Gå til innhold

Tilbakemelding fra kirken

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal gifte oss 3. juledag og jeg ringte før sommeren og "bestilte" kirken. Jeg spurte da om jeg kunne få noe skriftlig da ha sa at de andre papirene skulle han sende ut etter sommeren. Jeg har fortsatt ikke fått noen bekreftelse. I august sendte vi ut invitasjonene da ringte jeg igjen til meninghetskontoret og ville bare bekrefte at vi hadde fått vielsen 3. juledag kl 13.00. Det hadde vi sa damen og jeg spurte når de skulle sende ut papirene. Snart svarte damen. Er jeg for ivrig når jeg nå vil purre. Når har dere andre fått papirene fra kirken?

smilet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk papirene fra kirken 2 uker før vielsen.

Og vi var til samtale med presten en uke før vielsen.

Skrevet

Vi fikk de og noen uker før vielsen. Og var til samtale med presten uken før.

Skrevet

Da jeg reserverte kirken fikk jeg beskjed om at jeg ikke ville høre noe fra dem før ca 3 måneder før bryllupet.

Skrevet

Vi har fått regning, påført dato og klokkeslett. Og vi har åtte mnd igjen. Det kan virke som at det er ganske ulik praksis rundt om kring.

Gjest HanneB ikke innlogget
Skrevet

Vi har også fått regning og bekreftelse på klokkeslette - vi skal ikke giftes før 26.06.04 - så det er nok forskjellig praksis rundt omkring.

Skrevet

Vi har fått bekreftelse vi, og det fikk vi under en uke etter vi bestilte kirken. Synes ikke det er å mase, jeg er litt kontrollfreak og lappelise jeg da.

Skrevet

Jeg har fått beskjed av kirken og ringe de til våren for å mine de på å sende ut papirer. Vi gifter oss i slutten av september.

Skrevet

Tror at de som ikke sokner til kirken får bekreftelse mye før oss som sokner til kirken. Vi har ikke hørt noe fra kirken og regner ikke med å gjøre det før noen uker før vielsen. Tar det likevel helt med ro - min kjære skal trippelsjekke at både lokale og kirken er reservert til oss om ikke altfor lenge.

Skrevet

Jeg dobbeltsjekke at det var i orden med kirken da Tex fortalte om probleme de hadde fått. Alt i orden heldigvis.

Skrevet

Fikk alt på mail ett år før vi....!! Hadde faktisk spart mailen og den fikk jeg 13.06.02 og vi giftet oss 31.05.03.

Skrevet

Fikk papirene ca 1 uke etter at jeg ringte for å holde av tiden. Den gangen var det 8 mnd igjen til bryllup. Nå er det bare 5... :-)

Skrevet

Da jeg bestilte kirken til vår vielse før sommeren fikk jeg beskjed om at på nyåret skulle de sende ut brev til alle som gifter seg det året og at vi får nærmere beskjed om hva som skal gjøres. Mulig vi også får forlovererklæringer og slikt med også, men dette skulle i hvert fall ikke skrives under og leveres før neste høst engang. Signaturene måtte ikke være over 4 mnd gamle når vi gifter oss.

Ellers så stresser vi ikke så mye med kirken da, regner med at de har litt kontroll de som sitter på kontoret og skriver opp. I hvert fall når hun kunne si oss hvem at prestene som vil ha vakt neste nyttårsaften...;)

Skrevet

Fikk papirene i forrige uke. Bestilte i sommer, men dobbeltsjekket etter Texs problemer. Da gikk det bare en liten stund før vi fikk brev i posten :)

Skrevet
Jeg dobbeltsjekke at det var i orden med kirken da Tex fortalte om probleme de hadde fått. Alt i orden heldigvis.

Hva slags problemer var det ? Vi har ikke fått noe skriftlig bekreftelse fra kirken :roll:

Skrevet

Jeg ringte og "bestilte" kirken i februar, 15 mnd før. Da sa damen at jeg måtte ringe tilbake ett år før, så vi avtalte en dato jeg skulle ringe på for å være helt sikker på at ingen "tok" tiden vår.

Da jeg ringte tilbake den datoen, var ikke hun kontoransvarlige der, de hadde en vikar.

Så jeg ordnet alt med henne, ga henne alle opplysninger, i den tro at alt skulle være i orden.

Så ringte jeg tilbake for tre fire uker siden, av en eller annen grunn.

Da var hun kontoransvarlige der, og hun ha at vi bare stod på reservering og at hun hadde tenkt å stryke oss fordi hun ikke hadde hørt noe. Jeg fikk helt :hakeslepp: og trodde ikke mine egne ører.

Og da damen sa:

"du må jo skjønne at når jeg sier at du skal prate med meg så må du prate med meg. Du kan ikke stole på andre..."

og jeg sier:

"man må da kunne stole på at den som tar tlf på et kirkekontor eller et hvilket som helst offentlig kontor er til å stole på i en sånn sak, og dessuten hadde jeg ringt til avtalt tid..."

og damen sier:

"jeg var på ferie og kan ikke ta noe ansvar for det..."

Og så sa hun at vi ikke fikk låne presten der siden vi ikke hørte til der, og at vi måtte skaffe en selv. Og jeg sa at vi hadde fått beskjed om å betale 3500 for kirke, prest og organist, så sa hun:

"ja det var det med å stole på andre, da..."

Jeg ble lettere provosert og sørget for å avslutte samtalen. Nå har vi ihvertfall fått regning og bekreftelse på den måten, hadde vi ikke det skulle jeg jammen reist opp der og fått det skriftlig.....

Makan.....

Noen som kjenner en prest...?? :ler:

Skrevet

Tror nok jeg skal dobbelt sjekke etter å ha lest alt dette. Vi gifter oss om under 5 måneder og jeg har verken papirer eller kjole.

Begynner å bli litt stresset :roll::roll::roll:

Skrevet

Tror jeg må ta et par telefoner jeg også..........

Vi skal gifte oss i en annen kirke enn den vi sogner til, men skal bruke presten i den kirken vi sogner til.

Er det meningen vi skal få noe regning før bryllupet?

Vi har ikke hørt fra noen av dem enda, men vi gifter oss i juni til neste år da, så det er jo en stund til :)

Drømte i natt at kirken var bortbestilt til noen andre den datoen og presten hadde reist på ferie...... :-? så der sto vi da i fullt bryllupsutstyr og visste ikke hva vi skulle gjøre :-?

Vi har fått papirer fra kirken vi sogner til. Det var forlovererklæringer og navneendringsskjema, men har ikke fått noe annet.

Da jeg bestilte presten, sa de at vi ikke kom til å høre noe før 3 måneder før vielsen.

Bør jeg ringe, kanskje........?

De er sikkert vant med overnervøse bridezillas :kul:

Skrevet

Nå må ikke alle få panikk her! Det er ingen grunn til å ringe ned menighetskontoret, de vet hva de driver med.

Jeg jobber på et slikt kontor, og vi ler oss skakke nesten daglig av hysteriske bruder/mødre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...