Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Er det mulig å bestille seg iPad til Norge på noen måte uten å handle på ebay? (har nemlig ikke troen på det, i alle fall ikke på et såpass dyrt produkt...) Noen som vet? I så fall hvordan? Alternativt, når kommer egentlig iPad for salg i Norge? Himla treigt går det i alle fall - utålmodig
Gjest padawan Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 (endret) jeg har selv handlet på eBay flere ganger og anser det for å være veldig trygg. sjekket finn.no, QXL og lignende steder i Norge? edit: du kan jo eventuelt sjekke her på finn.no Endret 9. juli 2010 av padawan
Amys Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Du kan sende pakken via JetCarrier (http://jetcarrier.com/ ), og bestille i en hvilkensomhelst nettbutikk. For at det skal fungere fra apple.com (hvis det er der du ender opp med å bestille fra) må du passe på å bruke veiledningen på jetcarrier-sidene når du skriver inn adressen din, apple er litt sære
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Du kan sende pakken via JetCarrier (http://jetcarrier.com/ ), og bestille i en hvilkensomhelst nettbutikk. For at det skal fungere fra apple.com (hvis det er der du ender opp med å bestille fra) må du passe på å bruke veiledningen på jetcarrier-sidene når du skriver inn adressen din, apple er litt sære Takk for svar! Det er noe sånt jeg har vurdert også, da jeg har mest lyst til å bestille direkte fra Apple. Men leste dette i en artikkel på VG: "Frakt-formidling: Mange har prøvd med sterkt varierende hell å bestille en iPad fra den amerikanske Apple Store. Løsningen er å opprette en amerikansk adresse, siden amerikanske Apple Store ikke sender utenfor landet. Da kan man benytte en såkalt «freight forwarding»-tjeneste, som for eksempel Jet Carrier. Problemet er at Apple kjenner til dette, og har for vane å sjekke at adressen man oppgir når man oppretter en amerikansk Apple Store-konto ikke fører til et fraktselskap. Mange nordmenn har opplevd at deres iPad-bestilling derfor har blitt kansellert." Er dette en veldig aktuell problemstilling? Vil jo helst ikke at ordren blir kansellert om jeg prøver å bestille på denne måten. Skjønner riktignok ikke helt hvorfor apple.com ikke sender ut av USA.... Padawan: Ja har vurdert noen av dem du nevner, eneste problemet jeg har med dette er at det er litt det samme som ebay, man vet ikke hvem man kjøper fra og hva man får... Vanskelig dette! Mest ideelt hadde jo vært om apple begynte å selge den i Norge også
Amys Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Jeg har ikke prøvd å bestille fra apple i det siste selv, men jeg har hørt om både folk som har fått det til, og folk som har fått ordren sin kansellert, så jeg tror det har litt med flaks å gjøre Men det er jo bare å prøve, det koster deg ingenting om ordren blir kansellert. (hvis det skjer kan du prøve med et annet bankkort hvis du har flere).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå