Purple Basil Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Hei! Noen som har erfaringer med jorden rundt-turene man får hos Kilroy Travels (evt. andre erfaringer med Kilroy)? Hvilke turer kan anbefales? Og er det verdt pengene?
Puzifina Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Hei! Noen som har erfaringer med jorden rundt-turene man får hos Kilroy Travels (evt. andre erfaringer med Kilroy)? Hvilke turer kan anbefales? Og er det verdt pengene? Heihei=) Jeg om mannen min reiste på 2 mnd bryllupsreise med kilroy i fjor sommer, og vi var kjempe fornøyd med hjelpen og turen. Vi synes absolutt at det var verd pengene. Vi satt oss ned selv for å prøve å finne billige biletter til de forskjellige stedene vi skulle, men det ble mye dyrere. Og når man reiser med killroy kan man få "gratis" stopp der fly har nødt å mellom lande eks, vi skulle dra fra Japan til Kina og fikk et gratis stopp i Seoul i Korea på 5 dager (selv valgt tid) fordi de alikevel skulle mellom lande der. Du kan også designe din egen tur, spør deg litt fram og kilroy vil kunne svare på hvor det er billig å reise etter dine reiseønsker. Vi tok utgangspunkt i Jetlag turen men forandret litt på den etter eget ømske så vi dro dirkete til USA, new york og leide bil å kjørte gjennom landet fra new york til LA, en kjempe tur! Også tok vi fly til Hawaii, der var det også veldig fint, men kunne godt vært foruten den, er ganske lik alle andre sydenturer( men for all del kjekt å oppleve). Så ble det over til Fiji på øyhopping og det var en utrolig opplevelse, ditt anbefaler jeg alle å dra til. Der blir man kjent med hyggelige folk, kan snorkle hele dagen, se på korallrev og ligge i hengekøye å nyte livet! Så dro vi til Tokye som var en flott storby med mye opplevelser å by på, så var det Seoul og deretter Kina der vi hadde guidet tur gjennom 4 byer, å det var en fantastisk reise, angrer ikke på det siden det er vanskelig å kommunisere med lokal befolkningen og finne fram siden nesten ingen snakker/ forstår Engelsk. Så da var vi å gikk på den kinesiske mur, besøkte den forbudte by, såg terakotta hæren og mye mer. Håper du fikk litt svar på det du lurte på
Purple Basil Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2010 Tusen takk for svar, Puzifina. Høres ut som at dere har hatt en fantastisk tur! :D Jeg kjenner ingen som har foretatt en slik reise, hører stadig at venner av venner er ute og reiser, så jeg har ingen å virkelig snakke med om dette (bortsett fra ham jeg skal reise med, men han er jo nybegynner han og). Så bra at turen var verdt pengene:) Jeg tror jeg skal kontakte Kilroy allerede neste uke, og forhøre meg litt. Det eneste jeg lurer litt på akkurat nå er om det var noen land/byer dere oppfattet som "utrygt"? Jeg har f.eks lest at sør-amerika kan være veldig skummelt, men samtidig så hører jeg veldig mye positivt også. Opplevde dere noe negativt på turen?
Puzifina Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Tusen takk for svar, Puzifina. Høres ut som at dere har hatt en fantastisk tur! :D Jeg kjenner ingen som har foretatt en slik reise, hører stadig at venner av venner er ute og reiser, så jeg har ingen å virkelig snakke med om dette (bortsett fra ham jeg skal reise med, men han er jo nybegynner han og). Så bra at turen var verdt pengene:) Jeg tror jeg skal kontakte Kilroy allerede neste uke, og forhøre meg litt. Det eneste jeg lurer litt på akkurat nå er om det var noen land/byer dere oppfattet som "utrygt"? Jeg har f.eks lest at sør-amerika kan være veldig skummelt, men samtidig så hører jeg veldig mye positivt også. Opplevde dere noe negativt på turen? Vi var også førstegangs reisende så vi syns det var veldig trygt å ha kilroy i ryggen. Å det var absolutt verd pengene. Nei vi opplevde ingen ting negativt i det hele tatt, vi ble ikke fra stjelt noe, mistet noe el.... og folk var veldig hjelpsom og hyggelige spes i USA. Men skal dere til kina vil jeg anbefale at dere tar den guidede turen. vanskelig å komme fram på egenhånd da ikke noe står på engelsk. Det gjør det i Tokyo og Seoul. Hvor har dere tenkt å legge turen da?? Dere har så masse spennende å gle dere til!
Purple Basil Skrevet 7. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2010 Tok en stund før jeg så at jeg hadde fått svar her, beklager! :gjeiper: Vi vet helt sikkert at vi vil innom Australia, New Zealand, USA og Asia (hvilke land det blir må diskuteres). Vi tenker også på Afrika, men der må vi gjøre en del research først, finne ut hvilke land som er trygge og utrygge. Var dere innom Afrika? Japan og Hawaii ("øyhopping") har vi også veldig lyst til å besøke, men så ligger de på en måte litt dårlig til resten av stedene vi vil til, så må egentlig bare se hvor dyrt det evt. blir. (Og så sikler jeg på sør-amerika - Brasil, Argentina spesielt, men også landene rundt.) Veldig godt å høre at dere har gode erfaringer, det er så lett å bli skeptisk, og da går man jo glipp av så mye :O Har dere tenkt til å reise noe mer med Kilroy?
Strawberrygirl Skrevet 9. august 2010 #6 Skrevet 9. august 2010 hei! skal dere innom Afrika anbefaler jeg å reise innom Zimbabwe. JEg kommer nettopp fra Zimbabwe, helt fantastisk land! Dog- jeg jobbet som frivillig der gjennom African Impact, og var beskyttet av dem hele tiden. Generelt i afrika (hvertfall sør) så gjelder visse sikkerhetsregler : - kjør aldri i bil når det er mørkt. Hvis det er nødvendig, kjør med låste dører og stopp aldri på motorveier om natta.. - Vær generelt innendørs etter solnedgang. Gå ALDRI alene etter at det er mørkt. - Vær obs for lommetyver( gjelder jo overalt) og selgere som lurer deg... Hvis dere tar turen til Zimbabwe anbefaler jeg Victoria Falls og Antelope Park! Antelope Park får du gå tur med løver, ri på elefanter og hester. Være med på Game Drive hvor du ser Giraffer, Sebra og mange andre dyr! Ellers har jeg hørt at Zambia og Mosanbique er fine land! Har også vært i Tunisia, men det er nesten som et "vanlig syden land"... Men for all del, trivdes veldig godt der! Vet Kilroy har noen jorda rundt reiser med stop i Johannesburgh, derfra er det bare litt over en times flytur til Victoria Falls
Strawberrygirl Skrevet 9. august 2010 #7 Skrevet 9. august 2010 Antelope Park ligger forresten i nærheten av Bulawayo ( to timers kjøretur fra flyplassen) og tar også bare litt over en times flytur fra Johannesburg.
Purple Basil Skrevet 10. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2010 Antelope Park ligger forresten i nærheten av Bulawayo ( to timers kjøretur fra flyplassen) og tar også bare litt over en times flytur fra Johannesburg. Tusen takk for svar! Jeg skal skrive disse stedene på listen vi skal ha med til Kilroy. Det er fint å høre om dine erfaringer, jeg er ganske uviten på afrika - så det er veldig greit å ha et utgangspunkt;). Han jeg skal reise med har slektninger i Tunisia, så vi skal prøve å besøke dem og oppleve landet skikkelig. Det er jo en unik mulighet:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå