Gå til innhold

Unge mennesker med urealistiske forventninger og krav om lønn

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Heisann...holder selv på med utdanningen min for tiden(Ingeniør), og den linjen jeg holder på med er MEGET attraktiv innen bla. Olje og industrisektoren. greit nok, men det er så mange studenter som ser på alt under 400000 kr i årslønn som "drittlønn". Og det FØR overtid vell og merke...hva i alle dager? Har jeg gått glipp av noe, eller er under 400k "dårlig" for tiden?

Dette fenomenet er selvfølgelig ikke begrensett til oss Ingeniørstudenter, så langt ifra :P

Hvor kommer disse summene fra(noen ganger lurer jeg på om ungdommer rett og slett bare tenker seg "fine tall", uten å ha gjort noe regning på det), og hva kan klassifiseres som "drittlønn" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

På mitt studie ligger gjennomsnittlig grunnlønn på ca 420 000 (det blir gjort gode undersøkelser på hva avgangskullet får i lønn, og det er jo greit å vite når man selv skal ut) , og summen øker som regel en del hvert år (med unntak av 2008 da den var stabil). Jeg ser ingen grunn til å satse under gjennomsnittet (selv om noen få studenter som trekker opp dette snittet litt, så regner jeg også med at det er noen som trekker det veldig ned), og synes derfor alt under 400 000 er "drittlønn", det betyr ikke at lønnen er dårlig, men at jeg ikke ønsker å satse lavere enn gjennomsnittet i utgangspunktet. Det betyr ikke at jeg ikke vil takke ja til en jobb med lavere lønn dersom andre kvaliteter ved jobben trekker veldig opp, men jeg vil likevel i samtaler med andre studenter på mitt kull omtale alt under 400k som dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...