Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2003 #1 Skrevet 26. september 2003 Ser det er veldig mange som gifter seg i kirken og det er mange som gjøre det av tradisjon og ikke fordi de er kristne. Selv ble jeg gift hos sorenskriveren, ene og alene pga at jeg ikke er kristen og ikke ønsket en kristen sermoni. Hvilke synspunkter her dere gifteklare her inne om de forskjellige alternativene på giftemål? Det er jo veldig høytidlig og flott i kirken, men jeg synes personlig det er veldig flott hos sorenskriveren også jeg da. Rommet er pyntet og spesielt laget for dette formålet.
cappocino Skrevet 26. september 2003 #2 Skrevet 26. september 2003 Vi gifter oss i kirken pga vår "kristne" tro....
ringblomst Skrevet 26. september 2003 #3 Skrevet 26. september 2003 Vi skal gifte oss i kirken. Vi er ikke aktive i kirken, men regner oss begge som kristne. Blir til at vi gifter oss i hans soknekirke.
Chiquita Skrevet 26. september 2003 #4 Skrevet 26. september 2003 Vi gifter oss i kirken. Vi er ikke kristne, men vi står begge i statskirken. Vi gifter oss av tradisjon, og fordi vi synes kirken gir en så høytidelig og flott stemning til slike begivenheter. Vi har også lagt bittelitt vekt på at noen i vår nære slekt er personlige kristne, men det va rikek det som var avgjørende, nei. For oss har det aldri vært noe annet alternativ enn kirkelig vielse. *klem*
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2003 #5 Skrevet 26. september 2003 vi gifter oss hos sorenskriver fordi sambo ikke er kristen og fordi vi ikke vil ha noe stort bryllup (mange har av en eller annen grunn mye større forventninger til stor fest dersom man gifter seg i kirka)
Gjest Tex Skrevet 26. september 2003 #7 Skrevet 26. september 2003 Jeg ville aldri giftet meg et annet sted enn i Guds hus. For meg er den kirkelige delen det aller viktigste i seremonien.
Fakse Skrevet 26. september 2003 #8 Skrevet 26. september 2003 For oss var det utenkelig å gifte oss i kirken siden ingen av oss er kristne. Føler meg utilpass når jeg sitter på kirkebenken og "synger" salmer eller hører på presten i andre sammenhenger, og hadde ovehode ikke lysst til å gjøre det i mitt eget bryllup. Vi valgte en helt personlig vri på bryllupet vårt, har skrevet litt om det her. Sånn...der ble url'n rett også..
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2003 #9 Skrevet 26. september 2003 Vår start på ekteskapet skal velsignes av gud.
Dødspingvinen Skrevet 26. september 2003 #10 Skrevet 26. september 2003 Ingen av oss er kristne.Derfor syns vi det blir feil, til og med hyklersk, av oss dersom vi skal gifte oss i krike bare for tradisjonen. Men det er for oss, tenker ikke dårlig om noen andre som gjør det. Blir hos byfogd.
*marte* Skrevet 26. september 2003 #11 Skrevet 26. september 2003 Vi skal gifte oss i kirken selv om jeg ikke er kristen. Grunnen til det er at det er viktigere for han å gifte seg i kirken enn det er for meg å ikke gjøre det. Noen ganger er det ikke så vanskelig å inngå et kompromi :D
Miracl3 Skrevet 26. september 2003 #13 Skrevet 26. september 2003 Vi gifter oss i kirken. Jeg er ikke konfimert i kirken , å angrer veldig på det i dag. Ikke pga av min kristene tro men pga tradisjoner. Jeg vil ha et stort bryllup , ønsker ikke å gifte meg hos sorenskriveren med bare forlovere til stede. Desutten er nesten hele slekten min personlige kristelige , å tror ikke det ville blitt så godt motatt hvis det ikke var kirkelig bryllup. De maser fortsatt om konfimasjonen.
Furstina Skrevet 27. september 2003 #14 Skrevet 27. september 2003 Ser det er veldig mange som gifter seg i kirken og det er mange som gjøre det av tradisjon og ikke fordi de er kristne. Selv ble jeg gift hos sorenskriveren, ene og alene pga at jeg ikke er kristen og ikke ønsket en kristen sermoni. Hvilke synspunkter her dere gifteklare her inne om de forskjellige alternativene på giftemål? Det er jo veldig høytidlig og flott i kirken, men jeg synes personlig det er veldig flott hos sorenskriveren også jeg da. Rommet er pyntet og spesielt laget for dette formålet. Enig. För oss var det aldrig något alternativ att gifta oss i kyrkan - vi är ju inte kristna (eller troende över huvudtaget). Vad ska vi då in i ett Guds hus att göra? Få välsignelse inför en Gud vi inte tror på? Bygga vårt äktenskap på "ljug"? Nej tack. Jag tycker dessutom att de ord som läses hos Sorenskrivern är mycket vackra och säger mer om kärlek och äktenskap än något annat. Särskilt bibeltexter jag inte kan identifiera mig med.
Snurre Skrevet 27. september 2003 #15 Skrevet 27. september 2003 Blir nok kirken på oss også. Gleder meg veldig, kirken er nydelig og har fult meg gjennom dåp, konfirmasjon, begravelser og nå MITT EGET BRYLLUP :enig_animasjon:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå