Gå til innhold

Han synes ikke jeg er feminin nok

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Begynner å bli kraftig frustret over samboeren min gjennom 4 år. Stadig er det kommentarer om hvordan jeg ser ut og hva jeg har på.

I går var det en episode i matbutikken, vi møtte en kollega av meg som er veldig søt og svært hyggelig mot meg, ikke noe vondt om henne. Hun hadde tettsittende jeans, ballerinasko og en hvit blondebomullstopp med sånn knyting bakpå ryggen. Og han gloooooor og glooooor og snur seg tom. etter henne når vi fortsetter med innkjøpene.

Og når vi kommer hjem er det hinting om hvorfor jeg ikke kan kle meg litt søtere, han liker ikke t-skjortene mine etc og synes ikke at føttene mine er pene (jeg liker ikke neglelakk, får det ikke til og å file/smøre føttene min er så kjedelig)

Føler at han pirker på meg og aldri blir fornøyd.Skal vi ut er det et stress uten like når det gjelder å finne noe. Har ingen fine kjoler så det blir ofte bukse og topp. Liker ikke skjørt. Litt mascara og sånn kan jeg jo bruke da...??

Føler at all denne pirkingen går utover selvfølelsen og begynner å bli sliten. Snart er det ferie og da er det bikinimas også. gruer meg...

hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, dette hadde ikke jeg giddet!

Finn en kjæreste som setter pris på deg som du er.

(Ja, vet, lett å si, men...)

Gjest wild bird
Skrevet

Fytti rakker`n da! Dette er bare lavmål, og utrolig dårlig gjort.

Hvis du har vært sånn hele tiden mens dere har vært sammen, må det jo ligge noe mer bak denne pirkingen? Er det noe som har startet nettopp nå?

Klart man skal gjøre seg flid med seg selv, og gjøre best mulig ut av det man har. Men hadde kjæresten min holdt på sånn, hadde jeg følt at jeg ikke var bra nok for han.

Prat med han om hvordan du føler dette, og at det sårer deg når han holder på sånn.

Skrevet

Eventuelt, be han om å skjerpe seg. Eller begynn å kritiser han tilbake.

Beklager, jeg har vært i et lignende forhold selv, og jeg var alt for lenge i det og endte opp med dårlig selvbilde i etterkant. Det er ikke verdt det!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

JEg synes ikke noe om at han skal gjøre et slikt poeng ut av det.

Dog synes jeg det ligger noe i det. Vi ønsker vel alle at partneren skal synes vi er tiltrekkende? Jeg er ingen kjolejente, og elsker bukser. Har vært litt gutte-jente fra barn av, og sitter ofte som en mann også! Jeg sminker meg, utrolig hva litt mascara kan gjøre, tar litt rouge, og gjør noe med håret en gang i blant. Kjole-jente kommer jeg nok aldri til å bli, men jeg har begynt å gå litt mer med skjørt og mer pene skjorter,topper, bluser.

Partneren skal like oss som vi er, men jeg synes også det er koselig/og vil gjerne, at partneren skal synes jeg er litt ekstra fin noen dager, og da gjør jeg det. Prøver å komme meg ut av joggebuksa og t-skjorta med jevne mellomrom.

Skrevet

Klart man skal gjøre seg flid med seg selv, og gjøre best mulig ut av det man har. Men hadde kjæresten min holdt på sånn, hadde jeg følt at jeg ikke var bra nok for han.

Ifølge det TS skriver, så gjør hun ikke akkurat det beste ut av det hun har.

Hvis hun dasser rundt i olabukse og t-skjorte til enhver anledning, ikke bruker sminke, aldri gjør noe med håret, alltid bruker flate sko...ja, da kan jeg på en måte forstå kjæresten hennes. (Og ustelte føtter med masse hard hud på hælene er disgusting, uansett kjønn!)

Skjønt, det kan jo virke litt merkelig at han begynner å pirke på dette nå, etter 4 år.

Skrevet

TS - dette handler vel ikke om hvorvidt du gjør det beste ut av utseendet ditt - men om at du opplever at kjæresten din til stadighet forteller deg at du ikke er bra nok slik du er. Jeg skjønner at det ikke gir deg noen god følelse, og du bør fortelle ham at hans "klager" gjør noe med deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Ifølge det TS skriver, så gjør hun ikke akkurat det beste ut av det hun har.

Hvis hun dasser rundt i olabukse og t-skjorte til enhver anledning, ikke bruker sminke, aldri gjør noe med håret, alltid bruker flate sko...ja, da kan jeg på en måte forstå kjæresten hennes. (Og ustelte føtter med masse hard hud på hælene er disgusting, uansett kjønn!)

Skjønt, det kan jo virke litt merkelig at han begynner å pirke på dette nå, etter 4 år.

Kanskje hun mer og mer i løpet av de fire årene har gitt faen da vet du. Hun HAR jo kjæreste. SÅ why bother liksom.

Jeg hadde mast på gubben min og om han aldri gadd barbere seg eller konsekvent gikk kledd i arbeidstøy eller samme kjipe habitten.

Men denne karen savner noe. Og det gir seg uttrykk i å mase om utseende. Jeg ville snakket med ham om det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar

Jeg er ikke flink nok til å fiffe meg opp hver eneste dag. Jeg har veldig umulig hår som jeg ikke får skikk på så det må bare være som det er. Sminke er ganske ok, litt mascara. Lipgloss til fint da.. føttene mine er ikke pene, jeg vet men jeg får jo helt krampe av den fotfila og kommer ikke skikkelig til for å klippe og lakke neglene. Jeg river de heller av når jeg får litt tak med fingrene. Bør nok skjerpe meg... jeg synes ikke topper er fint på meg, trives best i t-skjorter.

Kritikken begynte vel sommeren i fjor når vi var på hytta til noen venner av oss sammen med flere andre par. det ble vel litt åpenbart at jeg ikke la så mye vekt på stell og hårfjerning men prøver jo litt da.. synes det er vanskelig å ta det opp med han. Han blir bare sur og sier at dette må jeg finne ut av selv.

Skrevet

Man skal ikke la seg forfalle i et forhold, men man skal ikke være noen andre enn seg selv heller.

Hvis du var slik da dere ble sammen, så er det slik du er og han må godta det. Kan selvfølgelig være kjekt å pynte seg ekstra i ny og ned, men alle er vi forskjellige.

At han driver på sånn, virker for meg som at han vil at du skal være pen osv fordi andre skal bli misunnelige på han.

Gjest Emeldina
Skrevet

River du av neglene? Au.. :( Det hørtes vondt ut. Hvis du synes det er vanskelig/kjedelig å stelle føttene kan du jo gå til fotpleier?

Skrevet

Høyrest ut som om du bør spandere på deg nokon til å ta seg av føtene dine om sommaren i det minste... Pedikyr med lakk er ganske digg. Korleis stelte du deg før de blei saman? Hadde du ein annan stil før de blei saman? Var du meir nøye med hårfjerning osv då? Men lange tånegler er rett og slett icky, samma med sprukne hælar.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS; det handler om å finne klær du er komfortabel i. Dessuten kan noe være at man må vennes til det også. En gang fikk jeg jobb som sekretær, og for å få jobben var det krav om å gå med sko med litt hæl, og ellers kontorklær. Jeg hadde aldri gått med dette, og jeg følte meg som en mann i høye hæler og rett og slett dum...

Etter en uke så følte jeg meg så flott! Jeg klarte å føle meg vel i penere klær, fremdeles bukse, men heller litt mer gjennomtenkt. Husker jeg tenkte: Jeg er jo jente likevel! =)

Hårfjerning er jeg ikke den beste på, som du nevner også! Leggene sveiver jeg vel over ordentlig 1-2 ganger i uka. Intimt passer jeg bedre på enn leggene. Øyenbrynene tar jeg vel 2 gang i måneden, eller når vi skal på fest og jeg vil "være fin".

Ofte så er det det at man ikke kan forestille seg i andre klær enn det som har vært komfortabelt til nå. I starten kan man føle seg dum, men når man ser at man ser faktisk ikke så værst ut, så kan det gjøre mye for sin egen selvfølelse =)

Gå til frisøren, få fikset opp i håret ditt. Er det det at du har langt , kjafsete hår? kanskje du kler bedre enn kortere klipp som ikke usser seg til ? Balsam kan hjelpe, og andre hårprodukter kan få kjafsene ut. Å alltid ha håret i hestehale eller en tull surret bak er noe jeg holder meg unna.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du får si til han at han er for feminin da vet du :fnise:

Skrevet

Jeg er enig i at han kanskje har et poeng. Jeg syns man bør anstrenge seg litt for å bli attraktiv for partneren, og det gjelder begge veier! Selv hadde jeg kanskje en litt kjedelig stil tidligere, med jeans og vanlig genser stort sett hver dag. Syns alltid at andre var stilig kledd, men at den stilen ikke passet til meg.

Men nå har jeg skjerpet meg, begynt å pynte meg litt mer når vi skal noe spesielt. Tar gjerne på meg en enkel kjole eller et skjørt når vi skal i familiebesøk eller på fest, og prøver å kjøpe inn litt finere hverdagstopper. Kjæresten min er ganske fornøyd, og selv merker jeg at selvtilliten har økt. Det er en utrolig deilig følelse å føle at man ser bra ut!

Selv om jeg syns at kjæresten din burde slutte å pirke på deg, mener jeg likevel at du burde gjøre noe med det. Ikke bare for kjæresten din sin del, men mest for din egen del!

Og gi klar beskjed til kjæresten din at han i stedet for å klage på utseendet, heller kan gi deg masse komplimenter når du faktisk har pyntet deg :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

takk for tips.

Tror ingen frisør i verden får orden på håret mitt så det må bare være. Fotpleier er ikke aktuelt, hun vil sikker snu seg i vemmelse når hun får se mine føtter. Jeg har alltid foretrukket t-skjorter, helt siden vi ble sammen.

Men jeg er nok litt slapp på hårfjerning, der kan jeg bli flinkere. Har noen her prøvd sånn skrubbekrem med sånne harde korn i. Er det fint? Bodylotion har jeg. Har ikke hudproblemer.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar

Jeg er ikke flink nok til å fiffe meg opp hver eneste dag. Jeg har veldig umulig hår som jeg ikke får skikk på så det må bare være som det er. Sminke er ganske ok, litt mascara. Lipgloss til fint da.. føttene mine er ikke pene, jeg vet men jeg får jo helt krampe av den fotfila og kommer ikke skikkelig til for å klippe og lakke neglene. Jeg river de heller av når jeg får litt tak med fingrene. Bør nok skjerpe meg... jeg synes ikke topper er fint på meg, trives best i t-skjorter.

Kritikken begynte vel sommeren i fjor når vi var på hytta til noen venner av oss sammen med flere andre par. det ble vel litt åpenbart at jeg ikke la så mye vekt på stell og hårfjerning men prøver jo litt da.. synes det er vanskelig å ta det opp med han. Han blir bare sur og sier at dette må jeg finne ut av selv.

Fotpleie er deilig og fåes kjøpt av proffe for noen hundrelapper. En dyktig frisør kan gjøre mirakler.

"Jeg synes ikke topper er fint på meg.."

Skjønner hva mannen din maser om. Du liker ikke deg selv overhodet. Og da lager du deg forestillinger om at det ikke går an, du er ikke pen uansett, du kan ikke, det går ikke osv. Lettere å overbevise seg selv om at man bare er slik fremfor å innrømme at man føler seg stygg og lite attraktiv. Eller føler at man ikke får til det samme som andre. Har du ikke sett Trinny og Susanna på "Motepolitiet"? De damene har stort sett samme holdning til seg selv som deg, til de får litt hjelp med å se hvor fantastisk flotte de egentlig er.

Og du trenger slett ikke bli en jåledokke med plastikkutseende og fake negler av den grunn. Bare gjøre noen enkle grep.

Skrevet

å herregud bikinimas!! Da hadde det kokt over for min del altså. Et sted går grensen. Greit at gubben synes du kan ta på deg litt søtere hverdagstopper og stelle deg litt for han, men herregud. Tydelig hva slags verdier han har, og motiveringsteknikkene hans er ganske uslepne for å si det slik.

Gjest Mira369
Skrevet

takk for tips.

Tror ingen frisør i verden får orden på håret mitt så det må bare være. Fotpleier er ikke aktuelt, hun vil sikker snu seg i vemmelse når hun får se mine føtter. Jeg har alltid foretrukket t-skjorter, helt siden vi ble sammen.

Men jeg er nok litt slapp på hårfjerning, der kan jeg bli flinkere. Har noen her prøvd sånn skrubbekrem med sånne harde korn i. Er det fint? Bodylotion har jeg. Har ikke hudproblemer.

Kjære deg - en fotpleier snur seg neppe i vemmelse - det er jo jobben hennes(hans?) for svingende. Husker en gang jeg gikk til en slik. Jeg ordnet føttende på forhånd. Da forsvinner jo litt av poenget.

Gjest Gjest
Skrevet

å herregud bikinimas!! Da hadde det kokt over for min del altså. Et sted går grensen. Greit at gubben synes du kan ta på deg litt søtere hverdagstopper og stelle deg litt for han, men herregud. Tydelig hva slags verdier han har, og motiveringsteknikkene hans er ganske uslepne for å si det slik.

Gi deg. Han er mann og har neppe tenkt veldig nøye over det hele, han har bare registrert at hun er mindre "jålete" og opptatt av utseendet sitt en andre, og uttrykker klossete ønske om å se henne pynte seg litt. Ingen grunn til å gjøre ham til kroppsfiksert mishandler av den grunn. Da hadde han neppe holdt ut med hårete legger og stålullhår i fire år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...