Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Vi skal være 56 gjester og jeg er usikker på hvor mange kaker vi egentlig trenger? Vi har til nå satt opp: bryllupskake, sjokoladekake, verdensbeste, kringle, 2 eplekaker.
LimaLama Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Den som hadde hatt et fasitsvar på dette.... ;-) Leste fra en tidligere tråd at det varierer fra familie til familie om det bakes og spises mye kake.... Vi har en kakespisende slekt, men har muligens tatt litt av...hehe...Vi er ca. 90-100 stykker til kaffen og har 10-15 kaker inkludert bryllupskake.
Chiquita Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 "normalt" regner man vel 8-10 pers pr kake av normal størrelse. I et bryllup synes jeg man skal "slå litt på stortromma", og regne max 6-8 pers pr kake
Frøken Mitzi Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 Eit kakebord er nærast overfylt på Sunnmøre, og eg trur det er minimum 10 kaker på 50 gjestar her, men det trengs ikkje vere så voldsomt. 6-8 personar pr kake syns eg hørtes fornuftig ut. Vi kjem nok til å regne rikeleg med kaker, og invitere til restelag dagen derpå.
MissStiles Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Jeg var i et bryllup for litt siden og der var det ca 50-60 gjester. Tror det var 8-10 kaker. Halvparten var igjen dagen etter. Men mener det er bedre å ha for mye enn for lite når det gjelder kaker. Kanskje ikke 2 av noen slag.
Solstrålejenta Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Dette her tror jeg kan variere veldig. Både deler av min og min manns slekt kommer fra Sunnmøre og Nordmøre og der er det vanlig med mye kaker. Da vi hadde 15 kaker pluss bryllupskake på 105 gjester var dette regnet som et ganske lite kakebord for slekten vår Til vår store forbauselse satt vi kun igjen med et stort kakestykke av bryllupskaken og en halv gulrotkake etterpå, så her gikk det unna Skal da sies at vi ikke hadde noen dessert i og med at vi hadde koldtbord/tapas-buffet, så det gikk nok ekstra mye kaker av den grunn... Var i et bryllup med 80 gjester på Sunnmøre en gang hvor det var 20 kaker. Der satt de igjen med ca. halvparten...
Eileen Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Vi regner med ca 90-100 gjester. Og vi har planlagt mellom 10 og 12 kaker. Hi hi, ender sikkert opp med 12 for å være på sikre siden.
Gjest Jane E Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Jeg eeelsker et bugnende kakebord, og det bør det være i et bryllup. Hadde nok beregnet minst ti kaker. Husk en glutenfri.
Anglofil Skrevet 9. juli 2010 #9 Skrevet 9. juli 2010 Vi har tenkt til å ha rundt 10 kaker foruten bryllupskaka. Har omkring 40 gjester. Mvh Yvonne
Rødtoppen86 Skrevet 9. juli 2010 #10 Skrevet 9. juli 2010 Jeg tenker egentlig ikke på om kakene blir spist opp, men mer det å ha kaker av mange slag så det er noe for enhver Viktig at det er noe alle liker på bordet, så om vi sitter igjen med 80% av kakene, så gjør det ikke noe.
lilledelfin Skrevet 10. juli 2010 #11 Skrevet 10. juli 2010 Vi skal ha 7 kaker + fruktfat på 45 gjester
DDuck Skrevet 10. juli 2010 #12 Skrevet 10. juli 2010 (endret) Vi hadde ca 100 gjester og ca 20 kaker samt noen fat med påsmurte rundstykker og fruktfat.. Hadde masse kake igjen, men heller det enn for lite Endret 10. juli 2010 av dinedama
fruBeist Skrevet 14. juli 2010 #13 Skrevet 14. juli 2010 Her kommer vi nok til å ha altfor masse kaker, tihi! Vi skal bare være 14 stk hjemme hos oss, inkludert 2 barn, og oss selv. Vi har planlagt bryllupskake, ostekake, pavlova og budapestkake, og så lurer jeg på om vi hadde en til planlagt, men husker ikke i farta. Samt at jeg nå nettopp lova min kjære sin forlover å lage fruBeist sine muffins Speciale til bryllupet :gjeiper: Og så vil jeg og ha kokosboller, haha! Nevøene mine er noen digre kakemonser. Og Budapestkaka kommer garantert til å forsvinne
hegejenta30 Skrevet 16. juli 2010 #14 Skrevet 16. juli 2010 Vi var vel 40 stk og det ble satt fram 9 kaker (et par av de var ganske små (les: de to øverste på fire-delt bryllupskake)). Alle halvspiste- og mye som ble kastet. Det er begrenset hvor godt det er med krem kaker 4 dager på rad etter bryllupet! Hadde i tillegg fire kaker til som div personer hadde bakt, som ikke ble tatt hull på en gang - de ligger nå i fryseren til svigers.Og der tror jeg de blir liggende til jul! Så beregn 10-12 per kake og ta med en eller to kaker ekstra er mitt tips!
Drama_Queen Skrevet 16. juli 2010 #15 Skrevet 16. juli 2010 90 gjester ca, og tror vi beregner iallefall 20 kaker + bryllupskaka.
Cæmis Skrevet 16. juli 2010 #16 Skrevet 16. juli 2010 vi har 7 kaker + bryllupskaken til 70 pers. Vurderer noen til, men noe usikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå