Mokkaa Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Har hudfarge noe å si på om du tenner på personen eller ikke? Begrunn gjerne svaret.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Egentlig ikke. Jeg tenner på personen, at vi har ting til felles, utstråling, selvsikkerhet og slikt. Har hatt sex med fargede menn, men aldri en neger (kaller en spade for en spade her, intet rasistisk ment med ordet). Kunne godt tenke meg å prøve men har aldri møtt en som jeg følte en connection med. Men menn av kinesisk, thai, japansk etc avstamning synes jeg ikke er så hotte. Det kommer mest av at de er lave og at de nesten ikke har hårvekst på kroppen, noe som for meg gir feminine assosiasjoner.
Berentsens Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Ja, hudfargen har noe å si. Jeg har aldri vært tiltrukket av personer som er svarte og veldig mørke. Ei heller asiater. Hvorfor det er slik har jeg ikke noe svar på, men slik er det for meg. Jeg kunne aldri tenke meg å ha et seksuelt forhold til en person som ikke har samme hudfarge som meg.
~Maja~ Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Nei, hudfarge har ingenting å si. Så lenge jeg synes personen er tiltrekkende har det ingenting å si om han er rød, blå eller gul.
aline Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Tja, er vel det beste svaret mitt her.. Jeg har tent på mang en hvit mann (naturlig nok, siden jeg bor og alltid har bodd i norge), men det er ingen som kjenner meg som blir sjokkert over at de fleste jeg tenner på/faller for har en mørk hudfarge. Det er ikke det at hudfargen i seg selv tenner meg, men jeg omgåes nå mye fargede menn, og preferansemessig synes jeg vel sånn sett at mørk hudfarge er mer tiltrekkende for meg en hvit. Det vil likevel ikke si at jeg har noen formening om hvilken hudfarge min kjæreste kommer til å ha, det sier bare noe om hva jeg ofte faller for/tenner på. Det er helt andre ting som er avgjørende for om han er interessant som en potensiell partner. Opplever stadig å få kommentarer på at jeg liker mørk hudfarge, til tross for at ikke de samme menneskene reagerer på at andre venninder har preferanser om f.eks blå øyne og lyst hår... Det er bare preferanser, ikke det som er avgjørende i det lange løp. Min siste eks var hvit, men bortsett fra ham så er det oftere at de jeg bruker tid med er mørke.
gbnj Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Har hudfarge noe å si på om du tenner på personen eller ikke? Begrunn gjerne svaret. Utseendemessig så er det ansiktstrekk/kroppsfasong som er avgjørende.
Mokkaa Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. juli 2010 Grunnen til at jeg spørr dette er fordi jeg selv er mørk i huden... Føler ofte at jeg blir sett anderledes på enn mine lyshudede venninner, kompisr o.l. sier at jeg er pen/digg osv men jeg føler at det at jeg er mørk i huden gjør at jeg tilslutt bare blir en venninne og ikke noe annet.
Facepainter Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Grunnen til at jeg spørr dette er fordi jeg selv er mørk i huden... Føler ofte at jeg blir sett anderledes på enn mine lyshudede venninner, kompisr o.l. sier at jeg er pen/digg osv men jeg føler at det at jeg er mørk i huden gjør at jeg tilslutt bare blir en venninne og ikke noe annet. De fleste har lettere for å bli tiltrukket av personer med noen av de samme ansiktstrekkene som en selv har, men samtidig er nok også de fleste relativt uanfektet av hudfarge om resten stemmer
aline Skrevet 9. juli 2010 #9 Skrevet 9. juli 2010 For å generalisere en haug, så tror jeg nok ikke det er uvanlig at hvite lett ender sammen med hvite, mørke med mørke, asiatere med asiatere etc. En ting er jo at man ofte vanker i miljøer der mange er av samme etniske opprinnelse, dersom man ikke er som meg og vanker i miljøer som er veldig mikset, med mange forskjellige opprinnelser og etnisiteter, go sånn sett færre etniske nordmenn. Du ser jo det samme mange andre steder, det er ganske vanlig at en svart mann er sammen med en svart kone, en fra sri lanka er ofte sammen med en fra sri lanka. Ikke fordi man har fordommer eller motforestillinger mot andre etniske grupper, men fordi man ofte finner mer til felles, eller tror man har mest til felles, med de som er av samme farge. Mange av oss har også preferanser, og det er nok ikke uvanlig at en etnisk norsk og hvit mann, oftest faller for og slik sett har hvite kvinner som preferanse. Jeg tror det er lett å føle litt den der, jeg har tidvis følt den selv når jeg i perioder vanker med en gjeng svarte menn også, jeg vet de synes jeg er fin, feminin og sexy, men likevel ender mange av dem opp med enten fargede kvinner eller ihvertfall mørkere en meg (jeg er veldig typisk norsk, sart i fargene og lys og blond). Jeg vil tro det er "lettere" med en partner av samme farge, mindre snakk, mindre reaksjoner. Så selv om man ikke har noe imot en annen hudfarge, velger man heller en partner som ikke har denne forskjellen? Bare en tanke.
fink Skrevet 9. juli 2010 #10 Skrevet 9. juli 2010 Grunnen til at jeg spørr dette er fordi jeg selv er mørk i huden... Føler ofte at jeg blir sett anderledes på enn mine lyshudede venninner, kompisr o.l. sier at jeg er pen/digg osv men jeg føler at det at jeg er mørk i huden gjør at jeg tilslutt bare blir en venninne og ikke noe annet. Hvis hudfargen din for dem avgjør hvilken rolle du spiller i deres liv, vil jeg påstå du omgås med feil folk. Er du født i Norge? Personlig kan jeg bli tiltrukket av alle former for etnisk utseende. Hudfarge er ubetydelig.
Gjest Anne Skrevet 9. juli 2010 #11 Skrevet 9. juli 2010 Grunnen til at jeg spørr dette er fordi jeg selv er mørk i huden... Føler ofte at jeg blir sett anderledes på enn mine lyshudede venninner, kompisr o.l. sier at jeg er pen/digg osv men jeg føler at det at jeg er mørk i huden gjør at jeg tilslutt bare blir en venninne og ikke noe annet. Jeg tror dette er noe av problemet ditt, at du går og tenker slik. Det gjør at du får dårligere selvtillitt og sender ut signaler på en måte om at du føler deg utenfor. Selv om du ikke sier det direkte så ligger det i kroppsspråket. Hvis noen viser interesse for deg så blir det første svaret nølende, i et tonefall som viser at du har piggene ute. Fordi du er skeptisk, du lurer på om han virkelig føler noe for deg eller bare vil ha deg i seng fordi du er mørk, eller noe lignende. Din største fiende her er deg selv, -tror jeg-, deg selv og dine tanker. Får du til å slappe av mere og ikke tenke slik så vil du også merke at andre ser på deg på en annen måte.
fink Skrevet 9. juli 2010 #12 Skrevet 9. juli 2010 For å generalisere en haug, så tror jeg nok ikke det er uvanlig at hvite lett ender sammen med hvite, mørke med mørke, asiatere med asiatere etc. En ting er jo at man ofte vanker i miljøer der mange er av samme etniske opprinnelse, dersom man ikke er som meg og vanker i miljøer som er veldig mikset, med mange forskjellige opprinnelser og etnisiteter, go sånn sett færre etniske nordmenn. Du ser jo det samme mange andre steder, det er ganske vanlig at en svart mann er sammen med en svart kone, en fra sri lanka er ofte sammen med en fra sri lanka. Ikke fordi man har fordommer eller motforestillinger mot andre etniske grupper, men fordi man ofte finner mer til felles, eller tror man har mest til felles, med de som er av samme farge. Mange av oss har også preferanser, og det er nok ikke uvanlig at en etnisk norsk og hvit mann, oftest faller for og slik sett har hvite kvinner som preferanse. Jeg tror det er lett å føle litt den der, jeg har tidvis følt den selv når jeg i perioder vanker med en gjeng svarte menn også, jeg vet de synes jeg er fin, feminin og sexy, men likevel ender mange av dem opp med enten fargede kvinner eller ihvertfall mørkere en meg (jeg er veldig typisk norsk, sart i fargene og lys og blond). Jeg vil tro det er "lettere" med en partner av samme farge, mindre snakk, mindre reaksjoner. Så selv om man ikke har noe imot en annen hudfarge, velger man heller en partner som ikke har denne forskjellen? Bare en tanke. Enig i mye av det du skriver, men ikke helt det siste. Jeg hadde i alle fall aldri valgt bort en potensiell partner i frykt for hva andre syntes om hudfargen hans. - men det kan jo hende at dette er et tema i enkelte miljøer. Vi kan jo alle bare snakke for oss selv, men for min del tror jeg det har mest med kultur å gjøre, og du er jo inne på dette. Hvis man ikke har felles kulturbakgrunn kan jo det (for noen) være et hinder for et eventuelt forhold, men da er det kulturforskjellene som er problemet, ikke hudfargen. (?)
Mokkaa Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #13 Skrevet 9. juli 2010 Fink: Ja, jeg er født i Norge. Anne: Dette er ikke noe jeg går og tenker på når jeg er sammen med vennene mine... Jeg bare lurte på om det er noe dere tenker på/som gjør at dere ikke får følelser for en. Jeg har verken dårlig selvtillit eller sender ut "dårlige signaler". Vil bare ha flere synspunkter om saken.
aline Skrevet 9. juli 2010 #14 Skrevet 9. juli 2010 Enig i mye av det du skriver, men ikke helt det siste. Jeg hadde i alle fall aldri valgt bort en potensiell partner i frykt for hva andre syntes om hudfargen hans. - men det kan jo hende at dette er et tema i enkelte miljøer. Vi kan jo alle bare snakke for oss selv, men for min del tror jeg det har mest med kultur å gjøre, og du er jo inne på dette. Hvis man ikke har felles kulturbakgrunn kan jo det (for noen) være et hinder for et eventuelt forhold, men da er det kulturforskjellene som er problemet, ikke hudfargen. (?) Jeg hadde heller aldri valgt bort en potensiell partner pga andres tanker og reaksjoner, men når jeg ser hva noen må igjennom av reaksjoner, så skjønner jeg at man hadde kunnet. I det miljøet jeg vanker mest i, er det vel ingen som blunker engang ved par med forskjellig hudfarge, men jeg har vært i andre miljøer før, og kjenner folk som er fra helt andre steder, som reagerer på at hvite er sammen med svarte. Det er nok hovedsakelig fordi de tenker kulturforskjeller, men som du sier, hadde det vært det, så hadde de jo måttet bli kjent med personen og ikke bare snakket etter å ha sett hudfargen. Mange, sier IKKE alle eller flertallet, tror jeg henger farge og kultur litt sammen, selv om de "vet bedre". Ser man en køla svart mann med afrikanske trekk, tror jeg ikke det er uvanlig å tenke at han kommer fra en annen kultur, selv om man ser ham sammen med etnisk norske. Det er ihvertfall min følelse, ikke fra alle, men fra flere. Tror det har med å søke ro og stabilitet, mer en det har med fordommer og redsel å gjøre ihvertfall.
page Skrevet 9. juli 2010 #15 Skrevet 9. juli 2010 Asiatiske menn (tenker spesielt på kinesere, japanere...) har jeg aldri funnet tiltrekkende. Heller ikke så mange afrikanere eller andre mørke menn, men noen afroamerikanere er HOTTE. Jimi Hendrix... :rødme:
FantasDick Skrevet 10. juli 2010 #16 Skrevet 10. juli 2010 Jeg har absolutt ikke noe imot fargede menn(esker), men jeg har aldri tent på dem. Jeg tiltrekkes av menn med ..hva skal vi si? Europeisk utseende? :klø:
Antlers Skrevet 10. juli 2010 #17 Skrevet 10. juli 2010 Jeg kan godt synes en person med en annen hudfarge er vakker, men har aldri tent på eller hatt romantiske følelser for noen av de. Jeg ser ikke for meg at det kommer til å skje heller. Min kjære er fra et annet land, og har ikke et typisk skandinavisk utseende, men det ligger alikevel kanskje noe i det med like ansiktstrekk. Jeg mener... Jeg kjenner jo norske menn med en annen hudfarge, hvor det ikke er snakk om kulturelle forskjeller, så det burde jo ikke være en sperre i slike tilfeller. Rart det der.
Gjest Awsome Skrevet 10. juli 2010 #18 Skrevet 10. juli 2010 Ja, hudfargen har noe å si. Jeg har aldri vært tiltrukket av personer som er svarte og veldig mørke. Hvorfor det er slik har jeg ikke noe svar på, men slik er det for meg. Jeg kunne aldri tenke meg å ha et seksuelt forhold til en person som ikke har samme hudfarge som meg. Enig.
boyboy Skrevet 10. juli 2010 #19 Skrevet 10. juli 2010 (endret) Til alle dere som ikke liker menn med annen hudfarge, så dere sier dere kunne aldri hatt et forhold til disse mannfolka heller : Er disse for dårlig for dere også pga de ikke er hvite som sne ?? Hvem av disse er digg nok for dere ? http://thegloss.com/files/2008/01/usher-music-sb03.jpg http://www.global14.com/wp-content/uploads/2009/08/trey-songz-i-need-a-girl.jpg http://www.topnews.in/light/files/Vin_Diesel2.jpg http://images.starpulse.com/Photos/Previews/Nick-Cannon-dime01.jpg http://images.askmen.com/galleries/men/will-smith/pictures/will-smith-picture-1.jpg Endret 11. juli 2010 av Bond
Frk Snasen Skrevet 10. juli 2010 #20 Skrevet 10. juli 2010 (endret) Ja. mest pga de flestes personlighet som ikke går helt overens med min. Endret 11. juli 2010 av Bond
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå