Gå til innhold

Strawberrynett - fortolling

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I dag fikk jeg min første pakke fra Strawberrynett, en krem til ca. 260 kr. Før jeg fikk denne pakken fikk jeg beskjed fra posten at sendingen måtte fortolles så jeg fyllte ut et skjema og sendte til posten slik at de skulle fortolle sendingen for meg. Dette skulle koste meg 149 kr.I dag hentet jeg pakken på postkontoret. Det var klistret en gul lapp på den med "Ikke tollpliktig" og på den grønne tollappen som avsender har satt på var det krysset av for gavet og beløpet for verdien var overstrøket. Det var ingen papirer inne i pakken som sa noe om verdien. Nå forstår jeg ingen ting. Skal jeg betale 149 kr for fortolling eller ikke, og evt. når/hvordan? Noen som har opplevd dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det er klistret på en lapp med "ikke tollpliktig", behøver du ikke betale noe.

I ditt tilfelle, har avsender krysset av for at dette er en gave, og sikkert oppgitt en verdi under 200,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ueeeeeh...er det mange av dere andre som ahr opplevd og bli fortollet fra strawberrynet..? jeg bestilte nettopp en krem til 274,- kr ..jeg håper jeg ikke må betale i dyre dommer for den.

Om det ikke stor tollpliktig på pakka skal du ikke betale noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ikke tolle.

Strawberrynet ser også ut til alltid å krysse av for gave utpå pakken? Stemmer dette at de alltid gjør det?

Har i så fall hørt at om det er en gave er tollgrensen på hele 500 kr, men vet ikke om dette stemmer. Hmmmm kanskje jeg skal skrive en mail og spørre? en dag jeg finner tid til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte for 274 kr på strawberrynet for noen uker siden, og måtte betale toll. De hadde skrevet verdien ned til 70 kr og krysset av for gave, men det hjalp ikke. Jeg måtte fremvise kvittering, og betalte rundt 120 kroner i toll og gebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man blir tatt i stikk-kontroll, så hjelper det ikke at de krysser for gave, og skriver ned verdien nei.

Det ER jo ikke en gave. Det er noe du har kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte en krem til 234 kroner. Verdien var satt ned til 90 kr, pluss at det var krysset av for gave, men jeg måtte alikevel ut med toll og gebyr på tilsammen 140 kr. Kjempe kjipt! Enda kjipere var det at jeg så kremen på tilbud her hjemme til kr 298,- samme dag som jeg fikk den.

Tollvesenet begynner nok å bli mer og mer oppmerksomme på slike forsendelser, desverre.

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør regne med at en må betale toll når en bestiller på nettet, også ta det som en positiv overraskelse dersom en ikke må det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...