Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har opparbeidet noen fordomemr mot all inclusive-konseptet. Innrømmer det først som sist. Er det ikke kjedelig å være mye på samme sted i 1-2 uker? Vil dere virkelig spise alle måltider på samme sted? Hva om maten ikke faller i smak? Jeg foretrekker heller å bo på hotell og så utforske de lokale restaurantene.

De jeg ser for meg konseptet passer for er familier med små barn. Kanskje foreldrene får mer ferie da, når barna ikke må fotfølges hele tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All inclusive er jo perfekt for å bare slappe av - dersom det var målet med ferien, men særlig spennende er det ikke.

Dog finnes jo all inclusive i et utall varianter - jeg hadde i alle fall glatt styrt unna for eksempel mindre, 3-stjerners hoteller i Tyrkia eller Egypt (eller forsåvidt også hvor som helst ellers). Det er gjerne én liten buffet som serverer det samme hver dag og forholdsvis begrensede tider for når du kan spise (du kan ikke gå etter magen, men etter klokka). Dersom du isteden velger et større 5-stjerners konsept, får du ofte flere restauranter å velge mellom, bedre service og tilbud hele døgnet. Men særlig spennende er det nok ikke uansett...

Skrevet (endret)

Jeg kom hjem fra ferie den 28.juni hvor vi bodde tre uker på et hotell med all inclusive. For å si det slik: alle mine fordommer ble blåst avgårde og jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke har valgt dette før. Vi spiste ikke middag ute én eneste gang fordi maten på hotellet var så fantastisk.

Vi bodde på et femstjernes hotell, og jeg tror derimot at det er litt annerledes enn f.eks trestjeres med all inclusive, rett og slett fordi fasilitetene er mye bedre på et femstjernes hotell. På hotellet vi bodde på var det intet mindre enn fire forskjellige restauranter. Til frokost kunne man velge mellom vanlig frokostbuffét og tyrkisk frokostbuffét (vi bodde på hotell i Tyrkia, Side for å være eksakt), til lunsj var det valget mellom lunsjbuffét og snackbaren ved stranda som hadde både a la carte, samt buffét, og til middag var det middagsbuffét, i tillegg til tre vanlige restauranter for henholdsvis tyrkisk, fisk og internasjonal mat.

Bufféten på restauranten var derimot så genial, den ble nemlig skiftet ut hver eneste dag, frokost som lunsj til middag, ingen dag var lik. Ergo ble det aldri kjedelig. Det var i det hele tatt fantastisk å slippe å tenke på penger, minibaren ble fylt opp på rommet hver eneste dag, det var tre barer som ga påfyll til alt av drikke (all drikke var inkludert, det være seg sprit, drinker, øl, vin, mineralvann osv), hvor den ene baren var døgnåpen.

Nei, all inclusive er noe helt for seg selv, spesielt på den måten, men jeg ville nok aldri hatt all inclusive på et trestjerneshotell for å si det slik. Variasjon er viktig, ellers gidder man ikke.

Foruten mat og drikke, så var også alt av håndklær, solsenger ved stranda, iskrem, desserter osv inkludert, samt treningsstudio, diskotek etc.

Forøvrig sparte vi omkring 5-10 000 kr på å bo på all inclusive framfor å ikke ha det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...