Brud84 Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Er det noen her som har prøvd Nestargel fortykningsmiddel?? Dette skal vistok redusere gulping... Datteren min, på 6 uker gulper hele tia, blir fort 8-9 fullskift i døgnet, i tilegg til seng/vugge vogn skift. Og dette blir slitsomt! Ikke tørr jeg la andre holde henne heller, for jeg er redd hun skal gulpe på folk. Så derfor har jeg vurdert å prøve dette middelet, som helsesøster tipset om. Men jeg er så usikker på hvordan jeg i praksis skal blande dette i MME flaskene. Kan det opbevares kokt i kjøleskaper som kaldt vann?? Hvis noen har erfaring blir jeg lykkelig for svar! Evt. andre tips for å redusere gulpingen. Hun gulper ikke bare rett etter mat, men også 2-3 timer etter måltidene. Og hun "bader" som regel i gulp når jeg tar henne opp fra senga/vogna
Sugerøret Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 I fare for å høres hysterisk ut,ville jeg først latt en lege sjekke barnet før jeg ville gitt ting til å stoppe gulpingen. Hva om barnet trenger å gulpe opp litt fordi den har overspist? Mine gulpet i bøtter og spann,den første pga lukkemuskel som var problematisk,den andre fordi han var en slukhals.
bizzy Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Jeg ville nok også tatt kontakt med lege for å høre før jeg prøvde fortykningsmidler. Den ene gutten vår gulpet utrolige mengder og fikk påvist refluks. Han fikk enfamil erstatning på resept, pga gulpingen. Den tykner i magen og kommer ikke så lett opp igjen.
Brud84 Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2010 Ok, skal uansett til legen i morgen, så får høre da... Men det var helsesøster som anbefalte det, etter å ha sett/hørt om problemet! Så jeg vil fortsatt høre andres erfraringer...
Concertina Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Vet enkelte har hatt god virkning av å bytte mme-merke, noen babyer gulper mer etter å ha spist enkelte merker. Kan være greit å forsøke?
Hedda-78 Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Jeg snakket med helsesøster om gulping, og hun anbefalte ikke å bruke fortykningsmiddel så sant ungen legger på seg fint. Fortykningsmiddel kan vissnok ha en del bivirkninger.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #7 Skrevet 12. juli 2010 Er det noen her som har prøvd Nestargel fortykningsmiddel?? Dette skal vistok redusere gulping... Datteren min, på 6 uker gulper hele tia, blir fort 8-9 fullskift i døgnet, i tilegg til seng/vugge vogn skift. Og dette blir slitsomt! Ikke tørr jeg la andre holde henne heller, for jeg er redd hun skal gulpe på folk. Så derfor har jeg vurdert å prøve dette middelet, som helsesøster tipset om. Men jeg er så usikker på hvordan jeg i praksis skal blande dette i MME flaskene. Kan det opbevares kokt i kjøleskaper som kaldt vann?? Hvis noen har erfaring blir jeg lykkelig for svar! Evt. andre tips for å redusere gulpingen. Hun gulper ikke bare rett etter mat, men også 2-3 timer etter måltidene. Og hun "bader" som regel i gulp når jeg tar henne opp fra senga/vogna Jenta mi som nå er 11 år var et ekstremt gulpebarn. Der var det ikke litt gulp som rant ut av munnen, men skikkelig "horror-movie" sprutSPYING! Jeg begynte å bruke fortykningsmiddel i mme da hun var 4 mnd, og problemet ga seg på dagen, (og det var sååå vannvittig deilig!) Jeg gikk fra 8-10-12 fullskift til at hun kunne bruke samme klærne en hel dag.. O hellige lykke! Men selv om jeg har gode erfaringer med dette, så er det ikke sikkert det funker på ditt barn. Hør med en lege først, det gjorde jeg. Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå