Baby Skrevet 26. september 2003 #1 Skrevet 26. september 2003 Er det noen som kan gi meg en liten pekepinn på hvor mye 1 GB er når det gjelder internett? Telenor har restriksjoner på 1 GB i mnd, og da lurer jeg litt på hvor mye man kan surfe og laste ned innenfor denne rammen?
Mrs. B Skrevet 26. september 2003 #2 Skrevet 26. september 2003 Kanskje får du noe svar her: > http://privat.telenor.no/dinesider/default...oProduktAdslSOS
14062003 Skrevet 26. september 2003 #3 Skrevet 26. september 2003 Det eneste jeg kan si er at 1 GB er alt for lite til meg/oss. Takk og lov for at vi ikke har et slikt abonnement.
Mrs. B Skrevet 26. september 2003 #4 Skrevet 26. september 2003 Om du kan få NextGenTel der du bor vil jeg mye heller anbefale dem. Der får du mest fart for pengene. > www.nextgentel.no
Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2003 #5 Skrevet 27. september 2003 En GB er en gigabyte, som igjen er 1024 megabyte (jada, puristene har rett i at SI-standarden sier 1000 og ikke 1024, men det er en teknisk grunn til dette lille avviket). En MP3-fil på rundt 4 minutter er vanligvis 4-5 megabyte, avhengig av kvalitet. En typisk video-"trailer" for en kinofilm er mellom 10 og 20 megabyte. Hvis man bare chatter, leser nyheter og sender en og annen e-post, vil man neppe nå taket på en gigabyte i løpet av en måned, men de færreste benytter Internet bare til dette. De som laster ned filmer og/eller musikk, kan lett komme til å nå denne grensen. Det beste er å finne en bredbåndsleverandør som ikke har slike restriksjoner.
Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2003 #6 Skrevet 27. september 2003 For oss er 1 Gb lite!! Men hvis du ikke skal laste ned noe spesiellt (Kazaa o.l.) så er 1 Gb greit nok. Du kan betale litt ekstra og få f.eks. 10 gb da, eller du kan kjøpe til ekstra 5 gb. til kr 99,- (online adsl)
Gjest Lea Skrevet 27. september 2003 #7 Skrevet 27. september 2003 Jeg har 1 GB abbonementet til Online ADSL. Bruker nok ganske mye mer enn 1 GB, men merker ikke noe særlig forskjell etter at kvoten er brukt opp. Men jeg laster heller ikke ned store greiene. Vurderer å bytte til en annen leverandør, men vet ikke helt... Er strålende fornøyd med stabiliteten til Telenor og har også fått god og rask service. Er sikkert den eneste i Norge som er fornøyd... :blunke:
Gjest Donna Skrevet 28. september 2003 #8 Skrevet 28. september 2003 jeg har bare brukt opp kvoten en gang - det var under bigbrother *ler*..for de cameraene der brukte vist MYE GB ...min kjære tok tabbe på kvoten denne gangen da han begynte å laste ned spill *ler*...... Jeg laster en del musikk og surfer og chatter - da er det nok - men tror ikke det hadde gått an å laste filmer med den lave kvoten ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå