monica86 Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Trenger litt tips og råd ang, hvor mye alkohol dere kjøper inn per gjest.. hvor mye øl,cider,rusbrus beregnes per gjest? eg har tenkt og det jeg har kommet frem til er: vi er 60 gjester pr gjest: 8 øl 6 rusbrus 4 glass vin 3 glass cognac 3 glass baylis i tillegg 12 liter sprit og 200 battery til blandevann, men jeg har orning på at jeg kan levere inn det vi ikke bruker til butikken igjen! er dette for mye eller for lite?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Jeg tror du har tatt VELDIG godt i! Tviler på at alle gjestene drikker like mye av alt, så du kan med fordel kutte ned på mengdene. Pr gjest 4 øl 2 rusbrus 4 glass vin <- ville muligens beholdt denne 2 konjakk 2 Bailey's
monica86 Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2010 Jeg tror du har tatt VELDIG godt i! Tviler på at alle gjestene drikker like mye av alt, så du kan med fordel kutte ned på mengdene. Pr gjest 4 øl 2 rusbrus 4 glass vin <- ville muligens beholdt denne 2 konjakk 2 Bailey's er bare redd for å gå tom, regner med at ikke det blir drukket så masse, men kjipt å gå tom også takk for svar:)
oven Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Ikke akkuratt bryllup, men i 30 års dagen min skulle vi ble 60. Endte opp med 54 stk og slik var alkohomengden: Velkomstdrinken lagde jeg Sangria av 3 liter vin, en liter vodka og 4 flasker sprite og masse epler, appelsiner og lime. Ble en kjempehit og det gikk akkurat. Kjøpte inn 12 flasker Faustino 7, 12 flasker Yellow Tail og 5 flasker med en god hvitvin jeg ikke husker navnet på i slengen, og jeg kom hjem med 3 vinflasker, så den falt også meget godt i smak. Jeg hadde 2 liter Braastad og 2 * 1,5 liter Baileys til dessert, kom hjem med en kvart Braastad (uten kork.. hmm, hehe) og en Baileys. Jeg handlet også inn 4 kasser Tuborg, 12 eple og 12 pæresider, noen andre sorter øl til de som jeg vet er veldig kresne, hehe, og alt var skåltomt! (Jeg ba folk ta med seg drikke til etter mat, men godt at de brukte det som stod på bordene da!) Dette var jo mer fest enn bryllup, men mange hadde ikke oppe sin egen alkhol engang da det var så mye på bordene hele tiden. Du kan nok regne med litt mindre sprit ihvertfall... det var innmari mye Tror du kan tenke at den som drikker rusbrus ikke drikker så mye vin/øl, er ihverfall den oppfatningen jeg har. Og som regel drikker folkene enten baileys eller konjakk, så du trenger ihvertfall ikke tenke 3 glass av hver type til alle
lilleGrethe Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Det kommer jo litt an på hva slags selskap og gjester dere har, men jeg ville hatt mer vin og mindre av alt det andre. Vi regner med at de fleste drikker vin til maten (alkoholfritt og øl på forespørsel). Deretter skal vi ha kaffe avec og åpen bar utover kvelden. Jeg har ikke noe imot å ha ekstra vin igjen, siden vi kan levere flasker tilbake hvis det blir for mye, men øl tror jeg vi bestiller det vi regner med at blir drukket, med litt margin. Blir det tomt, så får folk drikke noe annet - totalt blir det ihvertfall nok drikke. (Vi kommer nok til å ha mer enn nok sprit også). Min erfaring er at det ikke blir drukket så veldig mye etter maten uansett - folk tar en avec eller to etter maten, og kanskje en drink eller to etter det. Det blir jo gjerne noen glass vin i løpet av middagen uansett, så hvis folk har fått i seg en halv til en flaske vin tilsammen, bør man jo ikke drikke så mye mer egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå