Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Hadde en seriøs ettervekst som har plaget meg lenge så endelig skulle jeg få orden på problemet igjen. Jeg har lenge letet etter en farge som er lik den forrige jeg brukte uten at det var en blondering som sliter så på håret mitt at det vil jeg ikke bruke mer. Jeg farget etterveksten og den ble selvfølgelig gul-rød-oransje..ihvertfall ikke den fargen det skulle. Jeg har egentlig mørk blondt hår, med noen røde hårstrå her og der og ifølge pakningen skulle jeg få en lys fin blond farge, men neida.. Hva gjør jeg? Har ikke penger til frisør. Når kan jeg farge det på nytt? Vurderer askeblond, men vet ikke hvordan det vil bli på et halvt bleket og halvt gult hår... Hjelp meg..
Gjest lolita___ Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 uff stakars deg sånne hjemme farge blir aldri som de sier.Men jeg må skuffe deg dessverre du må til frisør å få det ordnet.Har du prøvd shampoo som tar det gule bort??Vet det finnes sånne på vita.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Ja jeg har prøvd det, men hjelper ikke. Huff, har virkelig ikke penger til frisør heller.. Kan jo ikke dra på jobb på mandag med oransje topplokk..
Lykkelitenen Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Ta med deg hodet ditt innom en butikk som selger hårfarge og som har god kompetanse (dvs ikke H&M...) og be om hjelp. De ser fort hvor ille det er og hva som må til. Men er det så rødt som du sier, kan det godt være du må ha en omgang med bleiking. Men i såfall bare i etterveksten, så resten av håret får være i fred. Men det ser de raskt på Vita eller cubus om du stikker innom der
Antlers Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Kjøp en lys askeblond glansvask (f.eks loreal casting creme gloss). Ikke la den sitte i så lenge som det står på pakken. 10 minutter er mer enn nok. Den vil da nøytralisere det orange, og gi en mer jevn farge. Det er viktig at du kjøper lys askeblond, for om du kjøper en av de mørkere nyansene (f.eks vanlig askeblond) kan du ende opp med grønnskjær når du bruker den i et bleket hår. blå/lilla-shampoo er mer effektivt når det kun er snakk om bittelitt gulskjær, eller orangeskjær.
Charlie28 Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 he.. Høres lite kjekt ut. Gikk til frisøren jeg, og kom ut med det resultatet. Skulle ta avfarging (tidligere erfaring med at da blir håret mitt HVIT som snø) men neeeeeida. Her ble det hvit, så gult, sa oransje og så en oransje-rød farge nederst i tuppene. Kan tro jeg følte med drit!! Eg ente opp med å kjøpe en parmanent hårfarge (lyse blond) og hev den oppi. Da ble det mye bedre. Gruen til at jeg valgte permanent hårfarge er at den sitter ikke så godt i bleket hår som feks, minicolour. (Aner ikke hvorfor).. MEN... og så har jeg kjøpt et produkt på ebay.com som heter "Color Oops" fra USA, som jeg skal prøve. Håper at det fjerner all fargen fra håret slik at jeg sitter igjen med min naturlige hårfarge. produktet er IKKE bleking, men skrumper fargepigmentene slik at en kan vaske det ut. Dersom jeg var deg, ville jeg muligens prøvd å kjøpe et sånt?! Link: http://cgi.ebay.com/Color-Oops-Hair-Color-Remover-Extra-Strngth-1-Aplctn-/200467359720?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2eacc927e8 (koster ca rett under 200 kr) Youtubevideoer: Søk "color oops". Produkt utvikleren: http://www.developlus.com/products/coloroops/index.html Masse lykke til!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 Må bare ta hjemmefarge i forsvar litt: Jeg har funnet et blekemiddel som tar etterveksten min helt perfekt, jeg har brunt hår, men bleker det blonst, og det blir aldri gult eller i feil nøyanse. Gaå til frisøren eller ta en tur til en skikkelig hårfargesjappe, og spør om de har råd.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 Ta med deg hodet ditt innom en butikk som selger hårfarge og som har god kompetanse (dvs ikke H&M...) og be om hjelp. De ser fort hvor ille det er og hva som må til. Men er det så rødt som du sier, kan det godt være du må ha en omgang med bleiking. Men i såfall bare i etterveksten, så resten av håret får være i fred. Men det ser de raskt på Vita eller cubus om du stikker innom der Synes ikke Cubus og Vita noen bedre kompetanse enn H&M.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå