Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Ikke nok med at det har vært usannsynlig mange opptak som blir "ikke mulig grunnet feil på signal", men når man forsøker å kontakte dem må man ringe og sitte i kø. Ingenting kan ordnes via internettsider eller noen form for moderne kommunikasjon. Etter å ha kastet bort sure tellerskritt på å sitte i kø i flere minutter for deretter å bli satt over og satt over. Ble jeg snakket til som et dumt lite barn av "roboter" som ikke gadd å høre på hva jeg faktisk sa. Jeg ble så sint at jeg bare sa opp! Finnes det noen måte å se TV på uten å måtte forholde seg til drittselskaper som Rikts-TV? Neppe. Tenker det blir en TV fri vinter på meg. Skal trene, lese og være sosial i stedet
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Parabol eller kabel er jo en mulighet. Kabel er ikke en mulighet her, men det har jeg hatt før og syntes det fungerte bra. Parabol har mannen dårlig erfaringer med (problemer med vinn og vær -ikke minst snø), så det anser ikke han som aktuelt. Skulle det ikke komme noe via bredbånd eller via strømnettet eller noe sånt? Får vente i spenning. Og ikke minst så hadde det jo vært OK om "riks-TV" hadde fått konkurranse, for teknologien er jo ikke dum. Bare servicen til selskapet som leverer den. (de vil jo virkelig ikke ha kunder slik de holder på!)
Gjest Coarvi Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Det er jo fullt mulig å klare seg uten TV og, hvertfall en stund! NRK sender mange av programmene sine på nett-TV gratis, det samme gjelder TV3. TVNorge og TV2 kan du betale for. På f.eks ninjavideo.net kan du streame tv-programmer gratis, ofte før de har kommet til Norge... Jeg har klart meg uten TV i over to år nå, og selv om jeg nå bor i et hus med RiksTV gidder jeg aldri se på TV på den måten lenger, mye mer praktisk med nett-tv som jeg kan se når -jeg- vil.
feuerstein Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Helt enig med Coarvi her! Tv-løs siden 2003, og savner det knapt.
Jade Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Hvis du har tilgang til NextGenTel, så har de noe som heter NextTV som går igjennom nettlinjen. Men har ikke testet det selv, så vet ikke hvor bra det er. Kundeservicen deres er dessverre ikke så mye å skryte av.
Gjest Hard Ride Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 vel, dette hjelper kanskje ikke så veldig mye og kan kanskje virke litt deprimerende, men nesten alle kundeservicer disse leverandørene har suger. Det er rett og slett slik kundeservice fungerer. Sannsynligvis kommer du bare til å finne en leverandør med like dårlig kundebehandling. Desverre for forbrukerne kan man bare smøre seg med tålmodighet og leve med å bli satt på vent og snakke med maskiner.
plosiv Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Jeg bruker heller ikke tv på samme måte som før lenger, ser aldri på programmer når de går - ser de på nett-tv etterpå heller. Har koblet en stasjonær pc til tv-en, bruker trådløs mus (og har et trådløst tastatur liggende under sofabordet), og bruker tv-en på den måten. Fungerer utmerket!
kaprifolen Skrevet 9. juli 2010 #9 Skrevet 9. juli 2010 Vi har vært uten tv siden oktober i 2009! Lånte riktignok en i jula for å se disney, askepott og grevinnen og hovmesteren, da nrk ikke hadde rettigheter til å sende disse på nett. Vi bruker nett-tv, og betaler heller for Sumo. Sparer flere tusen i året siden sumo er myyyye biligere enn totalen av tv-lisens, kostpris på leverandør osv. Har ikke savnet tv'n en dag!
Gjest Iah Skrevet 9. juli 2010 #10 Skrevet 9. juli 2010 Jeg har heller ikke hatt TV på flere år. Det vil si, det siste året har jeg hatt en TV stående, men den har vært på i kanskje 2 timer til sammen. Savner på ingen måte TV. Alt jeg har lyst å se kan sees på nett-tv eller lastes ned.
Gjest Agurkolat Skrevet 10. juli 2010 #11 Skrevet 10. juli 2010 Kanskje da finns altibox i nærleikn, som gir deg tv, bredbånd og telefon via fiber?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå