne veide 31.2 kilo, altså 0.6 kilo for mye på hver av oss. Vi slapp å betale, men dama som stod forran oss hadde to kilo for mye og måtte betale... Fire pund pr. kilo ja.

Skrevet

Jeg innser at vi var SVÆRT heldige da vi reiste med Ryanair! (Og takk og pris for det, for kontoene våre var ganske så tomme!! :D )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...