Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har en stor hage og jeg vil ha en elektrisk gressklipper, for jeg synes det er så tungt å klippe gresset med håndklipper (se øverst på denne siden; (http://www.jernia.no/Produkter/Hus+og+hage/Gressklippere/Klippere+og+tilbeh%C3%B8r)).

Jeg har god inntekt og kona er frivillig arbeidsløs fordi hun synes min inntekt holder for hennes luksuriøse stil, og hun vil heller gå hjemme og stelle. Greit nok. Men pga hennes gress-allergi så kan hun ikke klippe gresset, og dette er min oppgave.

Men kona nekter meg å kjøpe en elektrisk gressklipper. Jeg blir så sinna. Kona har sagt sitt, og også at jeg begynner å bli "rund", så hun mener jeg trenger treningen. Jeg trener på treningsstudio med personlig trener tre ganger i uka og synes det holder, og på fridagene mine vil jeg ikke slite meg ut unødvendig med å klippe gresset! Hun har også sagt at hun heller vil bruke pengene på noe annet, men jeg har jo råd til 100 gressklippere om det så var.., og en gressklipper koster mindre enn et skopar fra Gucci som hun er så glad i. Og det er vel egentlig "mine" penger sånn sett, men det kan jeg jo selvfølgelig ikke si høyt...

Hvem synes dere har mer "rett"? Jeg vil høre andre kvinners synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Din jobb, din inntekt: du bør ha mest å si for dette innkjøpet.

Kjøp noe hun ønsker seg til henne i tillegg så hun holder munn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

None flere som kan hjelpe meg?

Skrevet

HALLO?!

Dette må være kødd. Hvis du har en jobb som forsørger 2 stk med fine vaner er du vel neppe fritatt for talegaver og selvstendige meninger.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal gå å kjøpe deg en ny gressklipper med god samvittighet! Hun blir kanskje litt sur, men det går nok over etterhvert :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kona har bare blitt mer og mer kontrollerende med åra, og det har blitt til dette. Hun bestemmer alt. Til og med hva jeg skal ha på meg på jobb og hva hun skal få til jul osv... Jeg er lei av det, men det går jo greit, så da stresser jeg ikke med det, før nå. Begeret er fullt.

Skrevet

Ikke vær en tøffelhelt. Som sagt over i innlegget er det du som sliter deg ut og jobber, ja, i det minste tjener pengene. Jeg er ikke imot "husmødre", men hvis de ikke bidrar med penger i kassa har de ikke mye de skulle sagt om innkjøp, spesielt av dyre ting. Kjøp deg en gressklipper i dag... :tommelopp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke gå imot kona. Vi har ikke barn, og hvis jeg mister henne så har jeg ingen.

En gang tok hun ut separasjon fordi jeg gjorde en liten banal ting. Å trosse henne ved å gå og kjøpe en gressklipper uten samtykke blir som å kaste seg selv ut til sultne ulver.

Skrevet

Jeg tør ikke gå imot kona. Vi har ikke barn, og hvis jeg mister henne så har jeg ingen.

En gang tok hun ut separasjon fordi jeg gjorde en liten banal ting. Å trosse henne ved å gå og kjøpe en gressklipper uten samtykke blir som å kaste seg selv ut til sultne ulver.

Med andre ord er du en stor tøffelhelt som kona di har trilla rundt lillefingeren sin :gjeiper: Ikke bare er du redd for å miste henne, men redd for å ende opp alene. Det er jo det perfekte utgangspunkt for å binde noen til et forhold. Og da kan hun altså si og gjøre alt hun vil; ikke jobbe noe, men få deg til å betale for hennes dyre vesker, sko og klær, og i tillegg fortelle deg hva du ikke skal kjøpe til deg selv, selv om at du egentlig trenger det.

Jaja, du får ha lykke til da. Er umulig å hjelpe deg hvis du ikke kan si imot kona di, hehe :rope:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Næmmen, hællemåne, det er vel bara å la vær å kløppe grasset da, vel? Han far og jeg kløppær aldri grasset, vi. Det gror jo bare opp igjen?

Høyt grass er det beste som er, sier nå jeg. Her hos oss blir det så høyt utpå sommern at han far og jeg kan kose vårs ordentlig i grasset uten at naboane merker en dritt! :fnise:

Neida, så grasskløppær, det har vi ikke her, nei. :)

Skrevet

Dersom kona di tar ut separasjon fordi du kjøper gressklipper, kan det ikke være mye følelser inne i bildet. Uansett er det jo hun som ender som "taperen". Hvem skal forsørge henne om du ikke vil?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Troll

IKKE mat trollet!

Skrevet

Troll

IKKE mat trollet!

i second that ^^

Skrevet

Selg gucci-skoene hennes og kjøp deg en gressklipper. Evt. kjøp henne en nesespray, munnbind og neseklype og send henne ut for å klippe gresset, med beskjed om at hun begynner å bli litt rund hun også.

Gjest Blondie65
Skrevet

Den som ikke klipper gresset og ikke har inntekt har ikke stemmerett. Dersom hennes majestet velger å ta ut separasjon for å trumfe viljen sin er det på tide å la hennes majestet gjøre det uten at det affiserer ditt valg av å kjøpe helt alminnelig nødvendig utstyr for å få en jobb gjort.

Hvis din frue ikke tåler at du er mann i ditt eget hus med en ryggrad som står oppe uten bruk av korsett så betyr det at hun ikke bryr seg så fælt mye om deg. Vil du fortsette å bo i hus med et slikt vesen?

Saken hadde selvsagt vært en helt annen dersom dere hadde dårlig råd og begge hadde inntekt og måtte velge mellom å kjøpe gressklipper eller andre ting.

Skrevet

Jeg har også gressallergi, men jeg klipper gresset likevel. Ærlig talt, hvis kona nekter å klippe gresset og ikke bidrar med egen inntekt, har hun ikke noe hun skulle sagt.

Skrevet

Er du den stakkars mannen som ble tvunget av kona til å se Avatar?

Skrevet

Kanskje kona di får lyst til å klippe gresset om du kjøper en Gucci gressklipper? ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du må nok bare sørge for å markere deg godt, så hun ser at hun ikke har stemmerett. Siden du høres ut til å ha råd til det synes jeg du skal kjøpe den største sitterklipperen som finnes på markedet, og lukke ørene for hva hun sier.

Håper også dere har særeie osv, så hun ikke snor deg for halvparten av alt du eier og tjeer, dersom det blir slutt, hvis hun er så humørsyk er ett brudd uansett en realistisk mulighet, som du bør ta høyde for.

Skrevet

Jeg ville kjøpt 2 gressklippere bare for å statuere et eksempel. Så har du i hvertfall det hvis hun skulle finne på å gå fra deg. (noe jeg tviler på siden det er du som opprettholder livsstilen hennes)- og så ville jeg slutte å bruke tiden min på tulleinnlegg på KG:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...