Gå til innhold

Hjelp

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hei!

Dette er en litt innviklet greie, men skal prøve å forklare så godt jeg kan.

Jeg har vært veldig betatt av en person i ca 9-10 måneder.

Han har sannsynligvis likt meg ca. like lenge. Tror det kanskje var han som startet med tittinga :P

Jeg var aldri helt sikker på om han var interessert eller ei,

for vi snakket aldri med hverandre, og han ga aldri noe hint.

Jeg er i tillegg suuupersjenert, og har forferdelig dårlig selvtillit. Og ja...jeg tør såklart ikke ta kontakt.

Jeg tør ikke engang å sende et kjapt blikk.

Denne mannen det er snakk om er litt tilbakeholden. Men han har en utrolig utstråling og er sinnsykt snill.

Men!

For ca. 3 måneder siden fikk jeg bekreftet at han var betatt av meg. Det glapp ut av noen av hans kamerater, så han har tydeligvis snakket med folk om dette.

Jeg klarte å presse frem et ørlite hint til ham. Etter dette tok han kontakt med meg.

For to-tre uker siden begynte vi å finne på ting sammen.

Jeg har hatt det veldig hyggelig med han, og jeg har likt ham bedre og bedre for hver gang.

Før vi har møttes, så har han sagt at han gleder seg. Han har sendt tilfeldige meldinger om hva han holder på med, skrevet noe om yndlingsbandet mitt, og litt diverse.

Han har sendt melding om at han synes jeg er søt og at han liker meg. (Noe alkohol har vært med i bildet.) Og jeg har skrevet at jeg liker ham.

De gangene jeg har tatt initiativ til å møtes, så har han virket veldig positiv.

Men ingen har turt å ta noe skritt videre. Vi har ikke snakket om noenting angående forhold og sånt. Vi har ikke hatt så mye nærkontakt, utenom klem når vi sier hei og hade.

Den siste gangen vi møttes, som var den femte eller sjette gangen, så vi på film sammen.

Og det er her problemet starter.

For etter den siste gangen har det vært heeelt stille.

Jeg sendte melding for å si takk for meg og litt sånt. Han svarte, men med lite engasjement. Jeg fikk en utrolig dårlig magefølelse.

Jeg svarte tilbake.

Det er nå tre-fire dager siden, og han har fremdeles ikke svart.

Nå sitter jeg her, ulykkelig forelska, og skjønner ingen verdens ting.

Kan noen hjelpe meg? Hva kan ha skjedd?

Kan han ha gitt opp fordi ingenting skjer?

Hva kan jeg ha gjort gærent?

Er det mulig å ombestemme seg sånn plutselig, hvis man har vært betatt såpass lenge?

Jeg bør kanskje legge til at "avskjedene" har vært litt sånn...usikre. Vi har gitt hverandre gode klemmer, men så kommer det et øyeblikk med "Hva skal vi gjøre? (kysse?)"-signaler, som jeg ikke helt har klart å tolke.

Jeg har blitt veldig sjenert og sett ned i gulvet.

Kan jeg kanskje ha virket avvisende?

Jeg har aldri vært i et forhold før, og jeg er en veldig uerfaren og usikker person.

Bør jeg sende melding og spørre om alt går bra og om han kanskje vil finne på noe mer,

eller bør jeg vente og se om han tar kontakt igjen?

Evt. bare "glemme" han?

Hjelp, jeg er så frustrert og nedfor at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!

Jeg har aldri likt en person så godt før.

Dette ble langt, men håper det finnes noen hjelpende sjeler der ute allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, skal vi sjå..

Fyren har allerede sagt til venner at han liker deg, samt brukt en del tid sammen med deg...Så vi kan stedfeste her og nå at du har ingenting å tape på åpne deg litt ovenfor han og de følelsene du har for han ytterligere.

Det er minimal, eller la oss si null sjangse for at du blir avvist.

Slik jeg ser det har du alt å vinne, og intet å tape på å bli mer direkte ovenfor han for å få ting til å gå et steg videre.

Hvorfor han har blitt mer stille er ikke godt å si, men jeg vil ikke tro at dette er noe å bli bekymret for. Når dere har tilbrakt såpass mye tid sammen og han tydligvis liker deg veldig godt, så vil jeg ikke tro at det kan forandre seg såpass dratisk iløpet av én kveld.

Sannsynligvis er han like sjenert og usikker som deg, kanskje enda mer, ettersom det ofte kan være vanskelig å tyde jenters signaler osv.

Jeg ville ihvertfall bare vært helt åpen og ærlig ovenfor han og sagt det du har på hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes ikke det høres helt greit ut at han ikke har brydd seg med å svare deg i det siste. Det er ikke rart du er usikker, og det er både dårlig gjort og uhøflig av ham å la deg leve i uvisshet.

Dersom du fremdeles ikke har hørt noe den nærmeste tiden, må du bare bestemme deg for om du vil be om en samtale med ham for å få en avklaring, eller bare forsøke å glemme ham. Du har ikke noe å tape på å fortelle rett ut hvordan du føler det, han vet jo allerede at du liker ham. Skriv ned følelsene dine i et brev dersom det er lettere for deg. Skulle han fremdeles ikke bry seg med å ta kontakt, vet du hvor du står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at du ikke har hørt noe mer fra han. Etter å ha hørt fra andre at han liker deg og etter å ha vært sammen med han, så skulle man tro at han er interessert. Bare vent litt og se om han tar kontakt. Hvis ikke, send en mld og bare spør åssen det går. Kanskje han også er sjenert. Håper du hører fra han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

SÅ en film i går: "He's just not that into you". Se den, jeg plukket ihvertfall opp noen gode tips om hvordan menn egentlig tenker der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt, vær åpen og direkte, ta grep. Og kyss han neste gang dere møtes :lur:

Jeg tror han er frustrert og muligens litt lei av at ting går sakte...

Ps: det er vanskelig å kysse ei som ser ned i gulvet ;)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ en film i går: "He's just not that into you". Se den, jeg plukket ihvertfall opp noen gode tips om hvordan menn egentlig tenker der :-)

Hehe, den er veldig lite nyansert.. :)

Morsom underholdning, men ikke noe man kan ta til etteretning for hver situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hadde for en måned en liknende situasjon. Vi hadde møttes sånn ca.20-30 ganger og var vel uoffisielt ett par. Vi klinte når vi møttes og når vi skulle dra fra hverandre, vi lå over hos hverandre (men ingen sex) og han snakket om meg til kompisene sine om at jeg virkelig var dama for han. Jeg møtte to av kompisene hans denne tiden også.

Så var vi sammen en dag, og han lå over hos meg. Jeg hadde lenge hatt en bad feeling, og konfronterte han, men han sa at jeg ikke skulle tenke så mye.

Etter den daten tenkte jeg derfor å ikke sende melding først, men la han ta initiativ. Ett døgn gikk, to døgn....tre døgn...ingen kontakt. Jeg sendte så ei melding, og fikk svar flere timer senere: "Det bekymrer meg at det ikke er noe gnist mellom oss"

Det var hans måte å gjøre det på...

Skal ikke si at det samme gjelder din situasjon, men er en mann interessert så pleier han som regel å være veldig ivrig. Jeg tenker at når jeg liker en mann, så vil jeg ha han mest mulig i nærheten og ha mye kontakt, og slik tror jeg en del menn tenker også.

Du kan prøve å sende han ei litt direkte melding om han vil møte deg mer. Det er kjipt om man ikke får det svaret man vil ha, men samtidig slipper du å gå rundt å være frustrert. På den måten er det også lettere å gå videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...