SiljeMa Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 I går kveld opplevde jeg virkelig det værste jeg har gjort med min lille hund. Vi gav han Exspot rundt klokka 5 og 6 timer senere fant jeg hunden min på gulvet helt utafor. Det var som at han ikke klarte å holde seg våken. Bare satt og peip litt og så ut som han skulle svime av. Det var fra et sekund til et annet. Han gikk glad rundt på gulvet, plutselig så var han kjempe syk. Vi ringte en akkut hjelp telefon, men mannen der mente vi bare skulle se det ann og at dette ikke kunne ha noe med saken å gjøre. Jeg ringte da en annen som mente det helt motsatte og vi dro rett til klinikken og fikk kortison og vasket han skikkelig. Nå er han helt fin, men fy fader så redd jeg var. Da plukker jeg heller 100 flott. Noen andre som har opplevd det samme?
Gjest Emo Fisk Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Jeg vil vel tro at hunden din fikk en kraftig allergisk reaksjon.. Har ikke opplevd det selv. På katten vår fungerte exspot helt fint. Men finnes det ikke flåtthalsbånd etc? Om de ikke inneholder samme tingene så kan jo det fungere. Men sånn ellers så pleier det jo å gå greit å bare plukke flåtten vekk med flåttpinsett og. Bare ikke hunden din får like mange som den som var på nettavisene med 63 på en dag...
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Noen hunder kan får kraftige reaksjoner på expot, så det var nok som brukeren over meg skriver det. Ville heller gått for flåtthalsbånd eller "hop of"
Hillbill Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 (endret) Plukker opp tråden jeg siden jeg har ett spørsmål vedr Exspot Vi har i flere år brukt Exspot med stort hell. Siden vi har ei bikkje med MYE pels er dette med plukking av flått et sant mareritt, og sjansen for at vi finner alle er lik null. I år ser det ikke ut til at middelet gjør særlig nytte. Vi har behandlet hunden med Exspot i henhold til bruksanvisning, med riktig dosering(slik vi har gjort tidligere), men det ser ikke ut til at flåtten lar seg sjenere. Vi plukker fortsatt flått i bøtter og spann. Er det noen indikasjoner på at flåtten begynner å bli resistent mot middelet? Endret 21. juli 2010 av Hillbill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå