Snart Frue Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Jeg var hos frisøren på prvøetime idag. Alt med selve håret virker veldig bra.. men sminken er jeg nå veldig usikker på. De har kun mary (et eller annet) produkter...og veldig lite utvalg. Jeg vil selvfølgelig ikke overlate noenting til tilfeldighetene denne dagen. De4 hadde kun to foundation..en mørk og en lys. Og leppestift måtte jeg finne ut av selv.. greit nok..men hvilken øyenskygge skal jeg da ha??.. Og primer må jeg skaffe selv...det virker som om de har veldig lite rede på sminke. Huff.. Kjenner at jeg gruer meg til å bli sminket på bryllupsdagen. Og dette er noe jeg faktisk skal betale masse penger for!! Ikke fikk jeg noen "prøvesminke" heller, for å se hva jeg kler.. Hva skal jeg gjøre? Det er for sent å finne en annen "frisør" til å gjøre dette nåp, alle i området er fullbooket... Er det noen som kjenner noen i hedmark/oppland som er flinke tik å sminke??
Ebano Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Jeg var hos frisøren på prvøetime idag. Alt med selve håret virker veldig bra.. men sminken er jeg nå veldig usikker på. De har kun mary (et eller annet) produkter...og veldig lite utvalg. Jeg vil selvfølgelig ikke overlate noenting til tilfeldighetene denne dagen. De4 hadde kun to foundation..en mørk og en lys. Og leppestift måtte jeg finne ut av selv.. greit nok..men hvilken øyenskygge skal jeg da ha??.. Og primer må jeg skaffe selv...det virker som om de har veldig lite rede på sminke. Huff.. Kjenner at jeg gruer meg til å bli sminket på bryllupsdagen. Og dette er noe jeg faktisk skal betale masse penger for!! Ikke fikk jeg noen "prøvesminke" heller, for å se hva jeg kler.. Hva skal jeg gjøre? Det er for sent å finne en annen "frisør" til å gjøre dette nåp, alle i området er fullbooket... Er det noen som kjenner noen i hedmark/oppland som er flinke tik å sminke?? Først og fremst hadde jeg krevd prøvesminking! Uten prøvesminking hadde jeg krevd å få tilbake pengene for sminkingen. Når det gjelder hjelp til sminkingen så kan du forhøre deg med parfymeriene i området. Ikke lett å klare seg som makeupartist i Norge, så flere jobber på parfymeri ol.
kaprifolen Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Oi oi, Mary Kay er vel sånt homeparty-merke, så her snuser jeg at dette er litt sånn "herregud hvor vanskelig er det å sminke noen, lizzom"? Ta kontakt med parymerier, ikke dyrt, ofte lett å få plass. Evt kan du sende meg en pm med hvor du bor, så skal jeg sjekke om jeg kan videreformidle kontakt med en makeup-artist til deg. Ca 2000-3000 for prøvesmink, selve dagen, følger deg ved fotografering, og visse produkter skal jo ikke deles av hygieniske årsaker, så disse beholder du. prisen varierer etter reisevei for stylisten.
Barcelone Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 (endret) Jeg var hos frisøren på prvøetime idag. Alt med selve håret virker veldig bra.. men sminken er jeg nå veldig usikker på. De har kun mary (et eller annet) produkter...og veldig lite utvalg. Jeg vil selvfølgelig ikke overlate noenting til tilfeldighetene denne dagen. De4 hadde kun to foundation..en mørk og en lys. Og leppestift måtte jeg finne ut av selv.. greit nok..men hvilken øyenskygge skal jeg da ha??.. Og primer må jeg skaffe selv...det virker som om de har veldig lite rede på sminke. Huff.. Kjenner at jeg gruer meg til å bli sminket på bryllupsdagen. Og dette er noe jeg faktisk skal betale masse penger for!! Ikke fikk jeg noen "prøvesminke" heller, for å se hva jeg kler.. Hva skal jeg gjøre? Det er for sent å finne en annen "frisør" til å gjøre dette nåp, alle i området er fullbooket... Er det noen som kjenner noen i hedmark/oppland som er flinke tik å sminke?? Ta kontakt med Norsk frisør-, hud og stylistskole og spør etter Ira (de holder til på Hamar). Hun er liljeleder på makeup-linjen der! Hun er utdannet i Paris og er helt fantastisk dyktig! Tror ikke hun er veldig dyr heller. Endret 9. juli 2010 av Barcelone
lilleGrethe Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Jeg ville ikke stolt på å sminkes hos den frisøren, nei. Finn noen som vet hva de driver med, og som kan gi deg prøvetime og veiledning i hva som passer deg. Det ser jo ut som om du har fått noen gode tips her. Lykke til!
Snart Frue Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2010 Tusen hjertelig takk for gode forslag! Jeg skal prøve noen av tipsene her ja! *Lettet*
Jade Skrevet 11. juli 2010 #7 Skrevet 11. juli 2010 Huff, godt du hadde vett til å reagere! 2 nyanser på foundation?? :O Håper du får tak i noen flinke
Snart Frue Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. juli 2010 Har ikke fått tak i noen ennå dessverre.. De på den stylist skolen har ferie.. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg skal ta et lynkurs i brudemakeup... eller ringe jan thomas? :D Heeeeelp...bare 2,5 uke til!!
Gjest Pippelipp Skrevet 12. juli 2010 #9 Skrevet 12. juli 2010 Har du en litt større by/tettsted i nærheten? Lillehammer eller noe? Jeg skulle også bli sminket av frisør og kom ut fra prøvesminkingen og tenkte "hvorfor måtte hun smøre kake i ansiktet mitt?" Jeg gikk til tre parfymerier og fikk sminkeråd. To damer prøvde å legge kake i ansiktet mitt igjen, mens hun tredje ga meg helt strålende hjelp! Hos henne kjøpte jeg den sminken jeg trengte og så la jeg sminken selv når den store dagen kom. Jeg øvde også hjemme et par ganger for å ikke være for tresset og usikker på bryllupsdagen. Ikke ha for sterke farger, pass på å legge pudder på alt som er kremete (foundation, highlighter evt kremblusher) før du legger skygger. Men dette får du vite og lære av en sminkør. Hvis du ikke kan komme deg et sted hvor du kan få hjelp, gå på intenett, finn veiledninger og videoder og øv deg hjemme. Det viktigste er at du ser ut som deg selv, bare den peneste utgaven av deg selv som du kan få til.
Snart Frue Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. juli 2010 Nei...jeg har ingen make-up store her vi bor. Men har kjøpt endel produkter der og er fornøyd med de. Jeg stakk innom et parfymeri men der prøvde de å prakke på meg farger jeg VET jeg ikke kler.. knæsj rosa leppestift blant annet...yikes!! Nå vet jeg snart ikke hvor jeg skal henvende meg. Mulig jeg må reise inn til oslo og ta et lynkurs i å legge brudesminke slik at jeg kan gjøre det selv? Hmf.
Gjest karoline12 Skrevet 12. juli 2010 #12 Skrevet 12. juli 2010 Ta kontakt med Norsk frisør-, hud og stylistskole og spør etter Ira (de holder til på Hamar). Hun er liljeleder på makeup-linjen der! Hun er utdannet i Paris og er helt fantastisk dyktig! Tror ikke hun er veldig dyr heller. Ira er helt utrolig dyktig!!! Hvor bor du?
Snart Frue Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #13 Skrevet 12. juli 2010 Jeg bor i nærheten av hamar.. jeg har ringt og spurt etter Ira, men hun har ferie til uti august.. dessverre. Det var ingen flere der som var ledige denne datoen heller.
Gjest karoline12 Skrevet 12. juli 2010 #14 Skrevet 12. juli 2010 Jeg bor i nærheten av hamar.. jeg har ringt og spurt etter Ira, men hun har ferie til uti august.. dessverre. Det var ingen flere der som var ledige denne datoen heller. Snakket du med Elisabeth? isåfall kanskje hun kunne ha anbefalt deg noen av stylistene som har gått der, de er utrolig dyktige alle sammen Ellers så har du jo podium, kutt & kris, cut & crew, madonna osv osv...
Snart Frue Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 12. juli 2010 Hmm...kanskje jeg skal ta en ny tlf til dem? Det var ei som heter Ann Kristin (tror jeg) som ringte meg opp igjen, men hun var dessverre på ferie da jeg skal pynte meg. Håper det ordner seg tilslutt. Kjett å ikke føle seg fin på dagen sin. Jeg trodde at alt var i boks da jeg hadde bestilt full pakke hos frisøren...regnet med at de kunne sakene sine. Skikkelig dumt det her.
Gjest karoline12 Skrevet 12. juli 2010 #16 Skrevet 12. juli 2010 Hmm...kanskje jeg skal ta en ny tlf til dem? Det var ei som heter Ann Kristin (tror jeg) som ringte meg opp igjen, men hun var dessverre på ferie da jeg skal pynte meg. Håper det ordner seg tilslutt. Kjett å ikke føle seg fin på dagen sin. Jeg trodde at alt var i boks da jeg hadde bestilt full pakke hos frisøren...regnet med at de kunne sakene sine. Skikkelig dumt det her. Ta en tlf til, hør om hun har noen å anbefale.. hun som ble nm heter ihvertfall jeanette.. lykke til, føler med deg.. jobber selv som frisør og synes ikke du har fått noen bra behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå