Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Hvorfor er norske skjønnhetsbloggere, iallefall de populære, så trauste når det kommer til valg av merker? De bruker jo bare standard-merker, aldri noe spennende som ikke mange kjenner til, som Make Up For Ever, OCC osv. Skal ikke skjønnhetsbloggere være litt nyskapende, eksperimentere, ligge et hakk foran folk flest? Noen som virkelig elsker makeup og har peiling, vil vel utforske litt?
Gjest Heidie Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 (endret) Det syns jeg var litt lite hyggelig sagt. Jeg tester hele tiden nye merker, men det er klart jeg skriver en del om de merkene jeg liker, fordi når det kommer nye produkter fra dem, så har jeg lyst på dem. Jeg gidder jo virkelig ikke å bruke penger på å teste produkter som ikke virker interessante, bare fordi det er noe nytt.... Dessuten: Selv om du kjenner til mange merker og syns det er kjedelig å lese om dem, så er det mange som ikke kjenner til merkene, og syns det er kjempegreit å lese om dem Endret 8. juli 2010 av Heidie
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Nå er merkene du nevner veldig vanskelig å få tak i i Norge. Visst du vil lese om eksperimentell sminke, så får du finne en blogger som skriver om det. Så kan de som vil lese om "hverdagssminke" lese bloggene som handler om det. Verre er det ikke..
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Nå er merkene du nevner veldig vanskelig å få tak i i Norge. Visst du vil lese om eksperimentell sminke, så får du finne en blogger som skriver om det. Så kan de som vil lese om "hverdagssminke" lese bloggene som handler om det. Verre er det ikke.. Mhm, det er irritende å lese om et merke, få lyst på det, for å så finne ut at det er en hel prosses å skaffe det.
Gjest Heidie Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Mhm, det er irritende å lese om et merke, få lyst på det, for å så finne ut at det er en hel prosses å skaffe det. Ja det er jeg helt enig i. Jeg velger med vilje å teste produkter som det er lett å få tak i på kjente nettbutikker. Føler det er litt kjipt hvis en norsk blogg forteller deg at "dette er kjempefint, men du MÅ reise til USA for å kjøpe det, eller betale 450 kr i porto" hehe
Jade Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 Hvorfor er norske skjønnhetsbloggere, iallefall de populære, så trauste når det kommer til valg av merker? De bruker jo bare standard-merker, aldri noe spennende som ikke mange kjenner til, som Make Up For Ever, OCC osv. Skal ikke skjønnhetsbloggere være litt nyskapende, eksperimentere, ligge et hakk foran folk flest? Noen som virkelig elsker makeup og har peiling, vil vel utforske litt? Kan ikke du blogge om det da?
Mari90 Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 Hvorfor er norske skjønnhetsbloggere, iallefall de populære, så trauste når det kommer til valg av merker? De bruker jo bare standard-merker, aldri noe spennende som ikke mange kjenner til, som Make Up For Ever, OCC osv. Skal ikke skjønnhetsbloggere være litt nyskapende, eksperimentere, ligge et hakk foran folk flest? Noen som virkelig elsker makeup og har peiling, vil vel utforske litt? For det første, så voldsomt bombastisk du skulle være! det er ikke sånn at de "BARE" bruker standardmerker og "ALDRI" spennende merker. For det andre, anonym bruker? Hva med å stå for det du sier... Hvem har sagt at definisjonen på en skjønnhetsblogger er en som snakker om nye merker? Vil si det er en som blogger om skjønnhet, rett og slett, alt det andre kommer jo an på personen selv, hvilken stil og smak hun har. Vil også si at bare fordi du har ikke hører om noe nytt, kan det være at f.eks. Nyx er et merke de fleste ikke har hørt om. Og innen alle disse merkene finnes det masse forskjellige produkter å prøve. Jeg er ihvertall takknemlig for å lese omtaler så jeg kan vite hva som er bra og hva man bør holde seg unna. Og hvilke blogger snakker du om? Jeg skjønner ihvertfall ikke hvem det er! Hva med å lage din egen blogg der du snakker om mindre populære merker i stedet for å klage over dem som legger masse tid og energi og ikke minst penger inn i bloggen sin?
Gjest Heidie Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 For det første, så voldsomt bombastisk du skulle være! det er ikke sånn at de "BARE" bruker standardmerker og "ALDRI" spennende merker. For det andre, anonym bruker? Hva med å stå for det du sier... Hvem har sagt at definisjonen på en skjønnhetsblogger er en som snakker om nye merker? Vil si det er en som blogger om skjønnhet, rett og slett, alt det andre kommer jo an på personen selv, hvilken stil og smak hun har. Vil også si at bare fordi du har ikke hører om noe nytt, kan det være at f.eks. Nyx er et merke de fleste ikke har hørt om. Og innen alle disse merkene finnes det masse forskjellige produkter å prøve. Jeg er ihvertall takknemlig for å lese omtaler så jeg kan vite hva som er bra og hva man bør holde seg unna. Og hvilke blogger snakker du om? Jeg skjønner ihvertfall ikke hvem det er! Hva med å lage din egen blogg der du snakker om mindre populære merker i stedet for å klage over dem som legger masse tid og energi og ikke minst penger inn i bloggen sin? You go girl! :D
Aryia Skrevet 8. juli 2010 #9 Skrevet 8. juli 2010 Lag din egen blogg da, siden du er så misfornøyd. Ellers så finnes det sannsynligvis et kryss øverst i høyre hjørne i nettleseren din, use it! Jeg synes de norske bloggene er gode jeg, og ser på det som en fordel at de bruker merker som er lette å få tak i. Som Heidi sier, det er kjipt å lese en blogg som presenterer produkter som er et mareritt å få tak i.
RedFox81 Skrevet 8. juli 2010 #10 Skrevet 8. juli 2010 Hvis ikke du liker norske bloggere, det er vel bare å begynne å følge med på amerikanske/europeiske? for eksempel, forteller ganske mye om en merke som heter Inglot, etter at hun først så den på The Makeup Show i New York i mai. Det ser veldig spennende ut, og de har alt fra øyeskygger/blus/pudder men også neglelakk, leppestift, vel ja, alt. Det er en gammel og kjent polsk merke som nå kommer ut på en internasjonal marked. Eller hva med naturesknockout, det er et selskap som er drevet av ei mor og ei datter, og de bruker bare naturlig og organisk sminke. Bare et par eksempler..
Gjest Vampen Skrevet 8. juli 2010 #11 Skrevet 8. juli 2010 Jeg er helt uenig, jeg liker de fleste norske sminkebloggene. Som andre her skriver, når det kommer til omtale av produkter er det et stort pluss at det faktisk er mulig å få tak i det. Om det ikke finnes i Norge eller ikke finnes i nettbutikker som er greie å handle i og som sender til Norge, vel, så bryr produktet meg midt på ryggen. Om jeg vurderer å kjøpe et produkt på nettet, så er det f. eks swatches av det produktet jeg vil se. Ikke et eller annet fancy opplegg som jeg ikke er hørt om og som krever store anstrengelser å få tak i.
Gjest Heidila Skrevet 8. juli 2010 #12 Skrevet 8. juli 2010 (endret) Hvorfor er norske skjønnhetsbloggere, iallefall de populære, så trauste når det kommer til valg av merker? De bruker jo bare standard-merker, aldri noe spennende som ikke mange kjenner til, som Make Up For Ever, OCC osv. Skal ikke skjønnhetsbloggere være litt nyskapende, eksperimentere, ligge et hakk foran folk flest? Noen som virkelig elsker makeup og har peiling, vil vel utforske litt? Føler meg ikke truffet her nei Jeg bruker nesten bare utenlandske merker.Kjøper all sminken min på nett bortsett fra MUS.Mange folk maser faktisk litt på meg om jeg kan bruke vanlige merker som er lettere å få tak i som man kan få kjøpt på h&m ,cubus,parfymerier osv. Så jeg skjønner ikke helt hvem du sikter til her nei Heidie tester også mange forskjellige merker fra utlandske nettbutikker vet jeg Det er ikke mange norske som vet om nyx,jesse's girl,coastal scents osv med mindre man ser mye på youtube. Endret 8. juli 2010 av Heidila
Frua Skrevet 8. juli 2010 #13 Skrevet 8. juli 2010 Jeg synes begge Heidiene har spennende blogger som har gitt meg mange tips om merker jeg aldri hadde visst om ellers
Gjest Heidie Skrevet 8. juli 2010 #14 Skrevet 8. juli 2010 Jeg synes begge Heidiene har spennende blogger som har gitt meg mange tips om merker jeg aldri hadde visst om ellers Tusen takk, det er godt å høre
Perledrøm Skrevet 8. juli 2010 #15 Skrevet 8. juli 2010 Helt enig med de andre - start din egen blogg hvis du er misfornøyd med våre
Quirky Skrevet 8. juli 2010 #16 Skrevet 8. juli 2010 (endret) Det er mange produkter som går igjen i de norske skjønnhetsbloggene jeg leser, men jeg synes ikke f.eks Heidi Larsen og Heidi Øksendal er lite innovative- hadde de bare skrevet om produkter du får på Esthetique, eller, enda verre, nesten utelukkende mineralmakeup, ville jeg ikke giddet å lese, men de to jeg nevner bruker og omtaler produkter fra spennende merker, også merker du ikke får kjøpt i Norge, og de bruker produkter i alle prisklasser. Selvsagt blir det mye MAC etc, men makeup fra MAC er noe av det beste på markedet, naturligvis blir det omtalt mye- MAC dominerer jo skjønnhetsblogger i hele verden! Jeg kunne også godt tenke meg omtaler av f.eks produktene Make Up For Ever, men å få tak i det er en heltidsjobb, og koster en liten formue- jeg bestilte nylig en del produkter derfra, men jeg er besatt- tror få gidder å bruke så mye tid, krefter og penger for å få tak i et spesifikt merke- hvorfor skulle folk være interessert i omtaler av det da? Det er jo ikke noe problem å finne omtaler av absolutt alle merker i utendlanske sminkeblogger, så jeg ser ikke noen grunn til å syte. Folk hvis interesse for makeup grense mot fetisj (som undertegnede) er i sterkt mindretall, om de populære bloggene hadde rettet seg mot oss ville de ikke vært populære. Når jeg får skjønnhetsbloggen min opp å gå, lover jeg å skrive utfyllende om Make Up For Ever- men også om MAC, Benefit, Chanel, Nars, Too Faced etc, siden mange av favorittproduktene mine kommer derfra. Om det ikke blir innovativt og obskurt nok, finnes det nok blogger som kun omtaler produkter du bare får kjøpt i en liten butikk i en bakgate i Tokyo. Endret 8. juli 2010 av Quirky
Honesty Skrevet 9. juli 2010 #17 Skrevet 9. juli 2010 Jeg synes ikke de norske sminkebloggene jeg leser er så ille. De har en fin blanding av produkter; noe kjent, noe ukjent, billig, dyrt, mineralmerker, konvensjonelle merker. Innholdet er en fin miks av tutorials (som jeg personlig synes er litt kjedelig), produktanmeldelser, nyhetsomtaler osv, og det er miksen som gjør disse bloggene bra, sammen med den vennlige holdningen som disse jentene legger for dagen (Begge Heidiene: I'm talking to you ) Jeg er selv bekjennende produktoman, og joda: jeg liker å prøve nye ting som er vanskelige å få tak i. Men det ene utelukker ikke det andre. Derimot, når visse andre opphøyer seg til Voktere av Den Ene Sannheten, stort sett anbefaler produkter fra et veldig lite knippe merker, og sabler ned alle kritiske kommentarer med en holdning som får Jennifer Lopez og Madonna til å virke som søte småjenter, ja da blir jeg mer kritisk, og holder meg unna. Det er ikke alltid antallet treff som avgjør kvaliteten.
lintin Skrevet 9. juli 2010 #18 Skrevet 9. juli 2010 For det første, så voldsomt bombastisk du skulle være! det er ikke sånn at de "BARE" bruker standardmerker og "ALDRI" spennende merker. For det andre, anonym bruker? Hva med å stå for det du sier... Hvem har sagt at definisjonen på en skjønnhetsblogger er en som snakker om nye merker? Vil si det er en som blogger om skjønnhet, rett og slett, alt det andre kommer jo an på personen selv, hvilken stil og smak hun har. Vil også si at bare fordi du har ikke hører om noe nytt, kan det være at f.eks. Nyx er et merke de fleste ikke har hørt om. Og innen alle disse merkene finnes det masse forskjellige produkter å prøve. Jeg er ihvertall takknemlig for å lese omtaler så jeg kan vite hva som er bra og hva man bør holde seg unna. Og hvilke blogger snakker du om? Jeg skjønner ihvertfall ikke hvem det er! Hva med å lage din egen blogg der du snakker om mindre populære merker i stedet for å klage over dem som legger masse tid og energi og ikke minst penger inn i bloggen sin? Signerer den!
Gjest Heidila Skrevet 9. juli 2010 #19 Skrevet 9. juli 2010 Jeg synes ikke de norske sminkebloggene jeg leser er så ille. De har en fin blanding av produkter; noe kjent, noe ukjent, billig, dyrt, mineralmerker, konvensjonelle merker. Innholdet er en fin miks av tutorials (som jeg personlig synes er litt kjedelig), produktanmeldelser, nyhetsomtaler osv, og det er miksen som gjør disse bloggene bra, sammen med den vennlige holdningen som disse jentene legger for dagen (Begge Heidiene: I'm talking to you ) takktakk hehe. Men syns det er viktig å ha en vennlig tone på bloggerMan skal jo føle seg velkommen når man stikker innom greit å variere med merker ja, både billige,dyre osv Jeg skal teste ut et nytt merke snart også,som jeg aldri har prøvd før. Skal også ha litt flere produktomtaler av kryolan og ben nye som er veldig bra merker som kanskje mange som ikke er så into sminke vet om
Quirky Skrevet 9. juli 2010 #20 Skrevet 9. juli 2010 takktakk hehe. Men syns det er viktig å ha en vennlig tone på bloggerMan skal jo føle seg velkommen når man stikker innom greit å variere med merker ja, både billige,dyre osv Jeg skal teste ut et nytt merke snart også,som jeg aldri har prøvd før. Skal også ha litt flere produktomtaler av kryolan og ben nye som er veldig bra merker som kanskje mange som ikke er så into sminke vet om Åhh, Ben Nye! Det er et merke jeg er veldig nysgjerrig på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå