curiousity Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Broren min skal gifte seg neste helg, og jeg har kjøpt meg en kjole fra By Kris i fargen salmon. http://www.kris.no/oslo/KrisF.nsf/pageGallery?OpenForm&gallery=Festantrekk&template=Lager_Oslo&showmenu=Lager_Oslo (samme farge som den nederste, men ikke samme kjole). Jeg har kjøpt meg sølvfargede sko som jeg mener passet godt sammen med kjolen MEN: Jeg sliter med å finne ut hvilke farger jeg skal gå for når det gjelder sminke. Vil selvfølgelig ikke se fullstendig oversminket og unaturlig ut, og er usikker på hvilken øyenskyggefarge som vil passe best sammen med kjolen sin farge (lakserosa). Bør vel gå for accessories i sølv, og tenker jeg vil ha noe litt enkelt. Noen som har noen tips til meg?
Lykkelitenen Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Jeg ville gått helt nøytralt på sminkefronten. Gjevn hud med frisk farge i kinnene (solpudder er veldig pent for en frisk farge), en lys øyenskygge på hele lokket (beige f.eks, kanskje med litt glans i) en litt mørkere i yttre øyekrok og global for dybde (brunt kler de fleste, men velg en lys nyanse som bare er litt mørkere enn grunnfagen) og maskara for å få frem vippene. På leppene kan du ha en blank eller nude gloss. Da ser du veldig diskret sminket ut og får en frisk look, uten å krasje med all fargen på kjolen. Hold også tilbehøret diskret, tror du kan klare deg med bare ørepynt.
Lykkelitenen Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 eksempel på øyensminke Min lenke så kan man velge de tonene som paser seg og sine øyenfarger og velge mellom matt eller lett skimrende...
Gjest Heidila Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Jeg ville hatt en aprikos eller fersken farge på lokket (en lys en vel og merke) (feks apricos moose fra nyx eller bloom fra makeupstore.og en nøytral matt bruntone i globalen. Kanskje en coral farge,eller noe som ligner på fargen på kjolen i ytterkant av øyet som du duser lett inn i fargen du har på lokket. Bruke en mørk brun øyeskygge som eyeliner (eller svart) da får du et mykere resultat enn en vanlig liquid/gele liner. En hudfarget eyeliner på våtkanten gir en nydelig naturlig resultat. Jeg ville hatt en coral eller feskenfarget blush. (peach eller lust fra makeupstore,nars orgasm eller the balm hot mama er flotte blush som gir et flott naturlig resultat og glød. Leppene ville jeg hatt i samme type farge som blushen, men en sva rosatone går også bra så lenge den ikke blir FOR rosa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå