Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Cupcakes
Skrevet

ja som tittelen sier så lurer jeg litt på dette, er det sånn at nå om dagen må man bestille på forhånd eller kan man bare gå inn på hoteller å høre om de har ledige rom?

vi skal på bilferie, men vet ikke hvor lenge vi vil være på hvert sted heller ikke helt hvor vi skal enda.

noen som har erfaringer på dette området som kan hjelpe oss? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer nok an på hvor du skal og når. Og hvor kresen du er. Om ikke standarden nødvendigvis er viktig, fleksibiliteten er viktigere, skal det nok alltids gå greit. :) Jeg har reist sånn både i Norge og i utlandet, eneste gangene jeg har hatt store problemer med å finne noe har vært i forbindelse med høytider, nyttårsaften ol.

Skrevet

Det er masse ledige hotellrom i Norgenå, så kjører du innom et hotell og hører etter god pris så er det også mulig og prute litt ;) Jobber selv på hotell og det er mye ledig nå. Skal selv snart på bilferie i Norge og skal kjøre fra hotell til hotell uten og bestille først. For all del, skjer det noe spesielt i en by, som en festival etc. kan du nok risikere at det kan være fullt.

Skrevet

Det kommer helt ann på hvor du skal og når du skal dit. Jeg ville sjekket på forhånd om det var ledig hotelrom den datoen jeg skulle dit. Selv føler jeg meg mer sikker ved å bestille overnatting på forhånd.

Gjest Cupcakes
Skrevet

takk :) da satser vi på å finne ledige hoteller i og med at vi ikke har noen annen oversikt enn at vi kommer til å bære borte fra ca uke 31 til kanskje uke 33, kommer også til å ha med telt og soveposer. data og slikt kommer vi ikke til å ha med så kommer ikke til å få sjekket noe om ledige hoteller underveis på turen.

Skrevet

På bilferie er det veldig greit å ikke ha booket på forhånd - plutselig ombestemmer man seg og vil være et par dager ekstra et sted, eller hoppe over et sted fordi det er dårlig vær for eksempel. En del hoteller har jo PCer i lobbyen som kan brukes av gjestene, så selv om dere ikke har med egen så kan dere jo ta en titt der når det gjelder hoteller på stedet dere skal til neste dag, for å få en oversikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...