Gå til innhold

holdninger jeg blir skremt av

ferdig

Anbefalte innlegg

jeg blir skremt når jeg hører folk si at fete mennesker er mindre verdt. hørte to gutter prate her forleden dag, satt i nærheten av de på Aker brygge og de prata om ei dame som en kammerat hadde feid over, "etter å ha pult hu sa han bare at hu var det feiteste og styggeste dama han hadde pult og hu skulle være glad noe gadd å ta i hu" så lo de litt og mente kammeraten var utrolig tøff, spesielt etter at han sa "så begynnte hu å grine å jeg spurte hu om hu akkurat husket hvordan hun så ut i speilet".

de snilleste og mest omtenksomme menneskene jeg kjenner er de som er lit fyldige, det er de som bryr seg mest om anndre synes jeg.

på jobben har vi en mor som er lit stor, vi skulle ha foreldremøter og hu ene sier da, "kansje ta bort stolen og sette frem to krakker så hu ikke knekker alt" så lo de godt av det etterpå!

det skremmer meg virkelig at folk tenker slik, at de mener noen er dårligere mennesker pga vekten sin.

-----------------------------------------------

jeg blir også skremmt av de som mener at menn som har damer i fra thailand osv er tapere som ikke får noe bedere.

hvorfor dømmer noen av dere alle? klart noen er ute etter og utnytte hverandre men det er mange som opplever ekte kjærlighet også i et slik forhold. og hvor mange "norske" er det ikke som lever i et kaldt forhold hvor han eller hu ha forfallt og den andre holder seg sprek? hvor den ene er avhengig av pengene til den andre for å klare seg osv?

nei, la folk leve sinne liv og godta at noen like mørke damer mens andre liker lyse.

---------------------------------------

og det gjør meg trist og lese om årets Lano konkuranse, hvor foreldre hetser andre sine barn på nett, slenger meldinger om hvor stygge de er osv. du verden å gode forbilder disse foreldrene er...not...

så hvilken holdninger i samfunnet skremmer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

jeg blir skremt når jeg hører folk si at fete mennesker er mindre verdt. hørte to gutter prate her forleden dag, satt i nærheten av de på Aker brygge og de prata om ei dame som en kammerat hadde feid over, "etter å ha pult hu sa han bare at hu var det feiteste og styggeste dama han hadde pult og hu skulle være glad noe gadd å ta i hu" så lo de litt og mente kammeraten var utrolig tøff, spesielt etter at han sa "så begynnte hu å grine å jeg spurte hu om hu akkurat husket hvordan hun så ut i speilet".

de snilleste og mest omtenksomme menneskene jeg kjenner er de som er lit fyldige, det er de som bryr seg mest om anndre synes jeg.

på jobben har vi en mor som er lit stor, vi skulle ha foreldremøter og hu ene sier da, "kansje ta bort stolen og sette frem to krakker så hu ikke knekker alt" så lo de godt av det etterpå!

det skremmer meg virkelig at folk tenker slik, at de mener noen er dårligere mennesker pga vekten sin.

jeg blir også skremmt av de som mener at menn som har damer i fra thailand osv er tapere som ikke får noe bedere.

hvorfor dømmer noen av dere alle? klart noen er ute etter og utnytte hverandre men det er mange som opplever ekte kjærlighet også i et slik forhold. og hvor mange "norske" er det ikke som lever i et kaldt forhold hvor han eller hu ha forfallt og den andre holder seg sprek? hvor den ene er avhengig av pengene til den andre for å klare seg osv?

nei, la folk leve sinne liv og godta at noen like mørke damer mens andre liker lyse.

og det gjør meg trist og lese om årets Lano konkuranse, hvor foreldre hetser andre sine barn på nett, slenger meldinger om hvor stygge de er osv. du verden å gode forbilder disse foreldrene er...not...

DEt er det styggeste jeg har hørt!!!! Gutter har elendig moral for tia. Det er avskyelig, og de kommer aldri til å bli elsket av en kvinne hvis de har slik elendig holdning. fyyyyy. begynner nesten å grine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mennesker som aldri har vært overvektige selv tror det er selvforskyldt med alle som har litt til overs. "det er jo dems egen feil at de er feite og da må de tåle å bli mobba" Mobbing er mobbing! Uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEt er det styggeste jeg har hørt!!!! Gutter har elendig moral for tia. Det er avskyelig, og de kommer aldri til å bli elsket av en kvinne hvis de har slik elendig holdning. fyyyyy. begynner nesten å grine....

slike holdninger finnes også blandt kvinner, eksempelvis mot menn med rødt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke annet å si enn at ... sukk ... folk som ser ned på andre og slenger dritt om andre osv er bare veldig usikre og redde mennesker.

OFTE er det mennesker som ikke har opplevd motgang som tenker nedsettende om andre, og alt har kommet rekende på en fjøl. Så de har ingen forståelse for at andre kan ha hatt mye motgang i livet.

Mennesker er ikke stygge utenpå, men de kan være stygge INNVENDIG...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff å gru. Ja de guttene der vekte en dyp sinne i meg. Det skal mye til.

Men slike holdninger er grusomme. Men jeg har og flere.

No 1: "Helsevesenet i Norge suger" Det er jo blankt løgn.

No 2: "Gaupa/ulven/bjørnen må drepes fordi de er farlige!". Tull å tøys. Det er sånne jaktfolk som ikke kan felle så mange dyr fordi det liksom ikke er nok. Da må de ta rovdyra for at de selv kan skyte litt. Og så sier de at de må forvalte naturen. Tull. La være å jakte et par sesonger da vel!

No 3: "Menn er drittsekker altså". Selv er jeg kvinne men jeg kan ikke fordra singeljenteklubb som drar absolutt alle menn over kam. Men ikke fordet. Det gjør også menn. Jeg kan ikke sammenlignes med alle kvinner på denne jord og det tror jeg ikke en mann kan heller.

Jeg vet ikke jeg. Men min No 2 er vel det som irriterer mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

-At en tenker for lett på at en må ha barn, jobb, utdanning, hus, mann. Ikke alle passer til denne livsstilen. Problemet er ikke at en ikke skjønner, men at en fordømmer og tar det som en sannhet.

-At vi er så opptatt av mote, kan irritere meg. Tights var liksom "mobbeoffer" for noen år siden. Husker jentene på min alder satt og lo med tanken på å gå med det. Nå går dem alle med det? Det snur litt for grundig for det her, synes jeg. Folk må passe seg for fordommer mot klærne til folk, en dag går du med dem selv :gjeiper:

-Fordommer mot sykemeldinger. Indre plager.

-Dyreplageri

Og det som står i innlegget til TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

At "alle" skal leve et lykkelig A4 liv med villa, Volvo, vovov og 1,74 barn provoserer meg. Jeg er singel og barnløs, noe jeg trives godt med, men det er det mange rundt meg som ikke respekterer og har forståelse for. At jeg ikke ønsker meg barn er det flere av venninnene mine som er super-duper-lykkelige-vellykkede-cafelatte-drikkende-småbarnsmammaer som ikke forstår - å få en liten en er jo det mest fantastiske i verden og om jeg bare får barn selv skjønner jeg nok hva de mener. Det irrierer meg at de ikke kan respektere at jeg ikke ønsker barn og at det faktisk er et valg jeg har tatt helt bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg blir også sjokkert av mobbing spesiell, og spesielt de som snakker åpenlyst om at de mobber og unskylder seg med at "de fortjener det jo", men de ler.

Kanskje noen skulle... nei, glem det.

Jeg har sagt det før og jeg sier det i gjen, hadde vi fått bort mange av fordommene så hadde vi nok også, om ikke fjernet det, i hvertfall satt en demper på mobbingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg kan ikke annet å si enn at ... sukk ... folk som ser ned på andre og slenger dritt om andre osv er bare veldig usikre og redde mennesker.

OFTE er det mennesker som ikke har opplevd motgang som tenker nedsettende om andre, og alt har kommet rekende på en fjøl. Så de har ingen forståelse for at andre kan ha hatt mye motgang i livet.

Mennesker er ikke stygge utenpå, men de kan være stygge INNVENDIG...!

der sa du noe veldig sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Seriøst? Tuller du?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skremt av at flere og flere tror de er verdens navle, og ting må tilrettelegges for dem. Dersom de ikke får det som de vil blir det klaging, og Norge er plutselig et forferdelig land å bo i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Trodde ikke det var mulig....slike folks menneskesyn skremmer vettet av meg

Endret av Iza'bella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sinna: Rødt hår som er så vakkert! :hjertesmil:

Greit nok at alle har forskjellige preferanser når det kommer til hva man blir tiltrukket av, men jeg ser ingen grunn til å være ekkel eller si ondsinnede ting om dem man ikke er tiltrukket av :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mest skremt av den evnen mange mangler til å se at Norge er et land i VERDEN, ikke bare i Europa. Hvordan vi tror det er vår menneskerett å skifte TV hvert tredje år og reise til Syden hver sommer. Og vi klager, og vi klager.

"Norge skal jo liksom være verdens beste land å bo i, og så har vi såååå dårlige veier!?". Noen som kan tenke seg veistandarden i Liberia? Hvor de forøvrig sikkert må gå på beina... og gjerne bli voldtatt underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å være feit og stygg så lenge man får ligge med pene mennesker, det er verre med de som må ta til takke med feite stygge mennesker for å få seg et ligg.

Ellers er det jo ikke uvanlig at jenter diskriminerer gutter ut ifra penisstørrelse etc heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Krizzy

Jeg blir mest skremt av den evnen mange mangler til å se at Norge er et land i VERDEN, ikke bare i Europa. Hvordan vi tror det er vår menneskerett å skifte TV hvert tredje år og reise til Syden hver sommer. Og vi klager, og vi klager.

"Norge skal jo liksom være verdens beste land å bo i, og så har vi såååå dårlige veier!?". Noen som kan tenke seg veistandarden i Liberia? Hvor de forøvrig sikkert må gå på beina... og gjerne bli voldtatt underveis.

Jeg er helt enig - med at det skremmer meg!

:frustrert:

Endret av Krizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Enig med alle over, vi navlebeskuende nordboere har det så jævlig fett at vi har altfor mye overskudd og god tid til å sitte å være misfornøyd. Mobbing grunnet utseende er noe av det værste som finnes, og her er nok jenter minst like ille som gutter.

Jeg siterer VG-tegneren Roar Hagen, som hadde en herlig strektegning av Ola Dunk, liggene i hengekøya med nisselua med følgende sitat; "nå er jeg så mett at jeg snart blir irritert"

Den er priceless..... og vi bør både tenke oss vel om og skamme oss litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det med de guttene syns jeg er en helt motbydelig oppførsel, hadde jeg vært der skulle de jammen fått hørt.

Det med thailandske damer og norske menn har jeg selv stygge tanker om. Man ser jo aldri attraktive norske menn med thailandske damer? Dessuten er mange damer fra slike land kun etter norsk statsborgerskap. Er jo selvfølgelig ikke slik alltid, men har sett mange eksempler.

Og det med lano ungen, jeg syns ikke den utviklingshemmede ungen burde vinne. Lano unger skal være søte SMÅ unger fra 1-3 år syns jeg som såvidt har hår på hodet og er søte og små. Så dere får bare unnskylde meg altså, men håper han ikke vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skremt av enkelte folks holdnng til religion. Generelt sett blir jeg skremt av hvor intolerant, sneversynt, navlebeskuende og aggressiv noen kan bli mot andres kultur og livssyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...