lille_lam Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 (endret) Vet ikke om det er andre som har lagt merke til dette.. men jeg ser at mange tv-reportere ikke sier takk når de er ferdig med å snakke med eller intervjue personer.. Synes dette er så uhøflig og irriterende. Husker før at alltid reporterne pleide å takke den de snakket med uansett, noe som jeg tenker er slik det skal være uansett om reporteren er enig eller uenig med intervjuobjektet, mener at en reporter skal være nøytral For en stund siden husker jeg at jeg så en ung jente (25 år kansje) og jeg ble fakstisk positivt overrasket når hun sa takk til den personen som hun hadde snakket med.. jeg mener at et takk etter intervjuet viser til to ting at man takker for at den personen stilte opp, og for å markere at intervjuet er ferdig.. Synes det er så uhøflig og uproft når reportere snakker med noen og ikke gir noen tegn på at intervjuet/praten er over, men bare snur seg og fortsetter å snakke mot kameraet, intervjuobjektet blir bare stående og usikker, er samtalen over eller..? Endret 9. juli 2010 av lille_lam
Rosalie Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Jeg irriterer meg over enkelte av nyhetsvertene (?) til NRK. Som f.eks. Lisbeth Skei, som når hun har folk i studio avbryter hele tiden, stiller neste spørsmål før de er ferdige med å snakke, og presser og presser på å få svar på ting gjestene sier de ikke kan svare på. I tillegg ser hun surere ut enn en femåringi verste trassalderen. Jeg orker rett og slett ikke å se på!
Heisannmannen Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 For alt vi vet så får de takken i etterkant. Jeg tror iallfall mange som er i studio, og som er ganske medievante, har fått beskjed om hvordan intervjuet vil utarte seg. Jeg har få problemer med avbrytelser, så lenge det ikke er avbrytelser for abrytelsens skyld. På Dagsreveyne virker de ofte som nervøse nybegynnere som tenker mer på hva de skal si etterpå, og når de skal stoppe intervjuobjektet, framfor å lytte til objektet og tilpasse spørsmålene og avbrytelsene hva han/hun sier. De pinlige uhøflige, derimot, er de kreisi reporterne alla Synnøve Svabø som kjører mikrofonen langt opp i nesa på stakkarsene. *grøss*
Larsern Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Er vel ikke en hemmelighet at de fleste reportere (nyhetsformidlere) kun er ute etter en oppsiktsvekkende overforenklet kommentar eller konklusjon, ikke lange saklige grundige utredninger. Derfor går det ofte fort i svingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå