Gå til innhold

Fuktighetskrem for tørr hud

mee mee

Anbefalte innlegg

Jeg har blandingshud, men mer tørr enn fet. Syns ikke min krem fungerer nok, så skal prøve noe nytt.

Men er jo sååååå mange der ute, derfor håper jeg dere kan komme med tips ti meg.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sensilis sin galcier er fantastisk for tørst hud. Kommer i gele med masse fukt til normal og blandet hud og en krem til tørr hud. Jeg har fet men veldig fuktfattig hud og har brukt den til tørr hud som nattkrem i to uker. Ikke en kvise, men myk hud med fuktigheten tilbake i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden min er ganske normal, men får perioder med tørr hud i kinnene, panna og haken. Da tenderer det til å komme en kvise eller to også. Er huden min da fuktfattig eller fettfattig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MD Formulations Mosture Defense Antioxidant Creme. Jeg har i utgangspunktet tørr hud, får kviser nå og da og innimellom blir huden min fet i partier, men denne kremen balanserer fukt og fett i kombinasjonshud. Den VIRKER, lover. Jeg har ikke hatt en kvise siden jeg begynte med den.

Nå og da blir jeg ekstra tørr i T-sonen, da supplerer jeg med Antioxidant Lotion i samme serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et fuktighetsgivende serum under fuktighetskremen, slik at jeg kan bruke en fuktighetskrem som ikke er sååå fet som det jeg egentlig har behov for.

jeg har alltid trodd at jeg har tørr hud, da jeg har svært tørr hud over hele kroppen!

Men venninnen min som er hudpleier sa at jeg har tørr overhud, men fet underhud. Det blir sikkert blandingshud, ikke vet jeg. Men jeg vet hvertfall at jeg alltid har brukt FETE kremer i ansiktet. Men det er mye deiligere å bruke serum først, og så en lett dagkrem.

Det er min erfaring =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om MD lenger opp. Dermalogica Skin Smoothing Cream anbefaler jeg også, den har en myk konsistens og passer til de fleste hudtyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter forslaget om MD lenger opp. Dermalogica Skin Smoothing Cream anbefaler jeg også, den har en myk konsistens og passer til de fleste hudtyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...