AnneBonny Skrevet 16. juli 2010 #141 Del Skrevet 16. juli 2010 Her lukter det mye Hønepø Ingen ser ut til å være bedre enn den andre, for det lurer en kjedelig overfladiskhet gjennom hele tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 16. juli 2010 #142 Del Skrevet 16. juli 2010 Voldsomt så mange it-konsulent/dataingeniør-kjærester her da. :klø: Vet at dette var en trend for noen år siden, men trodde den hadde gått over for lengst. Alle disse har tvilsomt en meget betydningsfull toppstilling? Norge er ikke akkurat kjent for å bedrive mye og kjent teknologi... Den skal du få lov til å bite i deg, for vi er faktisk et av verdens ledende teknologiland innen f.eks forsvarsteknologi og olje & gass. Lille Norge besitter i dag verdensettertraktet teknologi, og en del norske bedrifter har blitt internasjonalt annerkjente kvalitetsmerker som danker ut en del firmaer fra større land. Jeg er stolt av samboeren min. Han er økonom og etter å ha gjennomført sisteåret på økonomistudiene etter noen års studieopphold, har han nå etter to år i jobb, fått en ettertraktet prosjektlederstilling innen oljebransjen. Enerste problemet er at jeg skal inn i samme bransje (samme firma han jobbet i før, men som SW-utvikler) og jeg frykter at det kan bli mye jobbprat på hjemmefronten en stund fremover. Samboeren har helt klart ambisjoner om å klatre videre i systemet, på lik linje med hva jeg har, og jeg tror vi kommer til å rivalisere en del om hvem som kommer til å få den beste jobben etter hvert. Fordelen er at vi aldri vil kunne knive om samme stilling, ettersom han aldri vil bli prosjektleder for noe jeg skal utvikle og vica verca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #143 Del Skrevet 16. juli 2010 Fysioterapeut-yrket er faktisk bare på bachelor-nivå det også = ikke lengre utdanning enn vernepleier, ingeniør, sykepleier og andre bachelor-profesjonsutdannelser. At det er vanskelig å komme inn er en ting, det sier noe om antall søkere, antall plasser og karakterer på de som kommer inn. Du snakket om å ha gått på skole 6 år etter vgs... Snakker du da videreutdanning etter fysio-studier? Studiet er fortsatt bare 3 år + ett år turnus. Han har videreutdannet seg ja, men poenget er (og har hele tiden vært): Jeg beundrer min mann, fordi HAN valgte sitt yrke for å hjelpe andre, som igjen gjenspeiler hans person. Hvorfor peke på og henge seg opp i hvor mange års skolegang det er, hvor "høyt på strå" man kommer, osv? Dèt er ikke poenget. Og jeg beundrer en sykepleier også jeg. Men hvis jeg skal være pirkete, så kommer man lettere inn på f.eks vernepleierstudiet, enn på fysioterapeutstudiet. Men nok om det. Det er ikke det jeg vil frem til i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #144 Del Skrevet 16. juli 2010 Han har videreutdannet seg ja, men poenget er (og har hele tiden vært): Jeg beundrer min mann, fordi HAN valgte sitt yrke for å hjelpe andre, som igjen gjenspeiler hans person. Hvorfor peke på og henge seg opp i hvor mange års skolegang det er, hvor "høyt på strå" man kommer, osv? Dèt er ikke poenget. Og jeg beundrer en sykepleier også jeg. Men hvis jeg skal være pirkete, så kommer man lettere inn på f.eks vernepleierstudiet, enn på fysioterapeutstudiet. Men nok om det. Det er ikke det jeg vil frem til i allefall. Det er godt mulig at mannen din valgt yrket sitt av edle motiver. Men du er forfengelig på hans vegne, og det gjør deg bare grunn. Mye kakling i hønsegården her ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #145 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Her lukter det mye Hønepø Ingen ser ut til å være bedre enn den andre, for det lurer en kjedelig overfladiskhet gjennom hele tråden Mulig, men jeg mener at jeg ikke er den som står for det overfladiske. Det bygger mange andre her opp under selv. Den skal du få lov til å bite i deg, for vi er faktisk et av verdens ledende teknologiland innen f.eks forsvarsteknologi og olje & gass. Lille Norge besitter i dag verdensettertraktet teknologi, og en del norske bedrifter har blitt internasjonalt annerkjente kvalitetsmerker som danker ut en del firmaer fra større land. Jeg er stolt av samboeren min. Han er økonom og etter å ha gjennomført sisteåret på økonomistudiene etter noen års studieopphold, har han nå etter to år i jobb, fått en ettertraktet prosjektlederstilling innen oljebransjen. Enerste problemet er at jeg skal inn i samme bransje (samme firma han jobbet i før, men som SW-utvikler) og jeg frykter at det kan bli mye jobbprat på hjemmefronten en stund fremover. Samboeren har helt klart ambisjoner om å klatre videre i systemet, på lik linje med hva jeg har, og jeg tror vi kommer til å rivalisere en del om hvem som kommer til å få den beste jobben etter hvert. Fordelen er at vi aldri vil kunne knive om samme stilling, ettersom han aldri vil bli prosjektleder for noe jeg skal utvikle og vica verca. Hvilke firmaer da? Hvilke land er det vi danker ut? Eksporterer vi mye? I såfall hvor mye i forhold til landene du mener vi danker ut? Ja, okey... ellers vil jeg si du kom med en meget interessant historie, som var en kjempe avsporing. Hehe.. Jeg forsto rett og slett ikke poenget ditt, men antar du mener du beundrer din mann, som igjen kanskje gjenspeiler deg (mtp at dere utvikler dere litt likt?). Håper dere bevarer freden i heimen for å si det sånn... Det er fint at dere ikke kommer til å knive om dette, og også veldig fint at dere stiler og utvikler dere forskjellig for deres del, men som du sier da, så vil det muligens bli mye jobbprat hjemme. Da kan det (rent hypotetisk) komme inn temaer som hva/hvem er best, osv (bare se på denne tråden her). Endret 16. juli 2010 av Frk Snasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #146 Del Skrevet 16. juli 2010 Stolt over mannen min ja :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #147 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Det er godt mulig at mannen din valgt yrket sitt av edle motiver. Men du er forfengelig på hans vegne, og det gjør deg bare grunn. Mye kakling i hønsegården her ja. Enig i dette med kaklingen, men det heter ikke kvinneguiden for ingenting. Jeg er heller ikke høna som kakler høyest. Og at jeg er stolt av mannen min, som har valgt en jobb pga edle motiver trigger såpass mange her inne, det forstår ikke jeg. Hvordan er jeg forfengelig på hans vegne? Fortell. Jeg går da ikke og presenterer meg som Fru. Fystioterapeut-Hansen. Jeg vet om ei som kalte seg Anne-Ingeniør-Johannesen (mannen var ingeniør). Der snakker man forfengelighet. Når det er sagt er jeg forfengelig over min innsats og medmenneskelighet her i verden, og det kan til tider toppe min manns stilling. Jeg er og mer forfengelig over min egen utdannelse. Jeg er meg selv, ikke han (men har fortsatt lov å være stolt av han). Men jeg syns forfengelig blir et veldig feil ord. Jeg vil heller kalle det at jeg er fornøyd, og tilfreds. Du forsøkte bare å være spydig. Beklager men den havnet ikke på rett knagg. Endret 16. juli 2010 av Frk Snasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 16. juli 2010 #148 Del Skrevet 16. juli 2010 Ok... men valgte de akkurat den programmeringsjobben fordi de ønsket å øke sikkerheten? Det er vel snart den tiende gangen jeg spør. Eller valgte de jobben og yrket pga lønnen? Jeg er programmerer, og jeg valgte det yrket fordi det er et vanvittig bredt fagfelt hvor man kan jobbe med alt fra å lage overvåkningsutstyr for sykehus, hjertestartere, pacemakere osv til forsvarsteknologi på verdensledende nivå, vesentlig mer sikre oljestyringssystemer enn det som BP installerte i Gulfen, styringsystemene på atomkraftverk og selve hjernen i CERN. De aller fleste som blir programmerer blir det fordi de ønsker å være med på å utvikle så sikker programvare som mulig. Det er ikke til å stikke under en stol at lønna er mye bedre enn bechelorutdanninger innen helsesektoren, men de fleste blir programmerer kun pga lønna. Det er ikke noe yrke man blir styrtik i (med mindre man har sinnsyke skils). Et hvert oppegående menneske forstår jo at teknologien har kommet for å bli, etc, men at Norge er et land som har mange gode (data)ingeniører, vel jeg er uenig. Vi sitter på verdensledende teknologi innen dataingeniørkunst. Norske programmerer er faktisk i verdensklasse. Du har ikke hørt om f.eks Kongsberggruppen, du? Et firma som er i verdensklasse innen forsvarsteknologi og som har en helt sinnsyk høy andel dataingeniører på huset. Vi importerer ofte utenlandsk arbeidskraft innen det feltet. Det blir importert en del indere, ja. Grunnen er enkel: Norge utdanner ikke nok programmerere til å dekke etterspørselen etter dem. Og en annen ting; vi får ikke velge i første rekke engang. USA plukker de beste før oss, så kan alle de andre landene komme i ettertid og velge the next best thing. Bullshit! Vi står faktisk veldig langt fremme i køen pga lønninger og arbeidsvilkår. Programvare ... er det inni maskinen...? Trodde det var hardware jeg? Uansett... hva som er hva, så kan jo en itkonsulent f.eks jobbe med begge deler. Er du seriøs nå? Du har hardware som er det fysiske du ser inne i en maskin og du har software som driver hardwaren og som utfører jobbene. Dette er IKKE det samme, og det er ikke alltid at en IT-konsulent kan jobbe med begge delene. Det er visse likhetstrekk, men utviklingsmessig er det ekstreme forskjeller. De fleste jobber med en av delene, ikke begge. Mener du at norske itkonsulenter lager nettbank for utlandet og? Ja, de jobber vel for posten og DNBNOR, men hællandussen, hva er det i forhold til andre land? Norske IT-konsulenter jobber for firmaer som utvikler nettbankløsninger som kan brukes over hele verden. Det er ikke hver bank som utvikler sin løsning, men som oftest er det egne firmaer som står for den utviklingen. Norge er et bittelite land, og noen nevnte Tandberg over her. Hvorfor har de ikke fortsatt å produsere radioer? Ikke fordi radioene var så dårlige tror jeg, men de ble vel utkonkurrert av andre som var bedre. Hvorfor tror du? Fordi norsk arbeidskraft koster ekstremt mye mer enn underbetalte kinesere. Mye teknologi blir utviklet i Norge, mye av det tekniske blir designet i Norge, programmeringen foregår i Norge og produksjonen foregår i Kina. Hvorfor det, tror du? Jo, fordi det er billigere å få kinesiske arbeidere til å gjøre selve produksjonen og monteringen enn å bruke nordmenn. Hvorfor lager vi ikke vår egne jagerfly? Sverige & USA måtte jo legge inn anbud for å se hvem av dem som fikk lage dette for oss, så at vi er så store er jeg ikke helt med på. T.o.m sverige er jo lengre fremme enn oss på mange store områder. Vi sitter på ekstrem kompetanse innen f.eks missilutvikling, som er veldig likt jagerflyutvikling og kunne fint produsert våre egne fly. Men hva er poenget med det, når det koster altfor mye å starte opp produksjon av dette i Norge? Missilene til KDA er i verdensklasse, ingen andre land danker ut disse per dags dato. Hvorfor skal vi da fokusere på å lage fly når vi har vår egen nisje? Nå sporer det hele av her uansett.... Jeg er ikke interessert i å diskutere om hvem som er best innen it her i verden... Tråden handler ikke om det, men del den gjerne... Sorry, men når du er så lite oppdatert at du ikke vet at vi (les: NORGE) er i verdensklasse innen it, så får du svar på tiltale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #149 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg hater å si det, men typisk Jante-Norge. Jeg har en en-karats diamantring på finger'n. Jeg er stolt av min høyre hånd, pga denne. Min høyre hånd utretter mirakler pga denne diamantringen... Venstrehånda blir ekstremt misunnelig, og de sloss støtt og stadig. Lurer på om sytingen blir enda verre nå i grunn... For nå er jeg grunn, forfengelig, snobbete, osv, fordi jeg fikk en slik ring, og bruker den til og med. Og for og ikke glemme, jeg er stolt av den. Man har ikke lov til å være stolt en gang i Norge (jfr: da til min stolthet ang min mann). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #150 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg hater å si det, men typisk Jante-Norge. Jeg har en en-karats diamantring på finger'n. Jeg er stolt av min høyre hånd, pga denne. Min høyre hånd utretter mirakler pga denne diamantringen... Venstrehånda blir ekstremt misunnelig, og de sloss støtt og stadig. Lurer på om sytingen blir enda verre nå i grunn... For nå er jeg grunn, forfengelig, snobbete, osv, fordi jeg fikk en slik ring, og bruker den til og med. Og for og ikke glemme, jeg er stolt av den. Man har ikke lov til å være stolt en gang i Norge (jfr: da til min stolthet ang min mann). OOOObbbssss.... Glemte noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #151 Del Skrevet 16. juli 2010 Enig i dette med kaklingen, men det heter ikke kvinneguiden for ingenting. Jeg er heller ikke høna som kakler høyest. Og at jeg er stolt av mannen min, som har valgt en jobb pga edle motiver trigger såpass mange her inne, det forstår ikke jeg. Hvordan er jeg forfengelig på hans vegne? Fortell. Jeg går da ikke og presenterer meg som Fru. Fystioterapeut-Hansen. Jeg vet om ei som kalte seg Anne-Ingeniør-Johannesen (mannen var ingeniør). Der snakker man forfengelighet. Når det er sagt er jeg forfengelig over min innsats og medmenneskelighet her i verden, og det kan til tider toppe min manns stilling. Jeg er og mer forfengelig over min egen utdannelse. Jeg er meg selv, ikke han (men har fortsatt lov å være stolt av han). Men jeg syns forfengelig blir et veldig feil ord. Jeg vil heller kalle det at jeg er fornøyd, og tilfreds. Du forsøkte bare å være spydig. Beklager men den havnet ikke på rett knagg. Nei, jeg sa bare min oppriktige mening om deg, og den står jeg ved. Ingenting av det du sier her overbeviser meg om at jeg bør forandre på den. Du er akkurat like forfengelig som disse fru ingeniør et eller annet. Forskjellen er kun at det er andre ting som trigger forfengeligheten din enn ingeniørfruen. Du minner meg om disse sosietetsfruene som soler seg i glansen av sitt hyklerske engasjement for veldedighet. For dem er det som kjent ikke selve medmenneskeligheten som er interessant, men statusen denne gir. Appearance is everything. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 16. juli 2010 #152 Del Skrevet 16. juli 2010 Hvilke firmaer da? Hvilke land er det vi danker ut? Eksporterer vi mye? I såfall hvor mye i forhold til landene du mener vi danker ut? Hørt om f.eks Kongsberg Gruppen? Verdensledende firma som holder toppnivå innen forsvars- og romteknologi? Som har kontrakter på mangfoldigende milliarder med mange av de ledende forsvarene i verden (USA, GB, Australia og NATO) og som eksporterer våpenstasjoner, missiler, fregatter, ubåter, oljesystemer og inretninger til romstasjoner for mange milliarder årlig. USA kjøper f.eks våpenstasjonene de bruker på bilene sine i Midtøsten fra Norge. Missilene våre er det ingen som slår med det første. Oljesystemene til Norge går for å være blant verdens sikreste. Husk at vi er et lite land! Vi har 5 millioner innbyggere, USA har f.eks rundt 300 millioner innbyggere. Allikevel så sitter vi på teknologi de selv ikke er i stand til å utvikle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #153 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg hater å si det, men typisk Jante-Norge. Jeg har en en-karats diamantring på finger'n. Jeg er stolt av min høyre hånd, pga denne. Min høyre hånd utretter mirakler pga denne diamantringen... Venstrehånda blir ekstremt misunnelig, og de sloss støtt og stadig. Lurer på om sytingen blir enda verre nå i grunn... For nå er jeg grunn, forfengelig, snobbete, osv, fordi jeg fikk en slik ring, og bruker den til og med. Og for og ikke glemme, jeg er stolt av den. Man har ikke lov til å være stolt en gang i Norge (jfr: da til min stolthet ang min mann). Har ikke noe med jantelov å gjøre. Spør deg selv: ville mannen din sittet på et mannsforum (hvis det finnes) og spydd ut av seg hvor stolt han er over din karriere? Ikke det nei? Det er selvfølgelig fordi han er MANN. Vi tenker nemlig at det spiller overhodet INGEN rolle hva dama foretar seg, så lenge hun trives med det. Så kvinner, ta vårt eksempel til følge. Kom dere ut av den stinkende hønsegården dere hakker rundt i, og få dere litt selvrespekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #154 Del Skrevet 16. juli 2010 Hørt om f.eks Kongsberg Gruppen? Verdensledende firma som holder toppnivå innen forsvars- og romteknologi? Som har kontrakter på mangfoldigende milliarder med mange av de ledende forsvarene i verden (USA, GB, Australia og NATO) og som eksporterer våpenstasjoner, missiler, fregatter, ubåter, oljesystemer og inretninger til romstasjoner for mange milliarder årlig. USA kjøper f.eks våpenstasjonene de bruker på bilene sine i Midtøsten fra Norge. Missilene våre er det ingen som slår med det første. Oljesystemene til Norge går for å være blant verdens sikreste. Husk at vi er et lite land! Vi har 5 millioner innbyggere, USA har f.eks rundt 300 millioner innbyggere. Allikevel så sitter vi på teknologi de selv ikke er i stand til å utvikle. Dæven. Jeg bobler over av nasjonal stolthet nå kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 16. juli 2010 #155 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg hater å si det, men typisk Jante-Norge. Man har ikke lov til å være stolt en gang i Norge (jfr: da til min stolthet ang min mann). Det er det ingen som har sagt. De fleste her inne har sagt at de er stolte av mennene sine. Det blir derimot nå uttalt at du må åpne øynene dine og begynne å se hvor vanvittig god teknologi vi er i stand til å utvikle sammenlignet med vesentlig større land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #156 Del Skrevet 16. juli 2010 Nei, jeg sa bare min oppriktige mening om deg, og den står jeg ved. Ingenting av det du sier her overbeviser meg om at jeg bør forandre på den. Du er akkurat like forfengelig som disse fru ingeniør et eller annet. Forskjellen er kun at det er andre ting som trigger forfengeligheten din enn ingeniørfruen. Du minner meg om disse sosietetsfruene som soler seg i glansen av sitt hyklerske engasjement for veldedighet. For dem er det som kjent ikke selve medmenneskeligheten som er interessant, men statusen denne gir. Appearance is everything. Flott... hehe, men hvilke nytte gjør det for deg? Hvorfor har du et slikt behov for å si det om en du ikke kjenner? Greit, enkelte mener jeg rakker ned på folk, men da må jeg forsvare meg slik jeg alltid har gjort. Hvis det skulle være at jeg rakker ned på noen, rakker jeg ned på en "folkegruppe". Du går på en. Hvorfor? Det må da være flere her som er forfengelige sett i fra ditt perspektiv, og som har ytret meninger her som for deg ikke henger på grep? Er de da grunne? Forfengelige? Du tar feil, og dermed føler jeg for å drite i hele oppgulpet ditt. Det har gått ut på dato egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #157 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Det er det ingen som har sagt. De fleste her inne har sagt at de er stolte av mennene sine. Det blir derimot nå uttalt at du må åpne øynene dine og begynne å se hvor vanvittig god teknologi vi er i stand til å utvikle sammenlignet med vesentlig større land. Joda, men jeg er enda ikke helt enig, og enda skjønner jeg ikke hvorfor folk bare henger seg på it-konsulentene? Hva skjedde med aksjemegleren jeg brukte som eksempel? Hvorfor har tråden utartet seg fra stolthet mtp menn og deres yrke, til: norges teknologi? :gjeiper: Kan ikke sistnevnte starte en ny tråd om det da? :klø: Forslag til overskrift: "Har Norge god teknologi, og har Norge god teknologi i forhold til andre land?" (som vi da kan sammenligne oss med)... Endret 16. juli 2010 av Frk Snasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 16. juli 2010 #158 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Joda, men jeg er enda ikke helt enig, og enda skjønner jeg ikke hvorfor folk bare henger seg på it-konsulentene? Hva skjedde med aksjemegleren jeg brukte som eksempel? Hvorfor har tråden utartet seg fra stolthet mtp menn og deres yrke, til: norges teknologi? :gjeiper: Kan ikke sistnevnte starte en ny tråd om det da? :klø: Forslag til overskrift: "Har Norge god teknologi, og har Norge god teknologi i forhold til andre land?" (som vi da kan sammenligne oss med)... Fordi DU påpekte oss programmerer som unyttige og påsto at Norge ikke klarer å levere god teknologi, at vi ikke kan være med på å redde liv og at vi ikke er et nyttig yrke. Beklager, men det klarer ikke en programmerer å bite i seg. Uten oss hadde faktisk ikke verden gått rundt lenger. På lik linje med at vi trenger sykepleiere, leger, fysioterapeuter, søpletømmere, renholdere, trailersjåfører, butikkmedarbeidere osv. Hvorfor folk henger seg på IT-konsulenter et vel et like godt spørsmål som hvorfor folk henger seg på fysioterapauter og sykepleiere. Som ofest pga at kjemien stemmer, ikke pga at personen har så innmari spennende utdanning. Endret 16. juli 2010 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #159 Del Skrevet 16. juli 2010 Har ikke noe med jantelov å gjøre. Spør deg selv: ville mannen din sittet på et mannsforum (hvis det finnes) og spydd ut av seg hvor stolt han er over din karriere? Ikke det nei? Det er selvfølgelig fordi han er MANN. Vi tenker nemlig at det spiller overhodet INGEN rolle hva dama foretar seg, så lenge hun trives med det. Så kvinner, ta vårt eksempel til følge. Kom dere ut av den stinkende hønsegården dere hakker rundt i, og få dere litt selvrespekt. Han er kjempe stolt av meg og min karriere. Og du? Ikke fortell meg at en mann ikke ser etter yrkesstatus hos en kvinne. Det du sier nå er faktisk en av de dummeste tingene jeg har lest i hele tråden her. Jeg mener ikke å være slem nå, men dette kommer rett i fra hjertet (og levern). Til å begynne med biter de seg merke i utseendet (førsteinntrykket), men det går ikke så veldig mange minutter før man spør: "Hva jobber du med?", "studerer du?", etc, etc. Enkelte jeg har støtt på har virket mer opptatt av det, enn hva kvinner kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #160 Del Skrevet 16. juli 2010 Flott... hehe, men hvilke nytte gjør det for deg? Hvorfor har du et slikt behov for å si det om en du ikke kjenner? Greit, enkelte mener jeg rakker ned på folk, men da må jeg forsvare meg slik jeg alltid har gjort. Hvis det skulle være at jeg rakker ned på noen, rakker jeg ned på en "folkegruppe". Du går på en. Hvorfor? Det må da være flere her som er forfengelige sett i fra ditt perspektiv, og som har ytret meninger her som for deg ikke henger på grep? Er de da grunne? Forfengelige? Du tar feil, og dermed føler jeg for å drite i hele oppgulpet ditt. Det har gått ut på dato egentlig. Hehe, samme hvor mye du skaper deg så vet du at jeg har rett. Og forøvrig: Er det bedre å angripe en hel folkegruppe enn enkeltpersoner? Hvordan begrunner du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå