Gå til innhold

Lagt om kostholdet

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

På mandag la jeg om kostholdet mitt som før bestod av veldig mye karbohydrater til et kosthold med mye mer fett og proteiner. Spiser nå egg, kjøtt/kylling og fisk hver dag sammen med grønnsaker. Men det jeg merker nå er at jeg sliter med en slags kvalmefølelse om natten hvis jeg er oppe på do og på morgenen til jeg våkner, får dusjet, spist frokost. Hva i all verden kan det komme av? Hadde ikke dette problemet før..

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at i går så opplevde jeg litt magevondt midt på dagen også..

TS

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig å slite litt første måneden når man legger om, men hvis det plager deg mye så bør du dra til legen.

Sikker på du spiser nok? Jeg pleier å bli fryktelig kvalm på kvelden og til jeg får spist om jeg ikke spiser nok, eller nært nok intil når jeg skal sove. Vet de fraråder å spise før man skal legge seg, men jeg blir uvell hvis ikke.

Skrevet

Ang. magevondt, drikker du nok? Det er viktig å drikke mye når man spiser mye fett, proteiner og lite karbohydrater. Det skal mer vann til enn man skulle tro.

Gi kostholdsomleggingen litt tid, kroppen bruker litt tid til å vende seg til et nytt kosthold.

Skrevet

Det er vanlig med magevondter når begynner på lavkarbo kosthold, gå inn på lavkarbo.no og les litt!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg spiser nok, teller ikke kalorier fanatisk men har et grovt anslag som jeg ikke tror er så galt.

Ang. vann så vet jeg at jeg drikker for lite. Skal ta det til meg.

Visste ikke at det var vanlig med magevondt når man begynner på lavkarbo, har ikke fått med meg det til tross for at jeg har sneket litt inne på lavkarbo.no :P Jeg kjører ikke ekstrem lavkarbo på noen måte, jeg unner meg f.eks en iskaffe latte hver dag :) Men at det er mye mindre karbs enn før, det er helt sikkert.

Takk for svar dere :)

Skrevet

Tarmene dine skriker etter noe sunt og riktig å jobbe med, aka kostfiber. Når du tar dette vekk fra kroppen, så vil tramene slite fordi de ikke har noe masse som bulkes opp og stimulerer peristalsis på en sunn måte. Uansett hva du velger av kosthold, så er det ikke riktig, fornuftig eller anbefalt å spise lite kostfiber. For lite av dette er knyttet til den økte forekomsten av mage-tarmkreft, divertikulitt, hjerte-karsykdom, diabetes og kronisk forstoppelse-diare, for å nevne noe.

Spis tørka frukt, quinoa, bokhvete, byggryn, rug, nøtter/mandler, brun ris, søtpotet, bran flakes, weetabix, bønner, linser, kikerter; matvarer som burde være basis i ethvert kosthold.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tarmene dine skriker etter noe sunt og riktig å jobbe med, aka kostfiber. Når du tar dette vekk fra kroppen, så vil tramene slite fordi de ikke har noe masse som bulkes opp og stimulerer peristalsis på en sunn måte. Uansett hva du velger av kosthold, så er det ikke riktig, fornuftig eller anbefalt å spise lite kostfiber. For lite av dette er knyttet til den økte forekomsten av mage-tarmkreft, divertikulitt, hjerte-karsykdom, diabetes og kronisk forstoppelse-diare, for å nevne noe.

Spis tørka frukt, quinoa, bokhvete, byggryn, rug, nøtter/mandler, brun ris, søtpotet, bran flakes, weetabix, bønner, linser, kikerter; matvarer som burde være basis i ethvert kosthold.

Vet du, jeg tror du har helt rett. Denne uka har jeg nesten ikke vært på do, og nå nettopp satt jeg der en liten evighet. Rare klumper og diare (sorry detaljene). Regner med det er flere dagers mat som ville ut.

Nei, dette kjennes ikke riktig. Takk for infoen, jeg slutter herved på "lavkarbo" :)

Skrevet

Dessuten trenger hjernen sukker, så det er ikke rart om du har følt deg sliten. Man kan leve sunt med grove karbohydrater også! Sunnest, vil jeg påstå. Ta heller en treningsøkt. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg blir kvalm av å droppe karbohydrater, vet ikke hva det kommer av.

hjelper heller ikke særlig om jeg kun får veldig grove karbohydrater...blir gjerne verre.

du kan forsøke å moderere dietten ved å innta sakte karbohydrater, det betyr bare i verste fall at vekten tar bittelitt lengre tid for å gå ned(minimalt), men til gjengjeld er det jo større sjangs for vedvaring av trivselvekt når du så skal leve på et normalt kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...