Kara W Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Jeg skal på hytten med barna på to år og to måneder, men er usikker på beste måten å komme seg frem og tilbake på. Det er 8 timers kjøring. Jeg er ganske sikker på at barna orker å sitte så lenge i bil, hvis det bare blir nok pauser. Alternativ 1: Sitte på med pappa opp, og ta toget hjem. Da kan jeg gi barna oppmerksomhet hele turen, men det blir mye strev å bytte tog med, vogn, barn og bagasje. Alternativ 2: Kjøre selv begge veier. Jeg kan ha med meg så mye bagasje jeg bare vil, og slipper å stresse med å rekke tog, men da kan jeg ikke gi dem like mye oppmerksomhet i bilen, og hjelpe dem med å plukke opp leker osv. Også har jeg aldri kjørt så langt selv før. Har alltid være noen å dele kjøringen med. Håper på synspunkter fra andre. Hva ville dere valgt?
Gjest Pucifer Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Jeg ville definitivt valgt å kjøre bil. Du kan stoppe ofte, trenger ikke få masse sure blikk fra andre når du skal skifte bleier, ungene skriker eller noe annet. Du kan jo ha på en CD i bilen med barnesanger og synge sammen med dem. Ellers tror jeg ikke barna tar så mye skade av at du ikke kan gi dem så mye oppmerksomhet under en biltur ... du kan jo heller gi dem mye oppmerksomhet under stopp og når dere er på hytta. 8 timers kjøring er jo heller ikke så forferdelig mye. Om du vil gjøre det enklere (kommer litt ann på dine unger da), så kan du jo også kjøre om natta, da de sikkert kommer til å sove hele veien. Har kjørt mye mellom Trøndelag og Vestfold, også med barn i bilen, og aldri hatt noen problemer med det
Kara W Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2010 Takk for svar, Pucifer. Jeg og broren min overlevde jo å ta den turen 2-3 ganger i året, så regner med at mine barn klarer seg også. Har vurdert å kjøre om natten, men er redd for å sovne selv. Har jo allerede litt søvnmangel med en nyfødt i huset. Et annet argument jeg kom på for å kjøre selv er at vi har air condition i bilen, og det har ikke pappa. Jeg heller mer og mer mot å kjøre selv. Før eller siden kommer jeg jo til å måtte ta turen, så hvorfor ikke i år? Må bare avtale med mamma at hun står klar til å ta seg av barna slik at jeg kan stupe rett i sengs når vi kommer frem.
MissStiles Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Jeg og søsteren min har vært gjennom flere bilferier, både som liten og stor. Å ha med cder til oss barna, var alltid bra. Enten det var musikk eller eventyr, så var vi stille. 8 timers kjøring kan være mye men det lønner seg vel med en pause eller to.
Kara W Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2010 Jeg har bestemt meg for å prøve å kjøre. Har kjøpt CDer med barnesanger og eventyr, samt et utvalg kjeks og godt pålegg. Imorgen bærer det avsted. Skjønner ikke at jeg tørr! Men tror egentlig det kommer til å gå veldig bra. Har lagt inn flere "fluktmuligheter" dersom det skulle skjære seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå