Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Huffsa
Skrevet

Men hvordan skal jeg legge den på for å få best mulig resultat uten skjolder?

Video, forklaring, et eller annet? :) Ligger så mange på youtube så er vanskelig å vite hvem som er "best". :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha kost som du bruker til å "sirkle" pudderet/foundation inn i huden... :sexy:

Skrevet

-For det første, ikke dra av den hvite plastikken oppi. Bare stikk hull i den. Da slipper du å sløse ekstra når du bruker den (og at det støver ut av den når du åpner den hvis den har liggi opp ned)

- Dryss ut litt pudder i lokket, så jobber du det godt inn i kosten ved å gni i lokket med sirkelbevegelser. Dunk av overfllødig pudder i kanten før du påfører.

- Når du påfører, bruk sirkelbevegelser, jobb godt inn i huden. Jo mer du jobber den inn, jo mer smelter det inn i huden.. :)

Det som er det viktigste er at du ikke bare "dypper" kosten i pudderet for så å stryke det forsiktig på huden. (som man ofte gjør med transparent pudder f.eks), da vil det bare se metallisk ut. Jobb det godt inn både i kost og på huden.. :)

Anbefaler Kabuki-kosten hvis ikke du har den.. :)

Gjest Huffsa
Skrevet

Fikk med kosten som "følgte med" (kjøpte på velvære-senter). Så tror jeg har riktig kost ihvertfall :ler:

Takk for forklaring :)

Skrevet (endret)

Hvis du kjøpte en pakke eller noe sånn, regner jeg med du fikk med denne : http://www.thespalounge.co.uk/img/store/items/157_id_bare_minerals_flawless_coverage_face_brush.jpg

Den er god den også, men hvis du har en hud som krever litt ekstra dekkevne (har selv endel urenheter og røde partier), så anbefaler jeg kabukien. :)http://www.getprice.com.au/images/uploadimg/371/350__1_kabuki-brush.jpg

(Men det kan jo hende det var den du fikk med ;) )

Har jobbet masse med I.D på andre, og brukt det på meg selv i mange år, og vil tro du kommer til å bli kjempefornøyd med det :)

Endret av Jesse
Gjest Huffsa
Skrevet

Var den første der jeg fikk med ja :) Kan jo se etterhvert om jeg er fornøyd eller ikke, hvis ikke kan jeg jo kjøpe den andre :)

Skrevet

og pass på å ikke klin på for mye da :ler:

Du vil ikke se ut som en romvesen heller :fnise:

Skrevet

og pass på å ikke klin på for mye da :ler:

Du vil ikke se ut som en romvesen heller :fnise:

Signerer denne :ler:

Finnes nok av romvesener der ute i den store foundationverden ;)

Jeg har en boks i nærmere ett år, og bruker den hver dag, så er ikke så mye som skal til ;)

Gjest Huffsa
Skrevet (endret)

Tror ikke jeg fikk det til helt, glemte også helt å stikke hull i den plastgreia :P men åpnet den bare halveis. Og jeg glemte også å putte det i lokket. Men resten husket jeg, men blei ikke så fornøyd. Dekket ikke så bra, blei bare litt mindre rød rundt nesa og litt glattere. Men det er nok jeg som ikke fikk det til, prøver igjen i morgen :ler: Tok ganske lite, veit liksom ikke hvor mye jeg skal bruke heller. er redd for å ta for mye, det blir så stygt..

Endret av Huffsa
Skrevet

Du får bare prøve igjen :)

Men hvis du er vant til å bruke flytende foundation/kremfoundation, så er det en liten vanesak å gå over til mineralfoundation.. :) For i og med at det skal smelte inn i huden så blir det litt annerledes enn de som bare legger seg oppå. Hvilken farge har du på den? :)

Gjest Huffsa
Skrevet

Brukte kanebopudder tidligere, har ikke hatt foundation på huden siden jeg var fjortiss :ler:

Medium beige har jeg. :) Hu kosmetikk-dama la på sminke på meg og fant ut at den var best siden den var litt mørkere enn annsiktsfargen min.

Foresten så røyter den kosten noe jævlig! Skulle tro jeg hadde bada i bikkjehår når jeg holdt på! Tror jeg må finne en annen, for jeg gidder virkelig ikke å pelle av kost-hår fra annsiktet hver gang jeg bruker sminke.

Skrevet

Okey, den skal jo være dekkende nok også.. Hmmm.. Ja, kosten røyter litt de første gangene, men det skal ikke vare lenge, hvis den fortsetter å røyte veldig mye bør du gå tilbake med den.. :)

Du får bare prøve deg litt frem, og hvis ikke du får det til ordentlig, så gå tilbake og spør om de kan vise deg hvordan du kan få det mer dekkende. Det koster jo faktisk ganske mye med de produktene, så du skal jo bli fornøyd.. :)

Gjest Heidie
Skrevet

Brukte kanebopudder tidligere, har ikke hatt foundation på huden siden jeg var fjortiss :ler:

Medium beige har jeg. :) Hu kosmetikk-dama la på sminke på meg og fant ut at den var best siden den var litt mørkere enn annsiktsfargen min.

Foresten så røyter den kosten noe jævlig! Skulle tro jeg hadde bada i bikkjehår når jeg holdt på! Tror jeg må finne en annen, for jeg gidder virkelig ikke å pelle av kost-hår fra annsiktet hver gang jeg bruker sminke.

Fant hun ut at den var best fordi den var litt mørkere enn ansiktsfargen din? Hørtes merkelig ut. Jeg ville ikke valg en foundation som var mørkere enn hudfargen min... :/ Heller hakket lysere da, hvis jeg ikke fant en perfekt match.

Kostene til BareMinerals røyter veldig, jeg liker dem ikke i det hele tatt. Syns de er harde og kjipe. Anbefaler å kjøpe en syntetisk kabuki fra Sigma, Everyday Minerals eller Lily Lolo. De er kjempemyke og gode, og røyter ikke :)

Heidi :)

Gjest Huffsa
Skrevet

Fant hun ut at den var best fordi den var litt mørkere enn ansiktsfargen din? Hørtes merkelig ut. Jeg ville ikke valg en foundation som var mørkere enn hudfargen min... :/ Heller hakket lysere da, hvis jeg ikke fant en perfekt match.

Kostene til BareMinerals røyter veldig, jeg liker dem ikke i det hele tatt. Syns de er harde og kjipe. Anbefaler å kjøpe en syntetisk kabuki fra Sigma, Everyday Minerals eller Lily Lolo. De er kjempemyke og gode, og røyter ikke :)

Ja, syntes å huske det var det hun sa. Kanskje hun mente det siden det er sommer nå? Jeg har ikke peiling på sminke, så jeg protesterer jo ikke. Men hun hadde ikke noe nermere enn litt mørkere, hun prøvde bare to stk, og den ene ble for mørk, så endte med denne.

Jesse: Ja, takk :) ja, var svindyrt, men burde jo vare en stund. Jeg bruker ikke ofte sminke, ihvertfall ikke om sommeren. :)

Skrevet

Anbefaler å kjøpe en syntetisk kabuki fra Sigma, Everyday Minerals eller Lily Lolo. De er kjempemyke og gode, og røyter ikke :)

Syntetisk kost er mykere, men man sløser mer med produktet da det ikke fester seg ordentlig i hårene.. :)

Gjest Heidie
Skrevet

Syntetisk kost er mykere, men man sløser mer med produktet da det ikke fester seg ordentlig i hårene.. :)

Det skjønte jeg ikke. Så lenge ikke sminken drysser av kosten, forsvinner den jo ikke noe sted, og da sløser man jo ikke? Jeg har ikke noe problem med dryssing i hvertfall :)

Skrevet (endret)

Det støver litt mer rundt, fordi noe av det du får på kosten faller av både på vei til ansiktet og på idet du begynner å påføre. Man får ikke jobbet det inn i kosten på samme måte. Men det er smak og behag, og kommer litt an på hva slags teknikk du har.. :)

(Er bare vant til å jobbe økonomisk med sminka mi :ler: Ville jo tjene mest mulig ;) )

Endret av Jesse
Gjest Heidie
Skrevet

Det støver litt mer rundt, fordi noe av det du får på kosten faller av både på vei til ansiktet og på idet du begynner å påføre. Man får ikke jobbet det inn i kosten på samme måte. Men det er smak og behag, og kommer litt an på hva slags teknikk du har.. :)

(Er bare vant til å jobbe økonomisk med sminka mi :ler: Ville jo tjene mest mulig ;) )

Hehe, det er klart det er ikke noe gøy å sløse :P Men jeg har faktisk ikke merka noe til det problemet! Kanskje jeg er blind, eller bare veldig flink, haha:P Uansett, det er jo smak og behag ;)

Gjest hudenmin
Skrevet

Og jeg liker kabukikostene jeg har fra BareEscentuals/BareMinerals - foretrekker dem fremfor de jeg har fra Mac og Sigma. Mine er myke og røyter ikke.

Skrevet

Mineralsminke er så billig uansett hvis man kjøper det andre steder enn på parfymeri/hudpleier, så om man sløser bort noen støvskyer ved hvert bruk så blir man ikke noe mer fattig enn man blir av alle de andre sminkeproduktene man kjøper og aldri bruker opp :)

Er også misfornøyd med børstene til ID. Synes de stikker, og jeg klør i ansiktet lenge etterpå. Men med Tikei sin kabuki som er syntetisk, går det helt greitt. Uansett om jeg bruker ID sin foundation, eller Everyday Minerals sin.

ID har forresten en video som viser påføring av foundationen. Kan ikke se at noen har linket til den. Den pleier å følge med på DVD om du kjøper startpakke. http://www.youtube.com/watch?v=zdy576AWljk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...