Gjest Krizzy Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Hei Du som har tatt matte 1T og 2T, hvilken mattebok/-bøker brukte du? Er boken/bøkene det noe å anbefale? Takk for alle tips jeg kan få
Twink Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Jeg har vært borti både Sinus og Aschehoug sine "Matematikk" bøker. Synes at Aschehoug sine er best i forhold til eksempler og slikt, men det er jo individuellt (jeg er ikke så god i matte så liker best teskje-forklaringer :gjeiper: ). Matematikk bøkene har også flere oppgaver enn Sinus i hovedboka, Sinus har egen oppgavebok ved siden av. Ville dratt i en bokhandel/bibliotek og kikket gjennom bøkene hvis jeg var deg, og se litt på eksempler og slikt. Sigma har jeg ikke vært borti. Et lite tips: Aschehoug sine bøker kommer med et nettsted som koster penger, men vanligvis rundt skolestart er sidene åpne for alle i en måneds tid. Der ligger det masse løsningsforslag på mange av oppgavene i bøkene, som kan lastes ned som pdf filer. Er jo fasit bak i boka, men løsningsforslagene går igjennom punkt for punkt hvordan oppgavene skal løses.
TKP Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 (endret) Har selv brukt begge (Aschehoug sin 1P og Sinus 1T), men vet at bøkene er likt gjennomført uavhengig av om det er P eller T, bare ulike emner. Jeg foretrekker klart Aschehoug, både når det kommer til eksempler, oppgaver og struktur i boken. Sinus virker veldig "hivd i sammen", men dårlige og uoversiktlige eksempler, dårlig struktur i henhold til oppgaver, og for mye dall og dill inni. Aschehoug sin er veldig enkel og grei, klar og logisk, og bra gjennomført. Anbefaler med andre ord Aschehoug. EDIT: Sinus har også nettsted, men i motsetning til Aschehoug, så er nettstedet nesten meningsløst om man faktisk har boken. Aschehoug sitt nettsted er derimot veldig bra, med ikke bare fasiter og løsningsforslag, men oppgaver man kan øve på til hvert kapittel. Koster dog penger (en hundrelapp eller to), men å betale for noe hos Aschehoug stiller kanskje høyere enn å få ingenting gratis av Sinus. Endret 10. juli 2010 av TKP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå