Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Viser ut til å lande på mellom 90 og 100 gjester med alle vi kunne tenke oss å be.. Snakket med ei venninne som mente det ble AAAALT for mange, de hadde selv rundt 40 da de giftet seg. Jeg vet jo at dette er individuelt, men er det dumt å legge opp til mange gjester? "problemet" er vel at vi rett og slett ikke ønsker å kutte listen vår...
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Nei, har dere råd ser jeg ikke noe negativt i å invitere mange
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 vi ønsker vel alle å invitere "alle", men det er jo økonomien som regel setter en stopper for det. Har dere råd til 90-100 gjester? Alle bryllup jeg har vært i har vært maks 50 inviterte.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 TS her - vi havner på ca 80 000 med 100 inviterte. Og det klarer vi fint, vi er heldige og får noe hjelp av foreldre, men har i utgangspunktet mulighet til å betale de 80 000 selv.
Gjest Spinell Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 I et flertall av bryllupene jeg har vært i har det vært 70-80 gjester. Det har vært veldig ok selskaper. Bortsett fra prisen kan jeg ikke tenke meg at det er så stor forskjell mellom 80 og 100 gjester. En må vel alltid regne med at noen ikke kan komme, så dere kommer kanskje nærmere 80-90 enn 100 til slutt.
-Kristin Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Vi bli ca 80 til middag og 130 til kaffen Selvfølgelig koster det litt, men det spørs alt hvordan man gjør det. Vi ordner mye selv, og får mye hjelp av venner og familie.
LimaLama Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 Det er nok desverre økonomien deres som får bestemme dette.... Eller hvilke valg dere tar.... - hotell er dyrere enn andre alternativer - 3 retter kan være dyrere enn koldtbord - fri bar er dyrt Vi er 67 til middag (koldtbord), og ca. 90-100 til kaffe. Jeg synes at dere får føle på dette selv...(Teit utsagn av venninden din.... Akkurat dette har hun ikke noe med....)
Cæmis Skrevet 7. juli 2010 #8 Skrevet 7. juli 2010 Om dere synes 90-100 er ok , så gjør dere det! Ikke bry dere om hva venninnen sier. Jeg vil nesten si at 40 er lite (selv om det eeeeegtnlig ikke er det, hehe)...og hun synes sikkert 40 var helt ok! Man går ikke da ig sier "skal du ikke be flere altså!?" Så lenge økonomien strekker til så er det bare å kjøre på! Vi har 75 gjester, men ville sikkert ha hatt 90 om vi hadde råd. Det hadde visstnok vært 15 stk vi ikke kjenner så godt, men som det kunne vært artig å hatt med...men men, man kan ikke få alt man vil i livet!
Barcelone Skrevet 7. juli 2010 #9 Skrevet 7. juli 2010 Alle er forskjellige og selv om det ikke kunne falle meg inn å ha så mange gjester i mitt bryllup så synes jeg at dere skal gjøre det dere føler er riktig for dere! Er tross alt dere som skal gifte dere og dere bestemmer selv hvem dere vil dee dagen med =o)
Jade Skrevet 8. juli 2010 #10 Skrevet 8. juli 2010 Vi hadde 50++ gjester, og skulle ønske jeg hadde mer tid til å snakke med hver enkelt. Så jeg skjønner godt venninnen din. Men vi er alle forskjellige. For deg er det sikkert passe med 90-100, og da inviterer du 90-100 hvis du har råd til det.
lilleGrethe Skrevet 8. juli 2010 #11 Skrevet 8. juli 2010 Med 40 gjester hadde vi måttet kuttet i tanter og onkler, og ikke hatt nesten noen venner. Nå spørs det jo litt hvor store familier dere har, men hvis man har litt størrelse på familien, så blir det jo fort mange. Hos oss er det: 2 Oss 4 Begge foreldrepar 2 av besteforeldrene 4 søsken/svoger 2 niese/nevø 11 onkler/tanter 10 kusiner/fettere (da har vi bare tatt de nærmeste) Det er 35 tilsammen, og da er det ganske få fra min forlovedes side, litt pga familieforhold og litt pga reisevei. I tillegg har vi valgt å ha mange venner med oss til å feire dagen, så vi blir 82. Det er vi veldig fornøyde med.
Piper Skrevet 8. juli 2010 #12 Skrevet 8. juli 2010 Dere velger jo selv hvor mange dere vil be, og ingen andre har noe med det å gjøre. Tenk om vi skulle gjort det samme som våre venner hele livet, og aldri kunne bestemme noe selv. Jeg hadde ikke likt det, og siden jeg anser meg som voksen nok til å gifte meg, anser jeg meg som voksen nok å bestemme antall gjester også.
