Gå til innhold

Da er vi visst i gang...

L79

Anbefalte innlegg

Det har vært noen merkelige måneder dette her.

I oktober ble vi enige om å slutte på p-piller og gjorde den symbolske handlingen å kaste brettet sammen i søppelbøtta. Vi har hatt mange diskusjoner rundt det. I utgangspunktet passer det aldri, men vi hadde nå en erkjennelse av at et barn ikke kommer på 3 døgn. Altså har man tid til å venne seg til tanken når det kommer så langt.

Uansett - mensen kom i "hytt og pine", altså var det ikke så lett at rumpetrollet traff det berømte egget. Så da vel et halv år hadde gått og ting ikke hadde normalisert seg var det tid for den årlige underlivsundersøkelsen. Vi snakka litt om det, og hun påviste trolig en liten hormonforstyrrelse. Vi ble da enige om å sette i gang med pergo.

Jeg venta i spenning på neste mens slik at pergoen kunne spises. Denne gangen var syklusen på 6 uker så det var leeeeenge å vente.

Uansett - pergo ble spist og etter 12 dager var det tid for å ha sex hver 2. dag i en uke. Dere kan tro vi har flirt av den setningen i brevet fra gynekologen.

Vel nå skulle tilfeldighetene det slik at vi hadde ferie fra dag 13 i syklusen - så vi hadde mye tid til hyggelige stunder sammen. Det må vel innrømmes at det å holde igjen hver 2 dag ikke var like enkelt alltid. Det er noe med sol, svaberg, strålende vær, ferie, båt og sjø som er veldig fint! :rødme:

Etter 28 dager skjedde det lite, jeg venta med å ta testen før det hadde gått 5 dager ekstra. Da ble det klart at de 2 strekene lyste ganske klart og tydelig mot oss.

Altså viser det seg at vi har noen måneder til å venne oss til tanken på å bli flere. Tanken er veldig fin og vi gleder oss masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Milla~

Gratulerer med en liten en i magen :)

Gleder meg til å følge deg i tiden fremover. Kanskje jeg er så heldig å kommer like bak deg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei Milla - Velkommen innom! :goodbye:

Her er formen veldig fin - jeg merker lite til at det skjer noe i kroppen enda. Noen ganger murrer det litt i magen. I tillegg kan matlysta være litt skral.

Jeg får bare håpe at det fortsetter slik. :)

Legetimen er bestilt i den 9. uka. Vi har også fått bestilt tidlig UL - i uke 11.

Når det gjelder hele situasjonen er vi nok litt i "gru-gleder" oss modus. Det er skummelt dette her. Plutselig skal vi bli 3, og innrette livene våre på et helt annet vis enn vi har gjort til nå. Samtidig er det kjempespennende og vi gleder oss masse til å få hilse på Linus. (Hvorfor dette navnet har kommet opp husker jeg ikke - jeg får spørre min bedre halvdel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Det har ikke helt gått opp for oss heller at vi faktisk blir foreldre i 2011. Det føles veldig uvant å skulle si, jeg er gravid. Men for en lykkerus man samtidig føler seg, sammen med at man er veeeldig spent på hva som skal skje og hva en har i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har dere termin da Milla? Skjønner jeg deg riktig når jeg tror at dere også venter den første?

Vi har en kalkulert termin den 6. mars - så det blir et vinter/vårbarn på oss.

I helga har jeg skjønt at jeg ikke tåler å sitte i baksetet under lengre kjøreturer. Nå kan det ha en viss sammenheng med at min samboer er en relativt aggresiv sjåfør. Uansett så var formen sjaber etter å ha hatt en dag hos svigers som er på hytta.

I tillegg begynner jeg å bli trøtt - kunne glatt ha sovna på sofaen kl 7 hver kveld. Samtidig sover jeg dårlig på nettene - så jeg skjønner meg ikke helt på denne kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Termin 14.mars. Men regner vel med at det blir skikkelig regulert etter UL engang. Har ikke bestilt noe tidlig UL. Skal til legen på torsdag så får føorhøre meg litt da.

Vi venter også vårt første barn, så dette er veldig spennende og nytt, alt som skjer ;)

Trøtt? Ja du er ikke den eneste, jeg er så trøtt, gjesper døgnet rundt. Men keg sover relativt godt om natten, bedre enn jeg har gjort tidligere iår, så det er deilig. Selv om jeg må opp en gang eller to for å tisse, har fått blære på størrelse med en fingerbøll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj - nå hadde jeg laget et innlegg - også får jeg feil når jeg laster det opp. :kjefte:

Hvordan gikk det hos legen i går Milla? Jeg angrer litt på at det snaue 2 uker til jeg skal til legen, samtidig da jeg bestilte time så passa det tidspunktet best. Ble pappaen med på første legekontroll?

Her hjemme er det full rulle for tida. Vi bygger på huset så her snekres det og sages fra morgen til kveld. Det blir kjempebra! Samboeren begynner å få kommentarer om at vi bygger på barnerom.. Han har i stor grad overhørt kommentarene og svart at det er andre behov som krever litt mer plass. :jepp:

Ellers er planen å gå på sjøen i kveld. Det er meldt gode temperaturer, lite vind og sol her i sør, så det trender bra for ei god helg i båten. Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Jeg skal tilbake for en skikkelig førstegangskontroll den 19.august. Vi snakket litt om det store som faktisk har skjedd, hun spurte litt hvordan jeg hadde det osv.. fikk noen hefter om det å være gravid. Snakket om fødeplass også, og hun fortalte at siden jeg har valgt Ullevål, så haster det ikke sååå med å søke.

Nei samboern skal ikke være med 19.august. Der ikke helt vitsen med det, det blir blodprøvetaking, urinprøve skal testes, fylling av helsekort for gravide osv så... Hyggeligere om han blir med etterhvert tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke: Koselig at du hadde presentert deg på mars/april-klubben! Gratulerer med spiren, håper å bli bedre kjent med deg etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Joyce - velkommen innom!

Jeg er nok ikke den mest flittige når det kommer det til dagbøker.

Formen er fremdeles kjempefin, så jeg kan ikke klage i det hele tatt.

Ellers har jeg fått overta et graviditetsbelte (sikkerhetsbelte) av ei venninne. Jeg har også avtalt å kjøpe barnesete og trolig ei leandervugge av henne. Altså er planlegginga i gang så smått.

Har vel tenkt å kjøpe bugaboo camelon vogn. Den samme venninna har hatt total vogndilla - så jeg tar hennes ord for god fisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pharmadilla

Gratulerer så mye med et lite, spirende liv i magen :goodbye:

Gleder meg til å følge deg her inne, det er så koslig med graviditetsdagbøker :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pharmadilla og Tusle - koselig dere stikker innom! :)

Når det kommer til vognfarge så har jeg ikke peiling enda. Jeg tenker å følge med på Finn for å se om det dukker opp noe greit der. Synes for min del ikke at det er nødvendig å kjøpe nytt dersom man kan få tak i ei vogn som ser ganske nye ut. (Så får tiden vise om jeg skifter mening når det nærmer seg litt mer... :fnise:

Jeg må fortelle om lørdagen. Vi var invitert på sommerfest hvor det ikke skulle på noen måte flagges at jeg ikke drakk alkohol.

Et vennepar - som er informert - var også med. Disse to satt ved samme bort som oss. På forhånd hadde vi tatt av etiketter på munkholmflasker og "limt på" nye etiketter med ringnes og carlsberg. Da var det kun korken som kunne avsløre oss. :) Dette fungerte som bare det!

I tillegg hadde samboeren min med ei flaske Seamans shot. (Vi hadde da tross alt båten ut - og er mye på sjøen. Dette er vår ankerdram når vi er ute i båten.) Venninna mi fikk først et lite shotglass av samboeren som selvfølgelig skulle fylles med shot. Før han fikk fram flaska så hadde hun fylt glasset med kaffe - noe som hadde akkurat samme fargen. Det eneste som var litt avslørende var dampen i overkant av glasset. Så forlangte hun et nytt tomt glass som fikk "the real thing" oppi. Vi fniste for oss selv og skålte i vilden sky! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - det er en ting jeg ikke skjønner.

Denne tickeren jeg har sier at jeg er gravid i 9. uke. I følge min beregning er jeg da 10 uker i dag.

Kan noen forklare meg dette her?

Jeg hadde siste mens 31. mai, syklus på 28 dager og en forventa termin den 7. mars. Hva skjer'a?? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pharmadilla

Haha, bra måte dere taklet sommerfesten på da! Det er sikkert greit å holde det hele litt unna resten av verden mens det fortsatt er så tidlig... hadde jeg syntes i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne.

Milla - du har rett. Det var jeg som ikke hadde skjønt helt dette med kalkulatorer... :sjenert: På barn i magen står det at man er i den 10. uken - altså blir de en uke før enn en vanlig kalkulator... Jeg skjønte det litt etterhvert..

Siden jeg var her sist så har jeg vært hos legen - tatt alle blodprøvene som må til, fått enda en gang påvist litt for høyt blodtrykk. Legen ringte sykehuset og i fellesskap ble de enige om å avvente behandling, men å holde meg under oppsikt. Jeg har fått klar beskjed om å ikke spise salt, holde meg i aktivitet og ikke stresse. Det er ikke så lett å unngå stress i ny jobb og alt man må sette seg inn i, men jeg prøver i alle fall.

I dag er det tid for ultralyd for å se på dette nurket. Det blir spennende, men samtidig litt skummelt. Jeg håper bare at alt er bra. :) Vi er forventningsfulle, men samtidig prøver vi å være nøkterne til vi faktisk har sett at det er liv der inne.

Ellers har mannen bestilt kake den har åpent felt. Planen - dersom alt er bra på ultralyd er å skrive: "Voksende mage søker besteforeldre og onkel i mars." Svigers skal inviteres på kake... :fnise: Tror det blir bra.

Mamma har bursdagsselskap til helga med 80 gjester. Jeg og søstrene har skrevet sang - med noen vers hver. Jeg har da skrevet om to besteforeldre som har 3 barnebarn og enda en på vei... De vet ingenting, så det blir litt moro å se hva som skjer når dette blir sunget!

Pappa får enkelt og greit få en telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyden viste at det faktisk er et lite troll der inne på ca 5 cm. Hun/Han bevegde seg når jeg lo, men lå ellers ganske stille. Moralen er altså - LE MASSE! (Hva kan man vente av et knøtt på 5 cm egentlig.) Vi så godt både nese, munn, armer og et dunkende hjerte. Beina var ikke så tydelige. Vi har vært ganske nøkterne fram til nå, for vi har hatt vennepar rundt oss som har hatt aborter og først oppdaga det i uke 10/11. Men som gynekologen sa - dette går nok bra, men det kan jo alltid skje noe. Du kan jo få en murstein i hodet. :) Flirte godt da..

Når vi kom hjem så var det pynting av kake. Teksten ble: Besteforeldre og Onkel søkes i Mars.

Onkelen kom først - i ei slaskete joggebukse og utvaska t-skjorte, og sa at han hadde pynta seg for Mette Marit - for hun hadde jo bursdag. Han kunne ikke skjønne hva annet man skulle feire på denne dagen. :) Vi var veldig enige!

Besteforeldrene kom etterpå, satte seg ned. Vi henta kakene og fikk spørsmålet fra svigermor: Er det noe spesielt vi feirer hvor min samboer svarer: Det er visst bursdagen til Mette Marit. Så leser hun på kaka - tårene triller og hun bryter ut. Nei, Nei, Nei, Åååååå. De andre rundt bordet skjønner ingenting, men begynner nå å lese de også etterhvert. Da går det opp for flere rundt bordet.

Måten å si det på var mildt sagt vellykka! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...