Gå til innhold

Hvilke produkter i makeup samlingen din er helt essensielle ?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mange av oss har vel masse sminke, men bruker ikke mye av det annet enn til skjeldne anledninger. Hvilke produkter er helt essensielle for deg? Til hverdags og når du skal på fest? Har du mye sminke du ikke bruker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe jeg ikke bruker. Dvs. jeg bruker ikke foundation nå på sommeren. Selv om jeg kanskje burde?

Essensielt er concealer, rouge, kajal, mascara og leppestift. Som god nummer to og i nesten daglig bruk kommer brynskygge og -fixer og øyeskygge.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig mye sminke som jeg ikke bruker.. (Internettshopping?? Aldri hørt om..)

Det helt essensielle, som jeg tar på selv om jobben starter om 5 minutter, er: Mascara, hvit/lys blyant/øyenskygge i øyenkroken, rouge og lipgloss.

Har jeg tid så bruker jeg "full pakke"-diskret på hverdager og litt mindre diskret til fest! :)

Skrevet

Det absolutt mest nødvendige er maskara og eyeliner.

Før var jeg avhengig av foundation, men klart å venne meg av med den. Nå bruker jeg det ikke hele tiden.

Vanlig sminke er likevel som oftest: Id bare minerals foundation (litt!!!), myk eyeliner, litt bronsefarget øyesminke og maskara. Tar gjerne litt farge i kinnene.

Har ikke MYE sminke som jeg ikke bruker. Blir bare fulle av bakterier sånt.. Og fokuserer på å ha gode produkter av det jeg bruker. Så går vel mest i mineral sminke (ID bare minerals) og er veldig fornøyd med det :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Må ha mascara (brun Kanebo 38) og kajal (olivengrønn eller brun) hver dag jeg drar på jobb. Leppestift bruker jeg av og til.

Skrevet

Foundation, mascara, kajal, rouge og helst leppestift.

Har mye sminke jeg ikke bruker.

Skrevet

Til hverdags bruker jeg nøytral øyenskygge og kajal, mascara og rouge. Bruker ikke foundation/pudder med mindre jeg har urenheter (som jeg stort sett kun har om sommeren).

Til fest det samme, men spriter opp skyggen med farger og har mer kajal over og under øyet. Kan også bruke noe mer rouge/solpudder.

Ellers er jeg avhengig av lipgloss og bruker det hele tiden, hver dag.

Skrevet

Eye-liner, mascara, mineralfoundation og rouge. Ja, og solkremen som underlag om sommeren, slik at jeg slipper å se ut som en rød hummer.

Skrevet (endret)

Etter en skikkelig ryddeskjau har jeg "bare" en stor toalettmappe med sminke, en liten med de viktigste tingene og en liten med sesongsminken min (vintersminken).

Det jeg må ha med meg eg:

Primer (denne bruker jeg også uten sminke siden den gjør huden min gjevn og matt)

Foundation

Consealer til under øynene

blush

maskara

en frisk leppestift

Øyenbrynsblyant eller skygge

Ellers varierer jeg sminken min mye med ulike farger på blush og leppestift, samt ved å bruke fergerike eyelinere. Men jeg har flotte vipper og bruker som oftest å legge maskara for å fokus til dem :)

Endret av Lykkelitenen
Skrevet

Mineralfondation,solpudder,blush,kajal,mascara og leppestift/lipgloss i nøytrale farger er det jeg bruker hver dag. Til fest bruker jeg vel egentlig det samme bare mer av det :)

Skrevet

Helt essensielt til...

...hverdags: Mascara

...fest: Mascara, øyenskyggeprimer, øyenskygge

Jeg bruker som regel mer til fest (foundation, (concealer (har egentlig ikke funnet en som jeg kan bruke)), blush, transparent pudder, eyeliner og lipgloss), men jeg kan klare meg uten disse.

Skrevet

Lancome Flextecils mascara

MAC Fluidline eyeliner i Blacktrack og Macroviolet

YSL Teint Resist foundation

MAC Studio Sculpt concealtr

Bodyography grønn primer

Øyenskygger fra MAC og Chanel

Leppestifter fra MAC i nyansene Viva Glam V, Myth og Viva Glam VI SE

Rouge fra MAC (Well Dressed og Blushbaby)

Guerlain Meteorites pudder

Urban Decay Primer Potion

MAC Prep&Prime Lip

Disse produktene er essensielle i betydningen "favorittprodukter jeg bruker ofte), ikke "kan ikke gå utenfor døra uten dem". Hvis jeg har dårlig tid, kan jeg greie meg med det aller nødvendigste: MAC Fluidline, foundation, concealer og mascara.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...