Rødtoppen86 Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Som tittelen sier, så slår det meg at det må være enklere ting i verden enn å gå på do med brudekjolen? Hvordan i all verden får man til dette når man har langt slep, mye skjørt og underskjørt med ringer? Nesten så jeg ser for meg at man må ha med seg en som kan hjelpe til å holde alt oppe? Jeg vet at jeg kommer til å måtte gå på do en del ganger i løpet av dagen, så jeg håper det ikke er så vanskelig som jeg forestiller meg
Capricorn Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Du er litt i forkant du Jeg lurte ikke på det før jeg gikk inn på doen første gangen! Nå hadde ikke jeg slep, men syns det var enklere enn jeg trodde. Jeg hadde jo det store, stive underskjørtet, ("teltet"). Du må liksom legge alt i fanget på en måte. "Teltet" får du bøyd opp bak. Bare løft alt opp og samle det sammen før du setter deg. Vet ikke helt hva du skal gjøre med slepet da
Cæmis Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 tena lady? Blir nok bare å samle mest mulig under armen og la det gå sin gang! hehe
LimaLama Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Jeg fikk tips om å gå på doen "feil vei".....sette seg overskrevs, med doen mellom beina, og kjolen over hodet..... (Gruer meg generelt til å gå på do den dagen...hmm...) (...hehe....gå på do er en ting....tørke seg en helt annen.....grøss.....)
Supramundane Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Jeg plagdes noe utrolig med dette.. i tillegg til at toalettet ikke var veldig romslig ... Slitsomt! Kjolen min hadde snøring, så jeg måtte løfte og styre.. Men det gikk jo greit. Jeg prøvde å gjøre det med å sitte overskrevs, men det fungerte ikke stort bedre for meg altså. Kanskje man burde ha kateter som brud?
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Jeg måtte ha hjelp både til å holde kjolen, snøretråder, underskjørt og alt oppe!!! Pluss at doen var så smal at jeg måtte bli skubbet inn! Det var ganske morsomt! Kan jo også nevne at man skal ta oppigjen trang strømpebukse, hvis man had det på den dagen. Det ga jeg opp etterhvert! Ingen enkel sak!
skruf Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Forloveren min var dohjelp! Løftet opp hele kjoleskjørtet, dro ned trusen (hadde stay-ups) og rygget inn mens hun gikk fremover... Såklart en smal dobås... Var et festlig skue tror jeg:-) Låste forresten hoveddøra inn til doene (sånn do med flere båser på rad), så jeg slapp å være offentlig skue!! Noen år senere giftet min forlover seg, da var det min tur til å være forlover og dohjelp..
tina89 Skrevet 9. juli 2010 #9 Skrevet 9. juli 2010 har tenkt litt på dette jeg og. men tror nok jeg kommer til og få hjelp av ei venninne, enkelt å greit =D
kaprifolen Skrevet 9. juli 2010 #10 Skrevet 9. juli 2010 (endret) Jeg hadde slep og alt. Første gangen hjalp venninnene mine meg med å samle slep og slør, og en stod rett utenfor døren og holdt alt oppe mens jeg tisset med døren nesten stengt.. Men etter et par glass vin slapper man mer av i huet, og da bare tvinnet jeg alt under armen, og la det i fanget på en måte.. :gjeiper: Også fikk jeg heller hjelp til å rette på alt igjen etterpå! Endret 9. juli 2010 av kaprifolen
Rødtoppen86 Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2010 Takk for mange svar LimaLama: Tenkte faktisk på det med å gå på do feil vei for å slippe å rulle sammen slepet Blir gøy å se hvordan det blir på den store dagen. Har et helt år og forberede meg på så det blir spennende. Håper det er god plass på doen der selskapet skal være.
lilleGrethe Skrevet 9. juli 2010 #12 Skrevet 9. juli 2010 Dette har jeg også lurt på! Blir nok forlover/venninnehjelp her også. Er fornøyd med valg av stayups istedenfor strømpebukser, og håper ellers at det går greit!
Cilla2010 Skrevet 10. juli 2010 #13 Skrevet 10. juli 2010 Jeg hadde kjole med slep og underskjørt med ringer, men ikke noe problem! Du samler det bare opp foran og setter deg. Ikke noe å stresse over! Mye større problem å danse brudevals i stasen
Modic Skrevet 11. juli 2010 #14 Skrevet 11. juli 2010 Jeg klarte fint å gå på do, og også å tørke meg - men å kneppe bodyen igjen i skrittet etterpå, måtte forloveren min gjøre!! Forøvrig løftet jeg alt "oppi" underskjørtet, vrengte liksom det. Hadde to ringer. Da gikk det greit å sette seg osv, men litt akrobatikk ved tørking ble det... Men hos oss var det store toaletter, og vi gikk på handicaptoalettet, så det gikk greit.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. juli 2010 #15 Skrevet 11. juli 2010 Takk for grafiske beskrivelser, det fikk humøret mitt opp. Spesielt du som ble dyttet inn og forloveren som står og holder slepet på utsiden av dodøren.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juli 2010 #16 Skrevet 11. juli 2010 Jeg fikk lagt inn kateter på morgenen bryllupsdagen, og det sparte meg for mange bekymringer! Litt slitsomt å følge med på når det måtte tømmes, men det gikk greit, ingen lekkasjer og ingen lukt!
Nique Skrevet 12. juli 2010 #17 Skrevet 12. juli 2010 Do-hjelp Jeg fikk forloveren min og søsteren min til å hjelpe meg, det var ikke noe problem. Nå var det mer retting av tøy etter selve dobesøket jeg trengte hjelp til da. Stay-ups anbefales istedet for strømpebukse. Ser for meg at det kan være vrient å få på skikkelig igjen.
LimaLama Skrevet 12. juli 2010 #18 Skrevet 12. juli 2010 (endret) Her er min "fasit".....hehe.... (Giftet meg på lørdag...) Do-besøk nr.1: hjemme Måtte SELVFØLGELIG tisse når all stasen var på og vi skulle til kirken. Gikk på doen feil vei Livredd for at kjolen skulle krølles...... Fikk til å tørke meg selv...hehe.... Alt OK. De øvrige dobesøkene i lokalet. De hadde (heldigvis) en ekstra do oppe. Den var stor. Der fixet jeg alt helt selv, og gikk på do som vanlig....bare "knuffet" slepet og kjolen til den ene siden...løftet på underskjørtet (som hadde ringer og var lett å kjenne blandt alle lag med stoff). Det var overraskende lite pes...... (og jeg som hadde bekymret meg sånn).... Siden det var så varmt denne dagen drakk jeg MASSER med vann som måtte ut igjen...sukk.... I tillegg var 4 lag med polyester med på å gjøre at jeg var SINNSYKT varm HELE tiden......Det endte med at jeg ble dårlig i magen pga. varmen......sukk... Joda, dobesøk ble jeg dreven på.... :-) (ps. hadde på meg knestrømper...lite sexy men anbefales....i tillegg var det hvit bommullssykkelbukse.... Det anbefales også! Herlig med litt bomull blandt alt det syntetiske...Og var praktisk....) Endret 12. juli 2010 av LimaLama
fruBeist Skrevet 14. juli 2010 #19 Skrevet 14. juli 2010 skulle nesten likt å være flue på veggen til flere av disse strabasene
LindaM Skrevet 14. juli 2010 #20 Skrevet 14. juli 2010 Gikk så fint så! Jeg skjønte ikke helt hvordan dette skulle gjøres, men forloveren min hjalp godt til, og vi endte i en veldig merkelig stilling.. Men tisse fikk jeg gjort i allefall! Hun hang liksom litt over meg, og holdt slep/kjole oppe, mens jeg satt. Vi fikk oss en god latter, og kommer neppe til å være så "nære" hverandre igjen! he he Det som forundrer meg veldig i ettertid, er at jeg tisset kun én eneste gang hele bryllupsdagen! Fra kl 14:00 - 01:30!! Veldig merkelig, men veldig praktisk! Lykke til alle kommende bruder! Hørtes lurt ut å sette seg "feil" vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå