Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan gi meg en liten pekepinn på hvor mye 1 GB er når det gjelder internett?

Telenor har restriksjoner på 1 GB i mnd, og da lurer jeg litt på hvor mye man kan surfe og laste ned innenfor denne rammen?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg kan si er at 1 GB er alt for lite til meg/oss. Takk og lov for at vi ikke har et slikt abonnement.

Skrevet

Om du kan få NextGenTel der du bor vil jeg mye heller anbefale dem. Der får du mest fart for pengene. :)

> www.nextgentel.no

Gjest Anonymous
Skrevet

En GB er en gigabyte, som igjen er 1024 megabyte (jada, puristene har rett i at SI-standarden sier 1000 og ikke 1024, men det er en teknisk grunn til dette lille avviket).

En MP3-fil på rundt 4 minutter er vanligvis 4-5 megabyte, avhengig av kvalitet. En typisk video-"trailer" for en kinofilm er mellom 10 og 20 megabyte.

Hvis man bare chatter, leser nyheter og sender en og annen e-post, vil man neppe nå taket på en gigabyte i løpet av en måned, men de færreste benytter Internet bare til dette. De som laster ned filmer og/eller musikk, kan lett komme til å nå denne grensen.

Det beste er å finne en bredbåndsleverandør som ikke har slike restriksjoner.

Gjest Anonymous
Skrevet

For oss er 1 Gb lite!!

Men hvis du ikke skal laste ned noe spesiellt (Kazaa o.l.) så er 1 Gb greit nok.

Du kan betale litt ekstra og få f.eks. 10 gb da, eller du kan kjøpe til ekstra 5 gb. til kr 99,- (online adsl)

Skrevet

Jeg har 1 GB abbonementet til Online ADSL.

Bruker nok ganske mye mer enn 1 GB, men merker ikke noe særlig forskjell etter at kvoten er brukt opp. Men jeg laster heller ikke ned store greiene.

Vurderer å bytte til en annen leverandør, men vet ikke helt...

Er strålende fornøyd med stabiliteten til Telenor og har også fått god og rask service. Er sikkert den eneste i Norge som er fornøyd... :blunke:

Skrevet

jeg har bare brukt opp kvoten en gang - det var under bigbrother *ler*..for de cameraene der brukte vist MYE GB ...min kjære tok tabbe på kvoten denne gangen da han begynte å laste ned spill *ler*......

Jeg laster en del musikk og surfer og chatter - da er det nok - men tror ikke det hadde gått an å laste filmer med den lave kvoten ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...