Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte meg fargelinser på www.minelinser.no, bestilte i to forskjellige farger, blå og grønn, pluss to pakker linseveske.

Nå har jeg fått en pakke linseveske, og fått bare lilla månedeslinser.

Problemet er at jeg ikke fant den fargen det sto på esken på siden deres, så jeg åpnet to av eskene for å sjekke fargen. Ergo jeg kan ikke levere dem tilbake, og siden jeg har forskjellig styrke på øynene og de to jeg åpnet har samme styrke så er det lite vits at jeg sender de andre tilbake heller. For da går jeg rundt med bare ett lilla øye.

Jeg ringte kundeservice og sa hva problemet var, men hun jeg snakket med var en overlegen f*tte som ikke var veldig innstilt på å hjelpe.

Det eneste jeg fikk beskjed om var at det var den fargen jeg hadde bestilt, fordi det ALDRI oppsto feil i ordrene, og den ordrebekreftelsen jeg hadde fått viste at det var samme farge på alle, selv om det var ulike produktnummer.

Aah! Nå sitter jeg med fargelinser jeg ikke vil ha, og er 700 kroner fattigere...

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

- slettet da TS alt hadde fortalt det jeg lurt på -

Endret av Lille-pus
Skrevet

Dette er fjernsalg så du har angrerett, returner varene.

Skrevet

To ting slår meg:

- for det første det Illumnati nevner; at du har 14 dagers angrerett når du handler på internett. Da er det heller ikke et problem at du har åpnet pakken, så lenge varen er "i vesentlig samme stand og mengde" som det står i Angrerettloven. Jeg vet ikke hvordan dette fungerer med linser - blir de gjort ubrukelige når man åpner pakka?

- for det andre: har du en kvittering på kjøpet? Der burde det jo stå hva slags linser du kjøpte, og kan du bevise at du har feil så burde være greit å bytte.

Ellers vil jeg tipse deg om å ta kontakt skriftlig neste gang (så fort som mulig). Kontakter du dem pr. mail så har du det skriftlig dokumentert at du har prøvd å rette opp feilen innen rimelig tid.

Skrevet (endret)

Jeg har både ordrebekreftelsen, og den kvitteringen som kommer med når jeg får varen.

Problemet er at hun på kundeservice sier at produktnummeret er til de linsene jeg har mottat, ergo det har enten skjedd en feil hos dem, eller så er jeg ikke klar over hva jeg har bestilt. Og som tidligere nevnt så gjorde hun det veldig klart at slike feil ALDRI skjer hos dem.

Jeg tror linser går under det samme som hårfarge, har du åpnet kan du ikke levere tilbake. Men det må jo være noe når man får feil vare. Spesielt når nettsiden deres ikke selger den fargen jeg fikk.

Jeg sendte mail til kundeservice med en gang jeg fikk linsene, men har ikke fått respons på det. Men også den mailen har jeg lagret.

Endret av thirteen
Skrevet

Du har vel ikke åpnet "selve linsen", men pakkningen. Jeg ville forsøkt å sende det i retur å se hva de foretar seg etterpå.

Skrevet

Eg abonnerer på linser via Brilleland, og dersom eg endrar styrke i løpet av ab.tida, får eg bytta alle linsene eg allereie har mottatt, i rett styrke. Sjølv om dei er opna i papp-eska. Eg ville prøvd å returnere! Legg ved forklaring.

Gjest Coarvi
Skrevet (endret)

Ring igjen, kanskje du får snakke med noen andre. Hvis ikke, si at du benytter deg av angreretten og henvis til forbrukerkjøpsloven. Du kan evt. også ta kontakt med forbrukerrådet (er det det de heter?) via nettsiden deres, de pleier å svare i.l.a. få dager.

Det er viktig å si hva du faktisk krever, at du viser at du er bevisst på dine rettigheter, hvis ikke kan de fint overkjøre deg og påstå at du ikke har rett på noe.

Endret av Coarvi
Skrevet

Forbrukerrådet har her laget en liste over hvordan du går frem ved kjøp via nett.

Det jeg kan se, er at du har 14 dagers returrett ved fjernsalg, så lenge du leverer varen tilbake i samme tilstand.

Du kan risikere at du ikke får returnert varene grunnet du har åpnet forpakningen.

Ta eventuelt kontakt med forbrukerrådet.

Skrevet

Sier som de andre her, fyll ut angrerettskjema og send linsene tilbake.

Skrevet

Tralala.. Ringte kundeservice igjen i dag, først og fremst for å spørre hvor det var blitt av den siste linsevæsken. Så skulle jeg forklare at jeg syntes det var veldig rart at jeg hadde klart å bestille en vare de ikke selger på siden sin.

Men når jeg oppgav ordrenummeret mitt så kom ikke jeg opp, men en annen dame. Så hun skulle undersøke og ringe meg opp i løpet av 15 minutter. Når har jeg ventet i over en time, prøvd og ringt dem opp ingen svarer og nå er kundeservice stengt for dagen. :kjefte:

Jeg blir bare mer og mer imponert her jeg sitter. Flinke kundebehandlere indeed. Jeg kommer aldri til å handle hos dem igjen for å si det slik. :nei:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...