Karry Skrevet 8. juli 2010 #1 Del Skrevet 8. juli 2010 Det er ikke det største erfaringsgrunnlaget jeg kan presentere selv om jeg er godt voksen (så kan være uflaks), men med de erfaringene jeg har gjort meg så lurer jeg litt på hvor jeg enten signaliserer feil og skaper gale forventninger, eller at jeg ikke er vågal nok.... Har noen ganger opplevd å gå inn i forhold hvor begge er stormforelsket og alt virker tilsynelatende bra, men så mister han interessen etter et halvt års tid kanskje. Får alltid høre at jeg er en kjempedame, superbra på alle mulige måter osv osv, men det er akkurat som om det ikke er spennende nok i lengden. Problemet er at det ikke gir meg så mye å gå på, jeg vet på en måte ikke hva det er som blir feil, eller hvor jeg gjør noe feil. For jeg vil gjerne styre unna denne typen forhold. Men siste jeg var sammen med mente at det ble for fort hverdagslig. Interessant, for det var det jo virkelig ikke i mine øyne, vi gjorde masse sammen både i og utenfor sengen, jeg ble nærmest litt paff- hva mer kan man få til liksom (og med barn annenhver uke)? Men det virker som om disse gutta vil at ting skal være intenst, nytt, spennende, uforutsigbart hele tiden. Jeg kjenner på at jeg litt på undersiden blir gående rundt og lure på om jeg er spennende nok, tar nok initiativ, fantasifull nok sex osv. Er alle menn sånn? Eller er det det at de vet for godt hvor de har meg hen? Jeg orker ikke sånn av og på spenningsgreie hvor man ikke vet hvor man har den andre hen? Mulig at sex i en bil eller på en øde parkeringsplass er spennende altså, men jeg føler at jeg ikke klarer å innfri. Og jeg er ikke kjedelig… Jeg orker ikke ha det sånn jeg. Jeg synes sex er kjempeviktig, fysisk nærhet helt nødvendig, men jeg blir stresset av et etter mitt skjønn høyt forventningsnivå . Og så er alt det andre i er parforhold så viktige grunnpilarer som felles interesser, oppmerksomhet mot hverandre, fysisk nærhet, humor, ”normal” sex, den gode samtalen….Jeg er nok veldig ordenltig, solid, snill, tosom. Og når jeg så opplever at alt det klaffer så er det altså ikke spennende nok… Hva er det jeg gjør feil? Signaliserer jeg for mye av eget utseende, påkledning og type at jeg er en annen enn de tror fra starten (er veldig sosial, kommer lett i kontakt, oppfattes nok av mange som flott)? Eller kan det være mismatch på andre områder men de prøver å korrigere på ting med å fokusere på sex eller lidenskap som et argument? Jeg har jo helt åpenbart ikke truffet den rette, men vil gjerne slippe å for mange ganger bli slynget inn i sentrifugen for så nærmest ut av det blå bli slengt ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 8. juli 2010 #2 Del Skrevet 8. juli 2010 hvorfor går du etter de som gir deg en følelse av å måtte prestere mer for å være bra nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karry Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 8. juli 2010 hvorfor går du etter de som gir deg en følelse av å måtte prestere mer for å være bra nok? Jeg gjør jo ikke det bevisst! Og jeg vet jo ikke om disse forventningene i starten. Dessuten er det litt diffust, det er ikke et like åpenbart område å ta stilling til eller kjenne seg selv eller den andre som fore eksempel "liker du fisk til middag". Ja/nei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 8. juli 2010 #4 Del Skrevet 8. juli 2010 hmmmm problemstillingen din ser ut til å være no tredelt. Aller først ; treffer du da helst menn UTEN barn, som kanskje ikke vet riktig hva barn krever ? Er det da single menn uten barn, så kan det være at fokuset på sex er noe overdrevet. I din morsrolle så er det også barn(a) som også opptar deg. Dette bør du gi sterke signaler om også når du treffer menn. At barnet(a) krever sitt og betyr mye for deg. Etter du da har truffet mannen og blitt kjent med ham, så virker det som du etterhvert sliter med angst for at det ikke skal være spennende nok med deg. Mulig form for prestasjonsangst. Førsteinntrykket, og hva du fokuserer på å signalisere/fortelle disse mennene har betydning også for hvem du velger. Etter det jeg leser så virker du litt mer "laidback" enn det du gir inntrykk av -og dersom du ikke signaliserer dette til mannen klart nok så sliter du med den ovennevnte angsten i lengden. Mulig er det her skoen trykker. I ditt tilfelle ville jeg definitivt flagge mine interesser, familiesituasjon og status før seksuelle behov. Sex skal mer komme som et resultat av at man har begynt å skape en god kjemi sammen, med forståelse og respekt inkludert. Så til en viss grad kan du ha rett i overskriften din her, at du kanskje gir ut feil signaler. Det er jo ikke slik du vil ha det. Selvfølgelig en utfordring dette, men det er jo bra at du vil ta lærdom av det som ikke fungerer -og hva kan DU gjøre annerledes for at det skal bli bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karry Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 8. juli 2010 hmmmm problemstillingen din ser ut til å være no tredelt. Aller først ; treffer du da helst menn UTEN barn, som kanskje ikke vet riktig hva barn krever ? Er det da single menn uten barn, så kan det være at fokuset på sex er noe overdrevet. I din morsrolle så er det også barn(a) som også opptar deg. Dette bør du gi sterke signaler om også når du treffer menn. At barnet(a) krever sitt og betyr mye for deg. Etter du da har truffet mannen og blitt kjent med ham, så virker det som du etterhvert sliter med angst for at det ikke skal være spennende nok med deg. Mulig form for prestasjonsangst. Førsteinntrykket, og hva du fokuserer på å signalisere/fortelle disse mennene har betydning også for hvem du velger. Etter det jeg leser så virker du litt mer "laidback" enn det du gir inntrykk av -og dersom du ikke signaliserer dette til mannen klart nok så sliter du med den ovennevnte angsten i lengden. Mulig er det her skoen trykker. I ditt tilfelle ville jeg definitivt flagge mine interesser, familiesituasjon og status før seksuelle behov. Sex skal mer komme som et resultat av at man har begynt å skape en god kjemi sammen, med forståelse og respekt inkludert. Så til en viss grad kan du ha rett i overskriften din her, at du kanskje gir ut feil signaler. Det er jo ikke slik du vil ha det. Selvfølgelig en utfordring dette, men det er jo bra at du vil ta lærdom av det som ikke fungerer -og hva kan DU gjøre annerledes for at det skal bli bedre. Takk for svar. Ja, det er nok sammensatt. Jeg er helt tydelig på familiesituasjon, og har igrunnen sånn sett fokusert på menn med barn. Så utfordringen ligger ikke der. Jeg sliter jo i og for seg ikke med angst for å ikke være bra nok på andre områder, tror jeg da?...Jeg har bra selvfølelse og selvtillit ellers, men jeg ser ut til å bli overrasket av forventninger på visse områder som ikke svarer helt til den jeg er. Men det handler jo ikke om å ikke være opptatt av sex heller. Men jeg er kanskje mer naturlig og enkel da i tilnærmingen. Og kjemien har vært bra i utgangspunktet, så noe inntreffer åpenbart. Det kan også være at jeg er litt preget av å ha vært i et mangeårig forhold hvor mine behov og ønsker på dette området ikke ble respektert. Så når jeg nå har fått spørsmålene nokså direkte om hva jeg liker, hva jeg vil osv, så har jeg ikke klart å svare. Men ja, kanskje jeg ikke da egentlig slapper nok av fordi jeg kjenner på et underbevisst forventningspresss.... Vanskelig det der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 8. juli 2010 #6 Del Skrevet 8. juli 2010 Men det handler jo ikke om å ikke være opptatt av sex heller. Men jeg er kanskje mer naturlig og enkel da i tilnærmingen. Og kjemien har vært bra i utgangspunktet, så noe inntreffer åpenbart. Det kan også være at jeg er litt preget av å ha vært i et mangeårig forhold hvor mine behov og ønsker på dette området ikke ble respektert. Så når jeg nå har fått spørsmålene nokså direkte om hva jeg liker, hva jeg vil osv, så har jeg ikke klart å svare. Jeg antar at dette avsnittet dreier seg om sex og dine seksuelle preferanser. At du også sier at dine behov ikke er blitt respektert tidligere sammen med direkte spørsmål om hva du liker/ikke liker = mulig årsak til konflikt med menn. Kan det være at menn som du har truffet synes du er en veldig ålreit dame : -som er tydelig, bra selvfølelse/selvtillit, god kjemi og opptatt av sex i forholdet. MEN ; de synes at sexen blir for kjedelig etter en stund ? Etter det jeg leser mellom linjene her så er dette problemet ? Om jeg leser og tyder avsnittet ditt over her riktig ?? Dersom jeg antar riktig på dette så har det vel ingenting med at du tiltrekker deg feil menn eller gir feil signaler ??? Det er m.a.o et seksuelt problem for deg ? Eller ? Prøver bare å tyde det du skriver her, og se sammenhengen (for å prøve å hjelpe), men kanskje du kan informere nærmere hva du føler/mener.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karry Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg antar at dette avsnittet dreier seg om sex og dine seksuelle preferanser. At du også sier at dine behov ikke er blitt respektert tidligere sammen med direkte spørsmål om hva du liker/ikke liker = mulig årsak til konflikt med menn. Kan det være at menn som du har truffet synes du er en veldig ålreit dame : -som er tydelig, bra selvfølelse/selvtillit, god kjemi og opptatt av sex i forholdet. MEN ; de synes at sexen blir for kjedelig etter en stund ? Etter det jeg leser mellom linjene her så er dette problemet ? Om jeg leser og tyder avsnittet ditt over her riktig ?? Dersom jeg antar riktig på dette så har det vel ingenting med at du tiltrekker deg feil menn eller gir feil signaler ??? Det er m.a.o et seksuelt problem for deg ? Eller ? Prøver bare å tyde det du skriver her, og se sammenhengen (for å prøve å hjelpe), men kanskje du kan informere nærmere hva du føler/mener.... Antakelig er det sånn som du beskriver. Og da kan du jo si at det er et problem da. Men jeg synes det er litt håpløst, for jeg vet ikke hvordan jeg skal få balansert det. Jeg er jo absolutt ingen kjiping heller, men jeg trenger nok ikke selv masse spenning og nye ideer og kreativitet på det området selv om jeg ikke er uvillig til å være med på det. Og så er jeg kanskje ikke så modig på det feltet....Om du skjønner? Og hvorfor skal det være så vanskelig å snakke om? Hvorfor kan de ikke isåfall utrykke hva det faktisk er de trenger og ønsker? Og selv om man ikke skal forandre på den andre, så er det heller ikke sånn at man ikke kan finne en felles retning? Men det er liksom ikke så lett uten tydelig samtale. Men her må kanskje jeg også bli tydeligere. hmmm. Råd mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 8. juli 2010 #8 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Sex er åpenbart viktig i relasjonen mann/kvinne, og da er det samtidig viktig å snakke om det, som man gjør med andre par-relaterte anliggender. Både menn og kvinner liker å eksperimentere og prøve nytt i et seksuelt forhold. Da er det også viktig å kommunisere og ha forståelse for hva partneren liker/ikke liker. Hvis ikke kan det bli anstrengt. Dersom man føler at man passer godt seksuelt, vil man en viss tid ut i parforholdet kanskje føle trang til å variere sexen. Dette kan være ømtålig å ta opp med partner ; fordi man kan oppfatte dette som om sex med partneren er "kjedelig". Her kan jo kanskje noe av problemet ligge. Skjønner at det kan være vanskelig for deg om det svikter litt her. Men det er viktig å være dønn ærlig og åpen om sin seksualitet til sin partner. Da blir det helt sikkert bedre også for begge ; samt viktighet av forståelsen og tålmodighet. Når sex ikke funker i et parforhold så blir det ofte en frustrasjon - denne frustrasjonen kan gå utover hele forholdet, og derfor er den så viktig del av det. For å gi og nyte best mulig er det viktig å gi litt slipp på følelser og hemninger må legges til side. Klarer man ikke gi seg hen så kan det oppstå frustrasjon/komplikasjon som nevnt. Derfor er det så viktig med god kommunikasjon når det kommer til sex i et parforhold ihvertfall. Vet ikke om dette var til hjelp for deg - dette er bare noe av egne erfaringer jeg deler. Endret 8. juli 2010 av Cannavaro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karry Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 8. juli 2010 Sex er åpenbart viktig i relasjonen mann/kvinne, og da er det samtidig viktig å snakke om det, som man gjør med andre par-relaterte anliggender. Både menn og kvinner liker å eksperimentere og prøve nytt i et seksuelt forhold. Da er det også viktig å kommunisere og ha forståelse for hva partneren liker/ikke liker. Hvis ikke kan det bli anstrengt. Dersom man føler at man passer godt seksuelt, vil man en viss tid ut i parforholdet kanskje føle trang til å variere sexen. Dette kan være ømtålig å ta opp med partner ; fordi man kan oppfatte dette som om sex med partneren er "kjedelig". Her kan jo kanskje noe av problemet ligge. Skjønner at det kan være vanskelig for deg om det svikter litt her. Men det er viktig å være dønn ærlig og åpen om sin seksualitet til sin partner. Da blir det helt sikkert bedre også for begge ; samt viktighet av forståelsen og tålmodighet. Når sex ikke funker i et parforhold så blir det ofte en frustrasjon - denne frustrasjonen kan gå utover hele forholdet, og derfor er den så viktig del av det. For å gi og nyte best mulig er det viktig å gi litt slipp på følelser og hemninger må legges til side. Klarer man ikke gi seg hen så kan det oppstå frustrasjon/komplikasjon som nevnt. Derfor er det så viktig med god kommunikasjon når det kommer til sex i et parforhold ihvertfall. Vet ikke om dette var til hjelp for deg - dette er bare noe av egne erfaringer jeg deler. Du har nok rett i det. Men det er noe med litt tålmodighet som du sier, man må jo tross alt bli kjent og komfortabel med hverandre, samt også å ikke bare si innledningsvis at man skal snakke om sex men faktisk også gjøre det. Jeg er jo også enig i at det er viktig og utgjør hele forskjellen mellom vennskap og kjærlighet. Jeg er nok fortsatt litt preget av å bli forlatt helt brått og plutselig uten noe som helst forvarsel, bare at det ikke var lidenskapelig nok... Da kan han jo si så mye han vil at han er opptatt av å snakke om ting, det har han åpenbart ikke gjort da. Og jeg føler vel egentlig at det jeg trenger før jeg kan gå inn i noe nytt er å forstå hva jeg kan gjøre annerledes en annen gang. Og der er jeg ikke helt i mål kan du si.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 8. juli 2010 #10 Del Skrevet 8. juli 2010 Og jeg føler vel egentlig at det jeg trenger før jeg kan gå inn i noe nytt er å forstå hva jeg kan gjøre annerledes en annen gang. Og der er jeg ikke helt i mål kan du si.... Vær tydelig, legg opp til god kommunikasjon, vis og sett pris på dine ønsker og behov, lytt til partneren din og ta det rolig, vise og være tålmodig. Noen stikkord kanskje......lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optimist40 Skrevet 8. juli 2010 #11 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Tenker du må gå litt i deg selv, se litt nærmere på hva du søker, hva du savner og hvorfor du havner i de samme situasjonene hele tiden. Dersom du til stadighet går inn i forhold på feil premisser, faller av feil grunner, da vil det uansett ikke bli bra. Når du er trygg på deg selv, trygg på egne verdier og kjenner dine preferanser, kjenner hva du ønsker deg av et forhold, blir det lettere å la dette komme til utrykk. Da vi du klare bedre å kommunisere hva du ønsker deg i livet, du vil klare å vise deg som deg og hva som er viktig i ditt liv. Som nevnt over her er kommunikasjon rundt sex viktig, men det behøver ikke bare være en verbal samtale som føles ubekvem. Det kan kommuniseres aktivt med kroppsråk og utprøving i sengen, være litt lydhør, følg med og se hva han reagerer på, vær litt vågal og prøv deg frem, stor sett vil du få respons som leder deg videre, hvis ikke spør om de er noe spes han vil du skal gjøre, noe han liker,opphissende prat om fantasier, mulighetene er mange. Du må bare tørre, og hva har du å tape egentlig? Gjennom å gi av deg selv, vil du også føle deg mere fri og åpen. Ønsker deg riktig lykke til, klem Endret 8. juli 2010 av Optimist40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karry Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 9. juli 2010 Tenker du må gå litt i deg selv, se litt nærmere på hva du søker, hva du savner og hvorfor du havner i de samme situasjonene hele tiden. Dersom du til stadighet går inn i forhold på feil premisser, faller av feil grunner, da vil det uansett ikke bli bra. Når du er trygg på deg selv, trygg på egne verdier og kjenner dine preferanser, kjenner hva du ønsker deg av et forhold, blir det lettere å la dette komme til utrykk. Da vi du klare bedre å kommunisere hva du ønsker deg i livet, du vil klare å vise deg som deg og hva som er viktig i ditt liv. Som nevnt over her er kommunikasjon rundt sex viktig, men det behøver ikke bare være en verbal samtale som føles ubekvem. Det kan kommuniseres aktivt med kroppsråk og utprøving i sengen, være litt lydhør, følg med og se hva han reagerer på, vær litt vågal og prøv deg frem, stor sett vil du få respons som leder deg videre, hvis ikke spør om de er noe spes han vil du skal gjøre, noe han liker,opphissende prat om fantasier, mulighetene er mange. Du må bare tørre, og hva har du å tape egentlig? Gjennom å gi av deg selv, vil du også føle deg mere fri og åpen. Ønsker deg riktig lykke til, klem Takk for svar. Det er nok ikke noe som har rukket å bli en "til stadighet opplevelse", men det er jo det jeg vil unngå. Og siden jeg da er singel nå så har jeg åpenbart ikke lykkes sålangt . Skal gjøre som dere foreslår. Jeg bare følte veldig i forrige forhold at det nettopp var så mye som fungerte, jeg begynte jo faktisk å oppdage mer, si mer, mene mer osv. Og det som kunne blitt en "nå har vi vært sammen en stund, jeg ønsker mer av dette samtale" ble bare en ha-det-bra samtale. Følte meg nokså ufair behandlet rett og slett, men det er historie.... Ny dag nye muligheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karry Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Feil Endret 9. juli 2010 av Karry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karry Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) feil Endret 9. juli 2010 av Karry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. juli 2010 #15 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Takk for svar. Det er nok ikke noe som har rukket å bli en "til stadighet opplevelse", men det er jo det jeg vil unngå. Og siden jeg da er singel nå så har jeg åpenbart ikke lykkes sålangt . Skal gjøre som dere foreslår. Jeg bare følte veldig i forrige forhold at det nettopp var så mye som fungerte, jeg begynte jo faktisk å oppdage mer, si mer, mene mer osv. Og det som kunne blitt en "nå har vi vært sammen en stund, jeg ønsker mer av dette samtale" ble bare en ha-det-bra samtale. Følte meg nokså ufair behandlet rett og slett, men det er historie.... Ny dag nye muligheter Det viktigste er å få til en god kommunikasjon (snarest mulig). På alle områder. Klarer man ikke det så har man et alvorlig problem. Endret 9. juli 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå