Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Hvilken utdanning trenger man for å kunne bli studierådgiver? Tenker da på rådgiver ved videregående, evnt. på høgskole. Må man være utdannet lærer, eller kan man ha en annen utdannelse? Noen rådgivere eller andre som kan fortelle?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Hei! Jeg lurer på det samme. Noen som vet?
musikkfrelst Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Slik jeg har forstått det er det ofte lærere som blir ansatt i slike stillinger, evt. har det i tillegg til lærerjobben. Men Pedagogikk kunne kanskje vært en veg å gå hvis du ikke vil ha selve undervisningsstillingen
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Jeg kjenner faktisk fem-seks stykker som arbeider som studierådgivere på universiteter og høyskoler, felles for dem alle er at de har mastergrad innen HF- eller SV-fag med relativt dårlig arbeidsmarked. Kunsthistorie, medievitenskap, filmvitenskap, etc. Så jeg har oppfattet at høyere utdannelse er det som kreves, og at det er litt irrelevant hva de egentlig har studert. På vgs-nivå er det sikkert annerledes.
Porcelain Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 http://www.utdanningsmagasinet.no/Forum/Fagretninger/Hvordan-blir-jeg-raadgiver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå