Gå til innhold

Det er ikke lenge til jeg dør

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21 og jeg regner vel med at jeg lever i 55-65 år til, for håpentligvis lenger om jeg er frisk.

Men det føler nesten ut som livet er over alt. Tiden går så utrolig fort. Jeg stod opp klokka 9, siden da har jeg stirret på pc-en og nå er den 11.34. Føler som jeg nettopp stod opp. Jeg skjønner mange ganger ikke hvor dagene blir av. Plutselig er det leggetid og så en ny dag. Jeg gjør også de samme tingene hver dag, så vet ikke om det er derfor?

Flere som har det sånn? Synes tiden går alt for fort. Rekker jo så vidt å nyte det.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis man står opp tidlig og gjør mye i løpet av en dag, så føler jeg at jeg har levd. Nå , har jeg som deg, sittet her med kaffekoppen og frokosten siden klokka 10. Tenker ikke på døden men.

Etter sommeren skal jeg ta tak i dette.

Skrevet

Les "Lev her og nå" skrevet av Eckhart Tolle. Kjempebra bok som handler om det du skriver om :)

Skrevet

Les "Lev her og nå" skrevet av Eckhart Tolle. Kjempebra bok som handler om det du skriver om :)

Er dette en bok à la 'The Secret' o.l?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21 og jeg regner vel med at jeg lever i 55-65 år til, for håpentligvis lenger om jeg er frisk.

Men det føler nesten ut som livet er over alt. Tiden går så utrolig fort. Jeg stod opp klokka 9, siden da har jeg stirret på pc-en og nå er den 11.34. Føler som jeg nettopp stod opp. Jeg skjønner mange ganger ikke hvor dagene blir av. Plutselig er det leggetid og så en ny dag. Jeg gjør også de samme tingene hver dag, så vet ikke om det er derfor?

Flere som har det sånn? Synes tiden går alt for fort. Rekker jo så vidt å nyte det.

Jeg har det akkuratt sånn som deg. Tenker på dette hver dag. Om man bare kunne dratt i bremsen!

Skrevet

Jeg har det akkuratt sånn som deg. Tenker på dette hver dag. Om man bare kunne dratt i bremsen!

Kanskje du ikke jobber med det du har lyst til å jobbe med?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du ikke jobber med det du har lyst til å jobbe med?

Jo, det gjør jeg. Dette har dessuten ikke noe med jobb å gjøre, der rekker jeg jo ikke å tenke. Det er på fritiden jeg tenker på dette, fritiden min er helt ok, men jeg vil ikk leve bare 60 år til :kjefte:

Skrevet

Jeg vet hva du mener. Føler det litt på samme måte. Hver morgen når jeg våkner tenker jeg "jøss, er det morgen nå igjen?". Tiden går så fort! Det er helt sykt :kaffekopp:

Gjest Jane E
Skrevet

Tida får vi ikkje gjort noe med. Ikke bli stresset for at tida går, nyt øyeblikkene, sol og vind, samvær med mennesker, å spise noe godt, høre noe fint, lese noe som gir deg nye tanker.

Hva har du ugjort? Hva vil du prioritere i livet ditt?

Skrevet

Er dette en bok à la 'The Secret' o.l?

Nja, egentlig ikke. Eller på en måte kanskje... Selv syns jeg at the Secret er en tullebok med veldig egoistisk tankegang. Men Lev her og nå er veldig bra. Den handler om det å stoppe opp i hverdagen og nyte de små øyeblikkene som man som regel bare suser forbi uten å tenke over det. Anbefales!!!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er helt motsatt med meg. Jeg synes tiden går altfor sakte. Dagene er altfor lange og det er ett stort ork å komme meg gjennom dagene. Tiden går så utrolig sakte og hvert eneste sekund er en plage.

Skrevet

Tiden suser forbi som en annen beruset volvoråner! Jatta, jeg føler med deg TS. Jeg liker å bruke en liten del av dagene foran PC-en og ser ingenting galt i det. Men lurer mange ganger på om jeg kommer til å angre når jeg blir eldre, på alle de timene jeg brukte på internett-samfunnet og ikke det virkelige samfunnet. :gjeiper:

Skrevet

Vet du, da jeg var 21 fikk jeg den samme aha-opplevelsen med hvor flyktig livet er. Jeg tenkte på det en stund før jeg slo meg til ro med det. løsningen ble at hver dag skal inneholde minst én aktivitet jeg får noe positivt ut av, enten det er å være med venner, lese en spennende bok med en kaffekopp, trene litt eller gå en tur i skogen. Nå er dette blitt en vane, og jeg har kasta ut tvn, fordi jeg gradvis så mindre og mindre på den. Savner den ikke et sekund!

• 2 uker senere...
Skrevet

Det beste man kan gjøre er å gjøre det beste ut av den tiden man har. Jeg tror det tristeste ville være om man satt der som 80-åring og følte at man bare hadde gått å grua seg til den dagen man skal slutte å leve. Dessuten sier jo de fleste eldre jeg snakker med at de merket gradvis med årene at de følte seg mer komfortabel med tanken på at livet ikke varte evig. Mett av dage er det noe som heter og jeg håper at den dagen jeg dør så er det ikke så ille, jeg er fornøyd med det livet jeg har og det jeg minnet jeg har gitt mine etterkommere. Lev i nuet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...