Gå til innhold

Invitere ekser i bryllupet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er med på at dere som er gode venner med eksene ønsker å ha de i bryllupet. Men da må deres kjære også være inkludert i dette gode forholdet. I og med at dette plager TS, så er hun ikke det (ikke nødvendigvis pga at noen har gjort noe galt, og det trenger ikke engang være en rasjonell grunn). Jeg synes ikke at noen skal måtte ha eksen til sin kjære i bryllupet deres når det plager henne (eller han). Her er det faktisk viktigere at begge som skal gifte seg skal ha en fin dag, enn at alle gode venner skal inviteres til enhver pris.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man omgås og har et vennskap kan det være naturlig, men å invitere eksen fordi de er gamle kjente og ikke har noe med hverandre å gjøre ellers så virker det merkelig å prioritere eksen som en av gjestene.

Gjest Isolde
Skrevet

Det kan jo bli ubehagelig om den ene har veldig mye imot det, men er man omgangsvenner ellers og såpass nære at det vil være naturlig sammen med intitasjon av andre venner, så ser jeg ikke helt hvorfor man skal utelate eksen fra denne dagen kun fordi det er en eks.

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mann her.

Jeg kommer til å droppe søsteren min sitt brylupp i August. Kommer til å få endel kritikk for det siden det er min egen søster men..

Hun er blitt god venninne med eksen min og en av sengekameratene til eksen min. ( De hadde en ONS to uker etter bruddet)

Sengekameraten til eksen min har vært kompis med søsteren min lenge.

Fant ut for et par dager siden at begge er invitert i bryluppet.

Jeg har visst at eksen var invitert en stund og ga beskjed til min søster om at jeg kun kommer i vielsen.

Nå vurderer jeg å droppe vielsen også. Og jeg kommer sannsynligvis ikke til å si et ord til søstera mi.

Bruddet mellom meg og eksen var forøvrig i Mai.

Vet at eksen min har hatt andre sengevenner etter ham også, og vet ikke om de kommer ilag til brullypet, men bare tanken på at hun kommer med en sengevenn og min datter på 3 år gjør meg eitrende forbanna.

Både på søstera mi og eksen.

Skrevet

Det kommer faktisk litt ann på hvem av x'ne han ville invitert.

Om det skulle vært en av de han ikke har hatt kontakt med på flere år, eller om det var en han bare har vært sammen med en liten stund, så ville jeg syntes det var veldig merkelig.

Skrevet

Mann her.

Jeg kommer til å droppe søsteren min sitt brylupp i August. Kommer til å få endel kritikk for det siden det er min egen søster men..

Hun er blitt god venninne med eksen min og en av sengekameratene til eksen min. ( De hadde en ONS to uker etter bruddet)

Jeg har visst at eksen var invitert en stund og ga beskjed til min søster om at jeg kun kommer i vielsen.

Nå vurderer jeg å droppe vielsen også. Og jeg kommer sannsynligvis ikke til å si et ord til søstera mi.

Vet at eksen min har hatt andre sengevenner etter ham også, og vet ikke om de kommer ilag til brullypet, men bare tanken på at hun kommer med en sengevenn og min datter på 3 år gjør meg eitrende forbanna.

Du burde ta deg en prat med søsteren din. Hun burde respektere dine følelser ang din ex. Du er tross alt hennes bror! Som søster ville jeg aldri ha bedt min bror sin eventuele ex i mitt bryllup, om jeg visste at han var ukomfortabel med situasjonen.

Gjest navnelapp
Skrevet

I vårt bryllup hadde eg tre eksar, alle tre gode vennar og del av vår naturlege omgangskrets. Neste helg skal eg lage bryllupskaka til ein av dei, for då skal han gifte seg. Og eg er også blant gjestane. Som det er sagt over her; det kjem an på kva forhold ein har. til mannen over deg; Enig med FruBeist. Du må ta ein alvorsprat med søstra di. Ho må forstå at dette kjem til å såre deg veldig.

Skrevet

Mann her.

Enig med fru Beist. Du må ta en prat med søsteren din. Tror nok kanskje hun heller vil ha med deg enn din x og eventuelle sengepartnere. Hvertfall siden bruddet er så nytt. Hun skjønner helt sikkert at det ikke er bare bare for deg, men vanskelig for henne å vite hvis du ikke sier noe =o)

Skrevet

Om det er ungdomskjærester det er snakk om ser jeg ikke noe problem i at de blir invitert så sant man fortsatt er omgangsvenner - og både brud og brudgom kjenner vedkommende.

Men dersom x'en det er snakk om er den som var sammen med din tilkommende før deg - ALDRI i verden om jeg hadde godtatt det.

Men nå er jo alle heldigvis forskjellige!

Men det viktigste er jo at dere blir enige om gjestelista.

Skrevet

Hva synes dere om å invitere ekser i bryllupet? Gjør dere det? Jeg mener nei, men min kjære mener ja. Han har vært forlovet før og vil gjerne invitere henne siden "hun har vært en stor del av hans liv" og hun kommer fra hjembygda hans, ergo de hadde også mye med hverandre å gjøre i oppveksten (de ble sammen som tenåringer).

Hva tenker dere om å invitere ekser?

*Brud 2011*

Jeg er enig med en del andre her. Det kommer an på hvor lenge man har kjent hverandre, om man er i samme omgangskrets, og også hvordan det ble slutt. Hadde jeg hatt en tidligere kjæreste som var og er en god venn, vi hadde hatt felles venner, eller vi gjorde det slutt fordi vi fant ut at det ikke fungerte, så hadde jeg vurdert det.

(Men personlig... Hell no! Min første kjæreste er forlovet med ei jente som har trakassert meg på det groveste fordi hun var sjalu på vår fortid, og min andre kjæreste viste seg å være en drittsekk av dimensjoner. Jeg har ingen kontakt med dem i dag, ønsker ikke å ha noen kontakt med dem, og ikke pokker om de skal være tilstede på dagen jeg feirer starten på resten av livet med mannen min! :gjeiper: )

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei - det hadde jeg ALDRI akseptert! :nei:

Gjest Awsome
Skrevet

Hva synes dere om å invitere ekser i bryllupet? Gjør dere det? Jeg mener nei, men min kjære mener ja. Han har vært forlovet før og vil gjerne invitere henne siden "hun har vært en stor del av hans liv" og hun kommer fra hjembygda hans, ergo de hadde også mye med hverandre å gjøre i oppveksten (de ble sammen som tenåringer).

Hva tenker dere om å invitere ekser?

*Brud 2011*

Eg og kjæresten kommer ikkje til å invitere ekser.

Det er fordi vi ikkje er venn med eksene våre. Og uansett om vi hadde vært det så hadde eg ikkje ville hatt de der.

Det som er tingen i din situasjon, som hadde fått meg til å skrive nei med permanent tusj i panna hans er faktum at han vil invitere ei han har vært forlovet med før. Så, mens du står med alteret så sitter ei i salen bak, ei som han skulle vært gift med, ei som han kanskje hadde vært gift med no om forholdet deres hadde holdt. Eg trur det hadde vært ein ganske ubehagelig situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...