Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser til Tyrkia (Kemer) snart. Hvor mye lommepenger ville dere tatt med? Er 18 år, og hotellet er all inclusive. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Pucifer
Skrevet

Som jeg har nevnt i tidligere tråder om det samme, det kommer litt ann på hva DINE interesser for turen er.

Shopping? Stranda på dagtid og byen på kvelden? Opplevelsesturer?

Normalt sett pleier jeg (jeg og min samboer) ha minimum 7000kr på konto som kan disponeres. Vi fester ikke, shopper ikke, men elsker å dra på opplevelsesturer (samt kanskje handle inn litt fotoutstyr dersom det er billig). Det har hendt vi ikke har brukt mer enn 4000kr, men det har også hendt at vi har brukt opp hver eneste krone.

Skrevet

Jeg var i Tyrkia i fjor, og skal tilbake i år også. Vi bodde også på All inclusive hotell, så i bunn og grunn så trenger man kun penger til shopping da. Det er veldig billig i Tyrkia, men også mye fint å kjøpe. Tror jeg brukte omlag 5000 sist, på ei uke. Men da handla jeg masse :)

Skrevet

Vet ikke om shopping er det jeg kommer til å bruke pengene på, føler det er mye "jalla"? Blir vel mest festing og daffing på stranda, og kanskje noen utflukter hvis det er noen av interesse. :)

Skrevet

ps: Er der i 14 dager!

Skrevet

*dytter på tråden*

Skrevet

Jeg ble overrasket over at det meste av lommepengene ble brukt på drinker og mat, ikke på klær og annet jalla. Det er litt vanskelig å beregne akkrurat hvor mye man bør ha til disposisjon. Utfluktene koster jo litt. Men man drar jo på ferie for å bruke penger og kose seg. Man kan ikke dra på ferie og telle kronestykker heller, man skal ha råd til å "sløse" litt (kjøpe jalla og dyre drinker). Brukte rundt 4000 på en uke tipper jeg. Så rundt 7-8 tusen? Bedre og ta med i overkant enn for lite.

Skrevet

Er det bare meg som er lei av sånne tråder nå? Man bør vel vite sånn ca hvor mye man bruker på ferietur generelt, og prisnivået på de forskjellige plassene kan man enkelt sjekke ut ved å google litt, djiiis! Jeg kan ikke fortelle deg hvor mye du bruker på ferietur i Tyrkia, alle er forskjellige, noen vil drikke drinker og spise ute hver dag, andre vil leve på budsjett, noen slenge på stranda, og noen reise på utflukter..

Skrevet

Er det bare meg som er lei av sånne tråder nå? Man bør vel vite sånn ca hvor mye man bruker på ferietur generelt, og prisnivået på de forskjellige plassene kan man enkelt sjekke ut ved å google litt, djiiis! Jeg kan ikke fortelle deg hvor mye du bruker på ferietur i Tyrkia, alle er forskjellige, noen vil drikke drinker og spise ute hver dag, andre vil leve på budsjett, noen slenge på stranda, og noen reise på utflukter..

Har aldri vært i Tyrkia før, så greit med erfaringer fra andre. Har du ikke nå fornuftig eller positivt å si, kan du jo heller gi faen i å klikke deg inn på tråden når du er såå lei av slike tråder ;)

Gjest Emeldina
Skrevet

Mannen min og jeg var i Tyrkia i 14 dager i fjor sommer. Hadde ikke all inclusive, bare frokost. Vi brukte ca. 15 000. Vi hadde ikke noe budsjett, men det er billig å leve i Tyrkia.

Skrevet

Synes det er vanskelig å beregne hvor mye man bruker når man ikke kjøper middag. Men ok :)

Skrevet (endret)

Bodde på all inclusive i Tyrkia i tre uker, kom hjem den 28. juni. Nå brukte vi litt mer penger enn vi hadde regnet med fordi vi kjøpte gifteringer, men utover det ville jeg hatt med minst 5000 kr for å være sikker på å ha nok. Nå brukte ikke vi noe penger på drikke og mat, men det er greit å ha med penger til f.eks utflukter (vi brukte omkring 500 kr på det), i tillegg kom f.eks penger til spa (1000 kr), shopping om man vil det (1000 kr tipper jeg), visum (30 euro for to), etc.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Reiser til Tyrkia (Kemer) snart. Hvor mye lommepenger ville dere tatt med? Er 18 år, og hotellet er all inclusive. :)

? Du tar vel med VISA-kortet, og bruker det du trenger, opp til maksimalt det du har på kortet/kortene... I motsetning til tidligere, hvor man måtte ordne reisesjekker eller kontanter på forhånd, er det jo ganske enkelt sånn sett. Og dersom du går tom før turen er over så er dere jo uansett på all inclusive - da spiller det jo ingen rolle om du er på tur med Tom Pæng Bok.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Visum? trenger man visum for å dra til tyrkia??

Skrevet

Man må kjøpe visum når man kommer til Tyrkia ja. Man trenger ikke å ordne dette på forhånd, dette ordnes på flyplassen der nede.

Skrevet

Visum? trenger man visum for å dra til tyrkia??

Jepp, det må du ha. Koster 15 euro pr. person, og må betales med euro på flyplassen!

Skrevet

Jepp, det må du ha. Koster 15 euro pr. person, og må betales med euro på flyplassen!

Eller 20 dollar. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...