Gjest Tex Skrevet 26. september 2003 #1 Skrevet 26. september 2003 Siden du er ganske fersk i dette gamet og stadig oppdager nye ting du må få med deg tenkte jeg at jeg skulle være grei og hjelpe deg med en aldri så liten huskeliste. * Pass på at undertøy og strømper er i samme merke. Ellers kan ekteskapet gå virkelig dårlig. * Husk å matsje brudepikenes truser. Man vet aldri hva som kan syns igjennom. * Dukene på bordene i festlokalet må gå nøyaktig 12,5 cm nedover kanten, ellers blir dere ikke velsignet med barn. *Hvis du skal ha slør må du passe på at kammen ikke har likt antall tagger. Det må være oddetall. *Når bilen dere skal kjøre fra kirken kommer for å hente deg er det viktig at du tar sjåføren i hånden. *Husk at det betyr ulykke hvis kaffeserviettene ikke er nøyaktig 3/4 så store som middagsserviettene. *Når organisten skal spille utgangsmarsjen er det veldig viktig at han ikke tenker urene tanker. *Brudgommens antrekk må kjøpes eller leies senest tre uker før og minimum tre og en halv uke før. *Når dere skal lage sanghefte til kirken er det lurt å huske på at fargene på heftet må stå i stil med fargene på altertavlen. Det samme gjelder brudgommens magebelte. *Tenk også på at stearinen i lysene i kirken ikke må kræsje med kjolen din. *Forloveren din bør ha kjolen som ikke sitter for godt på henne. Velg gjerne kjole til henne du og ikke velg den peneste. Det kan hende at hun tar litt opperksomhet fra deg hvis hun blir riktig pen. Dette var det jeg kom på nå i farta. Hvis noen har noen flere gode forslag er det bare å kopiere denne listen over i et nytt innlegg. Vi kan tilslutt kalle dette "Førstegangsbrudenes hjelpende KG-hånd" og tjene grovt med kroner, som vi selvsagt skal bruke på å markere våre fremtidige bryllupsdager som seg hør og bør. Kjempegode klemmer fra Tex :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2003 #3 Skrevet 26. september 2003 Snakk om å ta bridezillas på kornet
Gjest Planleggeren Skrevet 26. september 2003 #4 Skrevet 26. september 2003 Tex, du virker virkelig snill og go.
-ida- Skrevet 26. september 2003 #7 Skrevet 26. september 2003 Takk for tipsene. De er naturligvis notert og skal følges slavisk!!
Pip Skrevet 26. september 2003 #8 Skrevet 26. september 2003 -Det er jo det eg seier Tex - du er fantastisk!!
Arwen Skrevet 27. september 2003 #9 Skrevet 27. september 2003 ser jo at jeg har glemt flere ting, godt du minte meg på det.
Snurre Skrevet 27. september 2003 #10 Skrevet 27. september 2003 Takk for tipset, hadde glemt det med brudepikenes truser, men har nå etter mye stress og brutte avtaler fått tak i like truser.
Chiquita Skrevet 27. september 2003 #11 Skrevet 27. september 2003 Hva skulle vi gjort uten deg, Tex *klem*
Gjest Tex Skrevet 27. september 2003 #12 Skrevet 27. september 2003 I dag på brudemessen fikk jeg med meg en vesentlig ting vi har glemt alle sammen. Vi må selvsagt ha en komplett fargeanalyse!! Det er utrolig viktig at man velger rett hvitnyanse på kjolen, jeg for min del må ha ivory (heldig for meg at kjolen min er ivory, ellers måtte jeg nok kjøpt ny kjole) og for all del ikke ha diamanthvit, for jeg kler ikke diamanter..... ( :o ) Komplett fargeanalyse tar ca to timer og koster rundt to tusen kroner. Et must i budsjettet, og du kan ta med deg hele hverdagsgarderoben din, så vil damene fortelle deg hvilke av klærne dine du kan bruke og hvilke du bare kan kaste. Et varp med andre ord!!
Smilet Skrevet 29. september 2003 #15 Skrevet 29. september 2003 Viste det var noe jeg hadde glemt :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå