Gå til innhold

FESTIVAL antrekk:)

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hva er ditt festival antrekk?

Har du vært på mange festivaler- Hva anbefaler du?

Skal på min første i år, og lurer på hva jeg burde ha med meg.

Noen stilige sko, men også noen behagelige i tilfelle?

Jeg tenker å ha på meg en lang genser og en shorts, litt enkelt, stilig og behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Bare hold deg unna følgende kombinasjon:

kort olashorts + hvit singlet + sort strømpebukse + converse

Jeg har vært på nok festivaler i mitt liv (regner med at det er en 15-20 stykker uten å ha telt dem) og denne stilen er så jæævlig klein!

Og drit i alt du leser i MAG/Inside/cosmo om festivalantrekk.

Pakk ned:

-Noe varmt (genser, strømpebukse, jakke)

-Noe kaldt (skjørt, kjole, singlet)

-Noe kult (som ingen andre har!)

Og glem høye sko. Og husk gummistøvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festivalantrekk = praktisk og behagelig.

En venninne av meg har vonde minner om å misse en viktig konsert fordi venninna hun reiste sammen med brukte noen timer på å sminke seg og velge klær og (høyhælte! Så feil som det kan bli) sko for anledningen, samt var sur fordi det er vanskelig å få brukt rettetang i telt... (jeg hadde bare gått fra kvinnemennesket!)

Jeg har vært på mange, mange festivaler. Første gang var jeg opptatt av hvordan jeg så ut - en stund. Siden har jeg gitt totalt blanke. Husk regntøy, myggstift, plaster og solkrem og det Kevlarsjäl nevnte.

Altså, bor du i nærheten av festivalen og skal sove hjemme er det mulig å stase seg mer opp. Husk uansett at du skal stå MYE og gå MYE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Festivalantrekk = praktisk og behagelig.

En venninne av meg har vonde minner om å misse en viktig konsert fordi venninna hun reiste sammen med brukte noen timer på å sminke seg og velge klær og (høyhælte! Så feil som det kan bli) sko for anledningen, samt var sur fordi det er vanskelig å få brukt rettetang i telt... (jeg hadde bare gått fra kvinnemennesket!)

Jeg har vært på mange, mange festivaler. Første gang var jeg opptatt av hvordan jeg så ut - en stund. Siden har jeg gitt totalt blanke. Husk regntøy, myggstift, plaster og solkrem og det Kevlarsjäl nevnte.

Altså, bor du i nærheten av festivalen og skal sove hjemme er det mulig å stase seg mer opp. Husk uansett at du skal stå MYE og gå MYE.

Ja det er min første festival, vil jo se kul ut, selvom jeg ikke orker å tenke for mye på det. Her skal jeg ha det gøy - ingen missekonkurranse her i gården

Mygg/solkrem, akkurat slike ting jeg sikkert hadde glemt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk Compeed i flere størrelser, forresten! En gang reiste jeg på festival i de mest behagelige skoene jeg eide og presterte likevel å få svær vannblemme under fotsålen. Hadde ikke Compeed, halta i ei uke...

Det er også greit å ta med noe å ha på hodet, i tilfelle det blir mye sol. Ha Kleenex eller litt dopapir i veska (festivaldoer mangler ofte sånn luksus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keep it simple, og se an værmeldinger! Kanskje slipper du regntøy og støvler? Komfortable shortser, kule skjorter og topper, kanskje en lett sommerkjole. Og for all del, unngå hvitt ;P

Husk godt fottøy! Sandalene var mine bestevenner gjennom hele Hovefestivalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg hadde på seg det mest upraktiske på festival, tror jeg. Lang,tung LINKJOLE (hun elsker vikingkjolker og div) Men GLEM slike ting! På denne festivalen opplevde vi, som ganske kjent, mye regn. Da ble det ikke festivalskjønt hehe

Støvler,solbriller og Fatterns klær ;)

Behagelig, varmt, enkel kjole, singlett, ikke høye hæler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme klær er viktig! Det er utrolig hvor mye temperaturen synker utover natten! Og ikke ta med klær og sko du er veldig redd for, store sjanser for sko fulle av gjørme og klær fulle av rødvinsflekker! Sånn gikk det i hvert fall med meg... :P Du må jo se an værmeldingen også, men er det sjanser for regn ville jeg også tatt med fullt regnutstyr. Så lenge du har sjans for å holde deg varm og tørr driter du i om du ikke ser kul ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Liste:

-Fatterns klær :ler:

-Telt

-Sovepose

-Pute

-Dorull

-Myggspray

-Gnagsårplaster

-Solbriller

-Støvler

-Svarte turskoene mine. (Vanntette også)

-Enkle sandaler/behagelige fine sko

-Lite speil

-Våtservietter til ansikt

-Krem

-Sminkefjerner

-Sminkesaker som jeg ikke er redd for

-Hårbørste

-Liten hårspray

-Singletter

-Store, varme gensere

-Skjerf

-Trygg og stilig veske.

Vurderer faktisk sånn belteveske også, sånn å ha rundt livet:)

-Varm jakke/Lett jakke

-Shorts

-Skjørt

-Bukse

-Maange sokkepar (i tilfelle mye søl)

-Undertøy

-Longs

-Devoldskjorte

-Pysjamas

Er dette festivalklar-pakking folkens? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til liggeunderlag, hardt å ligge på bakken, gjerne et som flyter i tilfelle (=oppblåsbar med pumpe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asan-våtservietter.

Veske med lang reim du kan ha på skrå over kroppen er enkelt å passe på.

Om turskoene dine er vanntette hadde ikke jeg brydd meg med å drasse på støvler i tillegg. Jeg har stort sett gått bare med Doc Martens, godt impregnert på forhånd.

Belteveske/rompetaske tror jeg jeg hadde droppa... :gjeiper:

Du har glemt å skrive regntøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha på meg cowboyhatt i alle fall !:D På Countryfestivalen i Seljord!

Utenom det... Alle andre tips her er gode! Husk å ta med presenninger til teltet, og poser du kan putte klær i inne i baggen slik at de ikke lekker igjennom og blir vått og stinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65

Glem de penskoene. Du kommer ikke til å ha bruk for de. Største feilen mange gjør er at de har med seg alt for mye som da skal bæres, oppbevares og i tilfelle drittvær - vaskes uten ha vært brukt når man kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inga finskor! Du kommer att springa runt mer än du någonsin gjort tidigare och då kommer fötterna att göra ont redan efter en dag om du inte har rätt skor. ;) Jag brukar ha med mig 2 par converse och byta varannan dag för att minimera skaderisken.

Kolla vädret innan du åker, ska det inte regna så är det onödigt med gummistövlar och regnjacka, det tar bara en massa plats.

Egentligen behöver du bara ett ombyte sommarkläder (t.ex skjorts och t-shirt + 1 sommarkjole). Utöver det är det bra med 1 jacka/tjockare genser, 1 par långbyxor och tillräckligt med underkläder. Du behöver ju inte packa ner hela sminkväskan heller, det är sällan man orkar/får tid till att pynta sig på festival. ;) Smycken är också överskattat, de är alltid ivägen när man står i publikhavet eller när man ska springa mellan konserterna. Glöm inte badkläder!

På min första festival hade jag med mig packning som hade räckt till flera veckor! Tillräckligt med kläder för att byta varje dag och en massa, massa accessoarer och annat onödigt som aldrig kom till användning. Jag sminkade mig en gång på hela veckan för att jag skulle få användning för det, haha. Jag hade till och med med mig mina boxningshandskar! Fråga inte varför, för jag vet inte...

Så: packa så lätt som möjligt! Hellre för lite kläder än för mycket. Det är ingen som bryr sig om du går i samma skjorts hela veckan.

Myggmedel är ovärderligt! Jag hatar att vakna upp på morgonen med de kliande betten över hela kroppen..

Ha det så himla kul nu! Festival är verkligen något man måste ha varit på i alla fall en gång i livet. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha. Jag hade till och med med mig mina boxningshandskar! Fråga inte varför, för jag vet inte...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv pakker jeg ned dette når jeg stikker på festival:

- en shorts

- en langbukse

- en singlet

- en skjorte (ikke sånn hvit, stivpynta altså)

- en hettegenser

- en jakke

- litt undertøy

- vanlige joggesko (hvis man ikke er vant til å stå mye er det gode sko som gjelder, men selv har jeg en jobb hvor det lett blir 10 timer sammenhengende ståing hver dag, i flate, jævlige sko. Festival er med andre ord ikke noe stress)

- regnjakke

- gummistøvler

Det ser ut som mye, men man har jo halvparten på seg av gangen, så det blir lite bagasje. Klær, sminke og smykker blir nedprioritert. Pakk plass til øl, telt, sovepose, liggeunderlag og nødprodukter som solkrem, smertestillende og toalettpapir.

Det ekleste som finnes er de som drar på festival for å være kule og moteriktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...