Anglofil Skrevet 8. juli 2010 #13 Skrevet 8. juli 2010 Det må jo dere avgjøre, det er trossalt deres bryllup. For meg virker 100 personer voldsomt, men det er min mening, om dere synes det er riktig, så er det også det. Mvh Yvonne
Solstrålejenta Skrevet 9. juli 2010 #14 Skrevet 9. juli 2010 Hvor mange gjester som er riktig å ha avhenger jo helt og holdent av hva slags type bryllup dere ønsker dere. Vil man ha det lite og intimt så blir det jo fryktelige mange, men ønsker man en stor familie- og vennefest er jo dette supert. Vi hadde 105 gjester til bords og vi var veldig fornøyde med det iallefall For oss var det viktig å ikke kutte de gjestene vi ønsket å ha der, og så lenge man har råd til det og ønsker det, så synes jeg jo egentlig at man kan ha så mange gjester man vil I de bryllupene jeg har vært i har det vært alt fra 40 til 130 gjester. De aller fleste har nok ligget på rundt 80 gjester i snitt...
Manuela Skrevet 9. juli 2010 #15 Skrevet 9. juli 2010 Viser ut til å lande på mellom 90 og 100 gjester med alle vi kunne tenke oss å be.. Snakket med ei venninne som mente det ble AAAALT for mange, de hadde selv rundt 40 da de giftet seg. Jeg vet jo at dette er individuelt, men er det dumt å legge opp til mange gjester? "problemet" er vel at vi rett og slett ikke ønsker å kutte listen vår... Det var jo en utrolig teit kommentar.. Kommer helt an på hvor stor familien er, og hvor stort nettverk en har. Vi fikk et tips på å regne med at ca 40% takker nei. Vi satte først opp venneliste og kom på mellom 40 og 50 gjester. Da vi la til familien hadde vi 140.. Stor familie er ikke enkelt. Kan ikke invitere noen og ikke andre. Vi har god kontakt med alle og møtes stort sett regelmessig, så å ikke invitere tanter og søskenbarn ville vært uaktuelt. Nå ender vi opp med 103 gjester, tror det blir bra! Blir jo hyggelig for de to familiene våre å møtes også. Og blant tilbakemeldingene vi har fått er at folk er glad for å få treffes i en annen anledning enn begravelse..
Cilla2010 Skrevet 9. juli 2010 #16 Skrevet 9. juli 2010 Vi fikk et tips på å regne med at ca 40% takker nei. Oj, glad vi ikke fikk dette tipset og inviterte etter det, for hos oss var det kun to par av 70 inviterte som ikke kunne komme!!
Aftensol Skrevet 11. juli 2010 #17 Skrevet 11. juli 2010 Jeg har vært i 2 bryllup i sommer, det ene var de vel 40stk til middag, og 80stk til kaffe og kaker.. Det andre var det 77stk til middag og nesten 100stk til kake.. Jeg tror det høres mer ut enn hva det er... For jeg syntes ikke det var alt for mange når vi var der.. Men jeg syntes det var veldig mange når jeg fikk høre antallet før bryllupet Så siden dere har råd, så invitert akkurat de dere har lyst til at skal komme!
Jade Skrevet 11. juli 2010 #18 Skrevet 11. juli 2010 Det er mer når man er brudeparet enn når man er gjest. Når man er brud/brudgom skal man snakke med alle. Gjestene snakker med de de kjenner og de de blir kjent med i løpet av kvelden. Det er ingen sure miner om venninne-Kaia ikke snakker med bestemor-Anna. Men hvis bruden glemmer å snakke med gjest #93, så blir det noe helt annet!
LimaLama Skrevet 12. juli 2010 #19 Skrevet 12. juli 2010 Vi var over 90 til kaffen! Og nei, det var virkelig ikke for mange! Det var kjempe koselig! ...men det var meg om mitt da... (og nei, til de som måtte lure...Jeg rakk ikke å snakke med alle.... Men sånn blir det, og ingen sure miner for det... Det viste seg i ettertid at jeg hadde pratet med ca. halvparten, og brudgommen den andre delen...)
Manuela Skrevet 12. juli 2010 #20 Skrevet 12. juli 2010 Oj, glad vi ikke fikk dette tipset og inviterte etter det, for hos oss var det kun to par av 70 inviterte som ikke kunne komme!! Vi var tidlig ute med å gi datoen til de som er viktig for oss å ha tilstede, også var vi litt "trege" med invitasjonene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå