Gå til innhold

Er dere stolte av deres menn mtp arbeidslivet?

Frk Snasen

Anbefalte innlegg

Min mann er håndtverker og jeg vet ikke om ordet stolt er det jeg tenker på, men jeg syns han gjør en veldig nyttig jobb. Og så er jeg glad han har en jobb han stortrives i. Han er kjempeflink, står på og gir alt. Samtidig som det ikke går utover privatlivet eller helsa :)

Og så måtte jeg sitere LineGourmet:

Dessuten er han utrolig barsk og sexy i arbeidsklær :sexy:

Dette er en av fordelene med håndtverkere :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysioterapeut-studiene er da ikke uvanlig beinharde..? Det er tre år på høyskole. Mye pensum ja, men er vel ikke kjent for å være ekstra hardt. Jeg respekterer yrket og mener det er viktig, men jeg dør ikke av beundring når noen har fullført disse studiene (har bodd sammen med en fysioterapeut-student).

Jeg kjenner en del it-folk, og de fleste har som sivilingeniører studert mere en fem år. Fem år med tung matte og man må ha evne til å løse kompliserte tekniske nøtter.

Smarte hjerner er sexy!! :lur:

Å kunne pugge anatomi er ikke like sexy ;)

Men uansett, om min kjære vasker dasser eller knar på rygger, det viktigste er at han respekterer sitt eget yrke og er stolt over det.

Føler meg enig med Vitamina her. :):enig:

Men TS, det er jo da veldig bra at du er så stolt av mannen din! Spesielt siden han er jo tross alt bare en psykoterapeut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nå er jeg ikke norsk, så for meg høres det rart ut at en mann valgte å være en psykoterapeut.. I landet hvor jeg kommer ifra, psykoterapeuter er alltid kvinner, har faktisk ikke truffet en eneste mannlig en. Ikke akkurat det meste maskuline yrket..

Han valgte ikke tilfeldigvis denne, bare fordi det var mange jenter på studiet? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hadde det ikke vært for lærere, sensorer, eksamensvakter pluss en rekke andre yrkesgrupper ville typen din Snasen, aldri vært fysioterapeut.

Og det hjelper svært lite med et yrke hvor driven er å hjelpe andre når en har ei dame som tilstadighet sitter på et forum og rakker ned på andre. Skjerp deg, du trekker typen din så jæv... ned! Itillegg til at det sier en hel del om han som person,som velger en som deg...

Du har et viktig poeng.

Jeg har faktisk problemer med å skjønne at de mennene som velger disse statusopptatte og selvsentrerte kvinnene er så mye bedre selv. Den partneren du velger gjenspeiler jo til en viss grad deg selv og ditt eget verdisyn, ellers ville man raskt få problemer i forholdet.

Så jeg er ikke så sikker på at de mennene som blir fremstilt som perfekte av de jentene som åpenbart er ute etter show-off egentlig er så sympatiske når det kommer til stykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har faktisk problemer med å skjønne at de mennene som velger disse statusopptatte og selvsentrerte kvinnene er så mye bedre selv.

Det er da ikke status å være fysioterapeut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utdannet it-konsulent selv? Haha. Hvorfor starter du en debatt med å rakke ned på ditt eget yrke? LITT ute etter å provosere? Eller bare finner du opp ting ettersom debatten går?

Men herregud, jeg rakker overhode ikke ned på det.

Jeg rakker ikke ned på et yrke eller en jobb i det hele tatt. Det jeg gjør er å beundre diverse andre yrker.

Provosere? Nei... jeg jobber ikke som it-konsulent nå lenger. :)

Nå studerer jeg et mer meningsfylt studie for MEG.

Når det er sagt, så handler ikke tråden om bare it-konsulenter. Hele poenget var å dra i frem f.eks et yrke som KAN vise seg og ofte være "meningsløst". Så min intensjon var ikke å diskutere it-konsulentene, men ser det er den del av dem her, og at en del har følt seg veldig tråkket på. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er da ikke status å være fysioterapeut?

For meg er ikke det å være fysioterapeut noe spesielt "statusyrke", det er en 3-årig utdanning, og det har veldig mange av oss. Men Snasen er nok av en annen oppfatning, når man ser hvordan hun formulerer seg. Jeg hadde også en annen bruker i tankene da jeg postet innlegget mitt.

Jeg synes heller vi skal bedømme mennesker ut fra det de gjør og hvordan de lever livet sitt, ikke på bakgrunn av yrkesvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herre min, Frk. Snasen. Alle kan ikke jobbe i yrker der de hjelper folk, i hvert fall ikke i den forstand du snakker om å hjelpe. Men både it-konsulenter, lastebilsjårfører og butikkmedarbeidere hjelper jo folk, på ulike måter, med hverdagslige teknologi-problemer, med å få varer ut til folket og med å ekspedere folk slik at de kan få kjøpt seg dagligvarer. Vi trenger faktisk at folk har andre yrker enn fysioterapi og medisin.

Selvfølgelig kan du beundre visse yrker alt du vil, men hva er grunnlaget for kritikken du serverer andre yrker?

Men det har ikke påstått at alle skal heller. :gjeiper:

Det er bare et eksempel på at jeg beundrer min mann blandt annet fordi han vlagte det yrket han har. Og jeg ser ikke ned på andres jobber eller yrker. Da skulle jeg i såfall sett ned på meg selv, og det gjør jeg ikke.

Neida du - i motsetning til deg er jeg ikke utdannet IT-konsulent.

Og jeg har ståltær på skoene så jeg tåler dine forsøk på tråkking.

Du sa også at Norge er et lite land og derfor teller ikke det vi gjør her. Right ...

Nå har det seg slik at vi har et eget regnskapssystem, egen regnskapslov og egen valuta. Dermed var det slik at gamle systemer ikke dugde for oss. Så var det også slik at det var forferdelig langt å dra kabler over Atlanterfjorden den gangen man skulle opprette banksystemer. Og derfor laget vi de selv. De banksystemene beregnet på nettbankbrukere vi har i Norge ligger LANGT FORAN f.eks. systemene i U.S.A. - der de er mange flere enn oss. Hvordan kan det ha seg? Jo fordi U.S.A. faktisk på noen områder er fullstendig u-land teknologisk.

Men men. Du har tydeligvis valgt et yrke pga status og muligens inntekt. Derfor tenker du at de som velger dette yrket dessverre også bare velger det pga det. Og jeg skal ikke benekte at mange gjør det. Men det finnes også sykepleiere, lærere (!) og leger som også velger dette yrket pga status og penger, ikke pga et kall. Jeg hadde i allefall noen lærere en gang i tiden som burde stemplet gafler på Norsk Stålpress fordi deres evner ikke lå i nærheten av "kallet".

Jeg kjenner en ingeniør og her ble yrket valgt fordi vedkommende er god i matte, liker å konstruere ting og har veldig sans for tekniske dippedutter. En annen har valgt økonomi fordi de har sansen og evnene for tall, regler og kan være til stor hjelp for den som starter sitt eget firma ut fra et kall de har om å lage hjelpemidler til handicappede. Det kan altså være et kall på en annen måte selv om det ikke er like høyverdig i din bok.

Vil bare si en ting... ønsker ikke å diskutere teknologi. Så jeg hopper over det du igjen babler om teknologi, fordi tråden omhandler ikke tema, og jeg er i grunn ikke sååå interessert. :)

Uansett...

Jeg har overhode ikke valgt et yrke pga det du påstår (jeg trenger ikke i grunn å jobbe - og på seg selv kjenner man andre). Den tiden var jeg veldig it-interressert. Siden, når jeg ble eldre fant jeg ut at jeg ville jobbe med noe som utgjorde en forskjell i verden, og noe som var av betydning for meg. Inntekt er utrolig nok helt irrelevant i mitt tilfelle (jeg vet det ofte ikke er slik for folk).

Jeg kan, som sagt også se at de som bedriver it kan gjøre en jobb som hjelper folk og alt mulig, men da skal du høyt opp, og ofte litt høyere enn en it-konsulent. Nok om it-konsulenter, eller? :roll:

Men så fint for denne ingeniøren da. Da føler han at han har valgt noe som er betydningsfullt for han. Hva vil du frem til?

Vil du at jeg skal beundre han? Er det det du vil? :klø:

Endret av Iah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Men herregud, jeg rakker overhode ikke ned på det.

Jeg rakker ikke ned på et yrke eller en jobb i det hele tatt. Det jeg gjør er å beundre diverse andre yrker.

Provosere? Nei... jeg jobber ikke som it-konsulent nå lenger. :)

Nå studerer jeg et mer meningsfylt studie for MEG.

Når det er sagt, så handler ikke tråden om bare it-konsulenter. Hele poenget var å dra i frem f.eks et yrke som KAN vise seg og ofte være "meningsløst". Så min intensjon var ikke å diskutere it-konsulentene, men ser det er den del av dem her, og at en del har følt seg veldig tråkket på. :fnise:

Det kommer an på øyet som ser - hva man personelig synes er meningsløst arbeid. Men er ikke slik jeg tenker, tenker heller at det er fint at folk orker. Og hadde det ikke vært plass til de "meningsløse yrkene" i samfunnet så hadde de heller ikke hatt jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tråkker jo alle på tærne! Fordi vi har menn som ikke er fysioterapeuter, eller andre "passende" verdifulle omsorgsyrker - så rakker du ned på de/oss! Du er faen meg frekk, arrogant, innsnevra og blåst i hodet! Du må vel fatte og begripe at et et land bygger ikke velstand og verdiskapning utelukkende av omsorgsyrker. Og folk har mange ulike motiv for å velge slik de gjør, og måten du generaliserer på gjør meg bare fantastisk provosert. :kjefte: Det finnes ikke bare en verdi her i livet frk. Snasen! :rope:

Åårrgh! :roll:

Ja nemlig.

Dere tar dere rett og slett nær av at jeg beundrer en fysioterapeut virker det som.

Dere tar dere nær av at jeg beundrer han, i hans arbeid og hans likesinnede som brenner for sitt arbeid.

Jeg syns det vitner om at DERE ser ned på deres menn som eventuelt "bare" er en søpletømmer (sett i fra deres perspektiv riktig nok), og igjen blir sinna på meg, fordi jeg beundrer en fysioterapeut som igjen liker sin jobb.

Det er jo dere som indirekte rakker ned på deres kjære, og deres jobber.

Jeg tror ikek du leste innlegget mitt, for det er tydelig her at du ikke klarer å skille mellom hva en person gjør med hvem han er og hva han er. Du setter likhetstegn mellom disse, og favoriserer det du har bestemt deg for å like, og kritiserer og småliggjør andres valg/skjebner/interesser.

Det er også tydelig at du ikke har utdannelse innen medisisnke fag og helsevesen selv. Da hadde du ordlagt deg annerledes. Håper jeg.

Det er sjelden at man får en paraplegikere, permanent ryggmargsskadde o.l til å gå uten hjelp igjen, og det er ikke som på film at pasienten plutselig tar sine egne skritt. Detet tyder på at du har en sterkt behov for glorifisering av yrkesgruppen og arbeidet som kjresten din gjør. Mesteparten av tiden til helsepersonell går med på å pleie og behandle eldre, kronisk syke og en mindre andel akutte skader. De typiske pasientene er 81-årige Erna med en FCF (brukken lårhals) og 65-årige Arne med dårlig rygg og begynnende KOLS. Det er dermed ikke sagt at fysioer ikke er viktige. Bevares, uten dem hadde ingen i helsevesenet visst hva som skal gjøres med skjelett-muskelsystem når det ikke kan reponeres i narkose eller gipses. Men hjelpepleieren er like viktig som kjæresten din, det samme gjelder kjøkkenpersonale som gir pasientene noe mer en druer og KK.

Og jeg kan love deg at kjæresten din hadde fått mye firtid hvis du tok vekk enhver dataingeniør og programvare fra helsevesent i Norge i dag, samt alle sjåfører som både får maskinene dit de skal, maten dit den skal, de rene lakenene og pasientene dit de skal. Hvem ellers skulle ha fått CT- og MR-maskina til å virke, samt sende bilder fra maskin til PC, hva skulle ha tolket blodprøvesvar og analysert dette i et laboratorium, vasket alt utsyr slik at det ikke påfører smitterisiko, fikset EKG-monitoren, sendt utstyr over Dovre?

Du angriper også noen for å være lastebilsjåfør av yrke, på det grunnlag at det skader miljøet. Det han gjør er å bringe til deg det meste du har av materielle goder rundt deg, som du tar for gitt. Det er mye mer skadelig for miljøet at du bruker fly som transportmiddel ved reise, at du eller venner lar bilen stå på tomgang, at dere kjøper mat som må flyes inn fra Kenya midtvinters, å produsere sminken du bruker og treningstoppene du har på deg.

Ikke mange føler et kall for å jobbe innen helsevesen i dag. tar du vekk lønningene til tannleger, farmasøyter og leger så blir det svært få som sitter igjen på skolebenken.

Hvordan mener du jeg kritiserer andres yrker/jobber i det hele tatt? Fortell... (se bort i fra det med lastebilsjåføren, da det var en spøk)...

Jeg har ikke bevisst valgt å beundre noen. Det er bare en følelse JEG har. Hva så? :klø:

Ang. hva jeg studerer, vel, du vet ingenting om det. Man kan ikke sitte på kg og bruke medisinske ord og utrykk. Hvem ville vel forstått det (og hva er poenget)? Og for det andre... det er da ingen fasit på hvordan folk snakker hvis man er ansatt innen helsevesenet. :gjeiper:

Jeg har aldri sagt at en hjelpepleieren og en fysioterapeut ikke er like viktige. Du leser (og det gjør mange av dere) det dere selv tror og vil.

Jeg har jo skrevet i tråden at det er klart det er viktig med alle yrker, da jeg var enig med yvonne at alle yrker har en funksjon til sammen.

Når det gjelder dette med eldre mennesker innen fysioterapiyrket, så kommer dette veldig an på. Dette burde jo du vite.

Det spørs jo hvor han jobber. Jobber han f.eks med idrettsskader (noe han til tider gjør), så regner jeg med at Erna på 81 ikke er iblandt de som fikk seg en akutt skade under en fotballkamp.

Jeg slår meg snart i hodet. Ikke at jeg gidder å gjøre det, men jeg har da sagt meg enig i at en som lager ct-maskiner og dingser til det ene og det andre, de har da virkelig en funskjon. Hvor haaaar du det i fra at jeg ikke sier at de gjør noe som er bra?

Jeg sier bare at for MIN DEL er det flott i ET FORHOLD at min partner har valgt et omsorgsyrke, FORDI dette gjenspeiler hans personlighet, sett i fra MITT STÅSTED. Skjønner du nå? Dette gjelder da MIN MANN.

Har du foretatt en undersøkelse på det siste sitatet? For det vil jeg se, og det mener jeg seriøst.

Den syns jeg rett og slett var dum, og alt for påståelig. hehe. :)

Jeg kan ikke skjønne hvorfor denne tråden ble startet.

Ts vil vite om man er stolte over mannfolket og hva han gjør.

Så kommer TS og bare banker de som svarer ned i søla.

Er dette en tråd bare for at TS skal få heve seg selv?

Dette var rett og slett smakløst.

Sett fra mitt perspektiv banker dere dere selv ned i søpla.

Jeg favoriserer enkelte yrker, og hva så?

Jeg fleiper og kødder om enkelte ting, som antennene deres ikke evnet helt å få med seg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Vil bare si en ting... ønsker ikke å diskutere teknologi. Så jeg hopper over det du igjen babler om teknologi, fordi tråden omhandler ikke tema, og jeg er i grunn ikke sååå interessert. :)

Du evner ikke forstå at det har en sammenheng med det at du påstår at Norge er helt ut når det gjelder teknologi. Da er det ikke trådens tema lenger, for du forstår det ikke. Fint. Da vet vi det.

Uansett...

Jeg har overhode ikke valgt et yrke pga det du påstår (jeg trenger ikke i grunn å jobbe - og på seg selv kjenner man andre).

Du vet ikke hva som er yrket mitt. Så den om at på seg selv kjenner man andre kan du spare deg. At du ikke trenger å jobbe i grunnen forteller noe om deg også. Jeg vil alltid jobbe fordi jeg mener det er sunnest for min mentale helse og for mitt selvbilde at jeg tjener mine egne penger. Siden jeg ikke var fornøyd med tilværelsen slik den var tok jeg utdannels i tillegg til full jobb for noen år tilbake. Det har gitt meg en mer meningsfylt jobb samt noe av den selvtilliten jeg manglet i forhold til mine evner. Men å gå hjemme og bli forsørget av noen andre er helt utelukket for min del.

Men så fint for denne ingeniøren da. Da føler han at han har valgt noe som er betydningsfullt for han. Hva vil du frem til?

Vil du at jeg skal beundre han? Er det det du vil?

Nei jeg prøver å få deg til å forstå at yrker som ikke er omsorgsyrker også kan ha en verdi og et fornuftig mål. Men jeg skjønner jo at jeg sløser med tastaturolje og tid.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapeut-studiene er da ikke uvanlig beinharde..? Det er tre år på høyskole. Mye pensum ja, men er vel ikke kjent for å være ekstra hardt. Jeg respekterer yrket og mener det er viktig, men jeg dør ikke av beundring når noen har fullført disse studiene (har bodd sammen med en fysioterapeut-student).

Jeg kjenner en del it-folk, og de fleste har som sivilingeniører studert mere en fem år. Fem år med tung matte og man må ha evne til å løse kompliserte tekniske nøtter.

Smarte hjerner er sexy!! :lur:

Å kunne pugge anatomi er ikke like sexy ;)

Men uansett, om min kjære vasker dasser eller knar på rygger, det viktigste er at han respekterer sitt eget ykre og er stolt over det.

Da er det ikke det for deg. :)

Men for meg er det du ikke syns er sexy, meget sexy. :)

Endelig svar på tråden min. *krysser i taket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. for et tråd..

Typen er i den britiske marinen og jeg er stolt av han for det.. Utdanningen/kontrakten hans er på 178 år, men jeg legger til her at jeg faen meg er like stolt av fattern som er vaktmester. Greit så er det ikke masse utdanning men sånn på daglig basis så gjør han mer for folk enn typen..

Kommer jo ann på hvem man er..

Jeg har aldr hatt bruk for en fysioterapeut egentlig..

men har OFTE hat bruk for en vaktmester..

Aldri hatt bruk for en advokat men trenger nesten dagelig at noen sitter i kassa på tesco (eller Rimi i Norge om du vil...)

Kjenner jeg gir blanke i om hjernekirurgen på nærsykehuset ikke møter opp..

Men er dagens og muligens ukas nedtur om ikke vaskern på jobb gjør det..

Sorry Mr.CupCake- men har aldri trengt marinen..

Har ofte bruk for en bartender..

Poenget mitt er bare at disse jobbene som kanskje ikke du setter så høyt ser jeg ofte som like gode ller kanskje t.o.m bedre.. De yrkene som er med å dra livet mitt og de jeg bryr meg om fremover blir i mine øyne like viktig om ikke viktigere enn yrker som liksom skal dras opp og hedres..

Jeg hadde vært mer stolt av din far tror jeg.

Sett i fra mittperspetiv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg ikke norsk, så for meg høres det rart ut at en mann valgte å være en psykoterapeut.. I landet hvor jeg kommer ifra, psykoterapeuter er alltid kvinner, har faktisk ikke truffet en eneste mannlig en. Ikke akkurat det meste maskuline yrket..

Han valgte ikke tilfeldigvis denne, bare fordi det var mange jenter på studiet? :fnise:

Det er ganske mange menn der og.

Nå ødela du selvsagt hele forholdet vårt, og bryllupet, det er avlyst. :ler:

Mulig du ikke sikter til meg da... Tviler litt på det.

Fy faen. :tristbla:

Endret av Frk Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for lærere, sensorer, eksamensvakter pluss en rekke andre yrkesgrupper ville typen din Snasen, aldri vært fysioterapeut.

Og det hjelper svært lite med et yrke hvor driven er å hjelpe andre når en har ei dame som tilstadighet sitter på et forum og rakker ned på andre. Skjerp deg, du trekker typen din så jæv... ned! Itillegg til at det sier en hel del om han som person,som velger en som deg...

hvorfor trekker jeg min bedre halvdel så jævlig ned?

Kjenner du han? Er det noe han gjør, som er bedre enn meg?

Å.. eller er det slik det kan virke som?

At du faktisk glorifiserer min kjære fordi han ER en fysioterapeut, og da igjen kan da vitterlig meg ikke han være sammen med en som i dine øyne er frekk...? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et viktig poeng.

Jeg har faktisk problemer med å skjønne at de mennene som velger disse statusopptatte og selvsentrerte kvinnene er så mye bedre selv. Den partneren du velger gjenspeiler jo til en viss grad deg selv og ditt eget verdisyn, ellers ville man raskt få problemer i forholdet.

Så jeg er ikke så sikker på at de mennene som blir fremstilt som perfekte av de jentene som åpenbart er ute etter show-off egentlig er så sympatiske når det kommer til stykket...

Et menneske er et menneske. Det forekommer store forskjeller fra person til person. :ler:

Vi har jo lest om politimenn som har rundtlurt kona si (som var glamourmodell), og psykologene som har sex med pasienter, etc.

Men det er klart at når jeg ble sammen med min mann, så var det en blanding av at han er et fantastisk menneske, og som jeg da igjen mener at gjenspeiler hans yrkesvalg på flere områder (dermed ikke sagt på alle områder mtp han). Men i denne tråden tok jeg meg bare for yrke/jobb. :)

Endret av Frk Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på øyet som ser - hva man personelig synes er meningsløst arbeid. Men er ikke slik jeg tenker, tenker heller at det er fint at folk orker. Og hadde det ikke vært plass til de "meningsløse yrkene" i samfunnet så hadde de heller ikke hatt jobb.

You don't say? :sjokk:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Frk Snasen, kan du lære deg å bruke multisitatfunksjonen og slutte å skrive med rød skrift? Ellers må jeg snart til øyelege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, stilte du ikke spørsmålet om brukerne var stolte av mennene sine? Synes ikke TS holder seg til TEMA.

Jeg vet jeg vet... jeg sklir selv litt unna når andre ikke holder seg til tema. Syns jeg har klart å stramme inn igjen da. :)

Min kjære er uføretrygdet, men jeg er stolt av han for det. Han har aldri jobbet noe særlig, men ser ut som en gud....og jeg er akademiker og har to universitetsgrader.

Det var synd. Håper han har det fint!

Ikke si at du helt alvorlig spør om hvorfor det er så innmari alvorlig når en i omsorgsyrket gjør feil? Tenk deg litt om da frøken... Jeg jobber selv i omsorgsyrket, og jeg vet hva en feil kan gjøre med menneskene som vi skal hjelpe. Vi er der alle for at unge, eldre, syke og pleietrengende skal få den hjelpen de trenger og den fungerende hverdagen alle mennesker fortjener. Når vi i omsorgsyrket gjør en feil kan ta det livet av et menneske eller ødelegge mennesket for resten av livet. Om derimot en butikkmedarbeider stabler Stratos sjokoladen på feil sted i butikkhyllen, ødelegges eller taes ikke liv. Nå var dette bare et eksempel jeg kom opp med, jeg ser ikke ned på mennesker som jobber i butikk, langt i fra. Jeg er av den oppfattelsen av at alle yrker bidrar med noe til samfunnet.

DET ER VAR DET SOM VAR POENGET MITT. :skratte:

Og dermed er det sagt, at et omsorgsyrke i allefall har et mye større ansvar enn f.eks en it-konsulent, som bare sitter på internetsupport hos telenor eller lignende (og det kan igjen speile til deres personlighet mtp psyke blandt annet). Gjør legen en feil står det ofte om liv. Gjør it-konsulenten en feil, KAN firmaet han jobber for tape penger (eller annet), og det kan føre til ekstra lange tlf.køer hos telenor, da han ved en feil diconnected nettverket til hele Frognerbydel. :eeeh:

Gjør oppmerksom på at avsnittet over kun er et eksempel.

Endret av Frk Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Og dermed er det sagt, at et omsorgsyrke i allefall har et mye større ansvar enn f.eks en it-konsulent, som bare sitter på internetsupport hos telenor eller lignende (og det kan igjen speile til deres personlighet mtp psyke blandt annet). Gjør legen en feil står det ofte om liv. Gjør it-konsulenten en feil, KAN firmaet han jobber for tape penger (eller annet), og det kan føre til ekstra lange tlf.køer hos telenor, da han ved en feil diconnected nettverket til hele Frognerbydel. :eeeh:

Døh...

Hvis en IT konsulet gjør feil kan en romferge eller en satelitt styrte til jorden. Hvis en ingeniør ikke gjør jobben kan en bro full av folk bryte sammen. Hvis sikkerhetsfolk - ofte polti med ekstra utdannelse - ikke gjør jobben kan teororister kapre fly og styrte dem inn i bygninger og drepe 3000 mennesker.

Så ikke ta den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...