Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Da jeg var på butikken på søndag (den eneste søndagsåpne butikken her jeg bor) så jeg en 13 år gammel gutt kjøre rundt på en scooter på parkeringsplassen. Denne gutten er svært rebelsk (snakker stygt til voksne og lærere, er stygg mot medelever, dyr osv.) og har allerede vært borti politiet m.m. Det så ikke ut som om han hadde kontroll over scooteren i det hele tatt der han sjanglet av gårde. Det var mange biler/folk/barn på parkeringsplassen, da som sagt dette er den eneste søndagsåpne butikken i byen. Jeg syntes det var svært rart at denne gutten kjørte rundt der med tanke på alderen hans, og jeg ble redd da jeg så hvor lite kontroll han hadde. Litt senere ser jeg samme gutten sitte bakpå scooteren mens en mann/eldre gutt kjørte. Så dessverre ikke hvem det var, men det kan vel ha vært faren, mors kjæreste eller kanskje en eldre kamerat. Jeg antar at de hadde vært på butikken sammen og at 13åringen fikk låne scooteren på parkeringsplassen mens han andre var inne og handla. Jeg synes egentlig det hele var ganske skremmende. Hva om han hadde kjørt ned et barn e.l.? Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette. Det er vel lite jeg kan få gjort..
Monica1968 Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Dette høres veldig lite akseptabelt ut, ja. Det verste av alt, er at dersom det hadde skjedd en ulykke mens scooterens eier var inne på butikken, ville forsikringsselskapet, efter alt å dømme, nektet å utbetale penger, eftersom ingen forsikringer(på kjøretøy)gjelder dersom føreren ikke har gyldig setfikat. Dermed kunne man, i ytterste konsekvens, fått et scenario hvor guttungen kjører på en person, vedkommende blir lam fra livet og ned, og blir pleietrengende for resten av sitt liv, assistansen vedkommende trenger koster 30 millioner(jeg er ingen forsikringsagent, men summen er neppe altfor langt fra det som er realistisk), og det blir et kjempeproblem ut av hvem som skal betale pengene(gutten er ikke myndig, og scootereieren er ikke "den ansvarlige")...
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Ja, jo mer jeg tenker på det, jo skumlere synes jeg det er. Jeg har tidligere sendt barna mine til butikken alene, men det tør jeg ikke gjøre nå lenger i tilfelle denne gutten kjører rundt! Han er jo direkte farlig! Og jeg tviler ikke på at det skjer igjen, men hvordan skal jeg vite det? Hva kan gjøres med det? Om det ikke hadde vært for skolens ferie kunne jeg kanskje ha ringt dem for å høre hva de synes burde gjøres.. kan vel ikke ringe politiet heller, hva skal de kunne gjøre? Tør ikke ringe mora hans (som er aleneforsørger) da hun blir "bosset rundt" av denne gutten. Han er HELT umulig og utrolig usmakelig. Jeg kjenner han ikke så godt, men har vært vikar for klassen hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå